|
|||
|
|||
Quote:
Ah oke, die ken ik wel ja. Ik ga denk ik een framepje lassen wat voorin komt waar de motor tegenaan komt en waar ik de ogen aan vast maak. Ik ben juist niet zo bang dat ie een beetje stuitert, meer dan de kasten op de banden gaan liggen en ik niet meer kan rijden. :P |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben net terug van een stukje rijden, net wat je zegt.. rechtsachter loopt het wiel aan in de kast als ik een bocht naar links maak of te hard over drempels/kuilen ga. Echt niet best, ik kan rotondes niet harder dan 10-15km/u nemen Morgen maar even kijken of ik die blokken er tussenuit krijg, iemand tips? Opkrikken op de achteras, bouten los, blokken er tussen weg en weer aandraaien? Sry maar elke zondag ben ik aan het "stuntrijden" (vandaar ook de motor in de bak ) Last edited by Mad Max : 07-04-2012 at 20:23. |
|
||||
|
||||
mischien is daar ook wel een plekje, btw doe je dit bij ikea ,zo ja ook al eens in wegmisbruikers geweest?
|
|
||||
|
||||
Ik bedoel dus het blokje dat tussen de bladveren en die opgelaste beugel/pasvlak zit. Nee, dat was ik niet, ik rij pas 2 jaar. Maar ik rij wel vaak met die jongens die daar toen gepakt waren, was bij de makro trouwens! Filmpje! Om misselijk van te worden, gelukkig doen ze tegenwoordig niet meer zo kinderachtig. Maar bij de makro rijden we voor de zekerheid maar niet meer Last edited by Mad Max : 07-04-2012 at 20:43. |
|
||||
|
||||
dan komt ie achter een beetje hoger ,heb je geen rubber nokken onder de kokerbalken dan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
en dan zeggen dat je motor niet onder controle hebt ik zou zeggen probeer het maar eens |
|
||||
|
||||
Quote:
"Hij heeft zn voeten niet eens meer aan het rempedaal" Wat dacht je van een extra achterrem op de hand Een maat van mij heeft ook een caddy, en die heeft schokbrekers met spiraalveren. Weet iemand waar ik die kan krijgen? Hij heeft ook andere bladveren, hij heeft er 2, ik heb er 3-4 ofzo. Last edited by Mad Max : 07-04-2012 at 20:53. |
|
||||
|
||||
Quote:
handig als het voorwiel bijna nooit de grond raakt |
|
|||
|
|||
Quote:
Oh, jouwe is achter nog verder verlaagd. Bij mijn Caddy is alleen de as aan de andere kant van de bladveren gezet. Nog zie ik aan de band dat ie de wielkast raakt hoor, en dan heb ik er nog geen motor op gehad. Bij mij zitten er rubber veerwegbegrenzers. Als ie ver inveert raakt de as gewoon die rubber dingen en kan ie niet verder inveren. Voor mn huidige wielen zitten die dingen niet laag genoeg om de band vrij te houden. Dus ik maak een blokje tussen de as en die rubber dingen zodat ie eerder tegen de as komt en dan niet meer verder kan veren. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Als je er wat aan hebt kan ik wel een foto maken van hoe het zit nu. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is geen foto van mijne! Het zit wel hetzelfde, maar ik denk dat mijne lager staat omdat ik het oudere type bladveren heb. Ik snap wat je bedoeld, die veerwegbegrenzers zitten er bij mij niet op. Heb er verder weinig verstand van, maar het lijkt me een vrij lompe oplossing. Als je met die blokken op de rubbers komt zal hij toch gaan stuiteren als een gek? Bovendien zitten mn schokbrekers ook helemaal ingedrukt als de motor achterin staat, dus ophogen lijkt mij de enige goeie oplossing. Last edited by Mad Max : 07-04-2012 at 21:29. |
|
||||
|
||||
schokbrekers van een kever of suzuki alto nemen die zijn korter dan orgineel
en die veerwegbegrensers bespaard je wel een hoop slijtage aan de banden als ie wel eenkeer goed doorveert |
|
|||
|
|||
Zo zit het bij mij. Omdat ik toch benieuwd was, vanmiddag even een pallet met 350 kilo beton achterin gezet. De as komt idd op de rubbers terrecht en mn wielen lopen nog mooi vrij. Dus blokjes tussen de as en het rubber zijn niet nodig. En lompe oplossing, zo zit het gewoon origineel. Persoonlijk als ik een motor achterin heb rij ik toch bijna alleen snelweg, en een klein stukkie van huis naar snelweg en van snelweg naar eindlocatie. Dat ie een beetje stuitert maakt me dan weinig uit. |
|
||||
|
||||
Ze hebben bij jou dat pasvlak aan de bovenkant laten zitten, volgens mij is dat niet goed! Zo zou de as kunnen gaan draaien. Bij mij zit ie wel aan de onderkant, maar wel los. Het beste is vastlassen aan de onderkant las ik ergens. (Zoals op de foto die ik hier boven gepost heb)
Ik denk dat de beste oplossing voor mij toch schokbrekers met spiraalveren zijn. (van een motorfiets oid) Hij is nu ook veel te slap, dus dan sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap. Last edited by Mad Max : 08-04-2012 at 20:54. |
|
|||
|
|||
Ah, ik zal er nog eens naar kijken, of er iets vast is gelast aan de onderkant van de as. Goed puntje idd, thanks!
Als je schokbrekers met veer hebt gevonden die passen hoor ik het graag. Mijn huidige schokbrekers zijn gaar en rot, en wat stugger achter is geen overbodige luxe. |
|
||||
|
||||
Wouter (ook van stuntforum met een caddy) had het over Yamaha Diversion veren.. Maar ik kan daar niks over vinden. Hij heeft er wel zo iets onder zitten en die van hem is echt een stuk stugger. (Hij heeft ook nieuwer type bladveren dan wij).
|
|
||||
|
||||
Nuttige info: http://www.4crawler.com/Diesel/Chea...uspension.shtml
|
|
|||
|
|||
Hmm oke. Ik zal het eens opmeten en wat rondkijken wat er eventueel tussen kan.
Zie de link nu pas. Eens even lezen. |
|
||||
|
||||
Het is alleen niet echt voor motorfiets veren ofzo, maar er staan wel wat afmetingen bij.
Dit lijkt er meer op, maar is wel voor onverlaagde achteras: http://forums.vwvortex.com/showthre...ock-information Last edited by Mad Max : 08-04-2012 at 22:05. |
|
||||
|
||||
Dit moet het worden:
http://www.hotrod.nl/shop/index.html?lmd=40978.641551 |
|
|||
|
|||
?? Ik zie niet echt wat je bedoelt, alleen de homepage van die site..
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif Last edited by Fasterd : 11-04-2012 at 20:33. |