|
||||
|
||||
Ja? En die is ook zo op de kop te schroeven?
En van welke motoren kan ik dan het beste nemen? Of passen ze allemaal? |
|
||||
|
||||
Nieuwe koppeling, en race520 verstuivers zijn binnen!
|
|
||||
|
||||
Waarom heb je race 520-ers gepakt? Als je die onder de microscoop legt zitten er verdomd dikke groeven in, daarnaast zijn ze vreselijk duur.
Ik haal mijn nozzles ergens anders voor net iets meer dan de helft van het geld van FB nozzles en de kwaliteit is beter.
|
||||
|
||||
Waarom? Omdat ik bij meerdere bedrijven geïnformeerd heb, en die met mijn plannen dezelfde verstuivers adviseerde.
Ik heb niet de kennis/connecties die jij hebt, dus vandaar mijn keuze voor de race520'ers. Welke adviseer jij dan? Niet dat ik ze nog ga wisselen, maar puur uit interesse/om van te leren. Met ''verdomd dikke groeven'' bedoel je de openings-gaten neem ik aan? |
|
||||
|
||||
dik project! zeker als je het verschil ziet tussen die eerste foto's in dit topic en nu de laatste!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hier ben ik ook eens benieuwd naar...
|
||||
|
||||
En er zijn weer wat rijker!
Turbo van een 170 pk a4 tdi. En één om af te sluiten; Verder ben ik nog erg nieuwsgierig naar het verhaal achter de reactie van VAINS over die verstuivers.. |
|
||||
|
||||
Er zitten groeven in de naald van het bewerken met andere woorden de kwaliteit is niet erg goed, maar mensen kijken daar blijkbaar niet naar als je eenmaal naam hebt gemaakt.
Zal eens kijken of ik die print van de microscoop van de FB's en Bosch naalden nog heb. Op TDIclub.com zie je ook weer meer reacties op de FB's.
|
||||
|
||||
Oke thanx voor je reactie. Vind het een interesant dingetje.. Miss voor de andere mensen die dit van plan zijn, welke bosch oet je dan nemen ter vergelijking staan aan de 520' ers?
|
|
||||
|
||||
Bosch heeft dit soort nozzles niet.
Ik kan je eventueel H Flox nozzles leveren
|
|||
|
|||
ik reed eerder ook met 520 race in mijn mk4 tdi was standaard 90 pk, na andere verstuivers, pomp afstellen, kat verwijderd egr er af, een een chip op maat bij vvt 145 pktjes. liep erg mooi!! succes met je project.
|
||||
|
||||
Thanx voor de reacties.
Ik ga deze verstuivers gewoon monteren, zou het niet goedkomen ( wat ik niet verwacht) kan ik de fout ook bij de tuner leggen. Maar komt helemaal goed. Ik ben geen wiel aan het uitvinden, dit is al veel vaker gedaan. Wil komend weekend/week het blok eruit halen. |
|
||||
|
||||
Zo, blok is eruit! 1 uur werk, min 20 minuten om de uitlaat uit elkaar te halen omdat een maat van me die van mij wilde. ( ik ga van originele 1.5 benzine, naar 60mm supersprint )
Ik wil veel pakkingen van het blok vervangen, en er voor zorgen dat hij weer tip top in orde is! Ook motorbokje gekocht. zal binnekort weer wat foto's droppen |
|
||||
|
||||
60mm voor een TDI kan, maar het is geen overbodige luxe als je het begin tot aan de handen in 3" maakt.
|
||||
|
||||
3 " voor een tdi uitlaat?
Dat heb ik ook onder mijn 300+ rallyegolf en dat is dikke overkill. Heb er spijt van het er destijds onder te hebben gemaakt . Mijn gti daarintegen heeft met originele uitlaat 50 mm ook 300 +. En dat gaat vreemd genoeg prima en is lekker stil Waarom is 60 mm dan te klein ?
|
|||
|
|||
60mm is niet te klein dat is prima, wij racen met een golf 1 zelfbouw met een audi 2.7 tdi ook met 60mm uitlaat. (draait 300pk en 600nm) en een grotere uitlaat zou zelfs geen opbrengst meer hebben alleen meer lawaai.
|
|
||||
|
||||
Ow, gelukkig. Ik vind 3'' echt te groot. Moet nog een rijbare auto zijn, zonder dat de zware harde lage geluidsgolven de lol verstoren.
En deze uitlaat kon ik voor weinig overnemen, en dat maakt de keus toch een stuk makkelijker.. Zaterdag blokje uit elkaar gehaald. Toch maar besloten om het hele blok aan te pakken. Je begint met de keus blok eruit of niet, toch maar doen. Dan koppakking of niet, maarja als hij er uit ligt toch maar doen. En nu zuigerveren of niet.. Maarja, half werk hou ik niet zo van en wil toch nog lang van mijn dieseltje genieten. Dus toch maar doen! en dan gelijk alles maar Ook had ik het vermoede dat het 2massavliegwiel een eind op was, en wat blijkt... Het was inderdaad zo! Mag ook wel na ruim 300.000 km. Maargoed, ik heb vanaf nu een vast vliegwielset. Nu wil ik mijn kop zo ver mogelijk zelf reviseren. Ik ga hem wel laten vlakken etc maar zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten? Bijv. zijn klepstorters te reinigen? Koppaking zijn er in 3 verschillende diktes. Ik heb nu de middelste(2 gaats) maar en na het vlakken, zou ik dan 3 gaats moeten? Ik overleg nog wel met degene die mijn kop beet pakt, maar heb liever meerdere meningen . Groeten weer, en talk to you soon! |
|
|||
|
|||
Maakt niet veel uit welke koppakking die verschillen zijn onderling zo klein dat merk je bijna niet. Zou gewoon de 2 gaats weer pakken kop poetsen ze in principe alleen op zo weinig vlakken ze m. Controleer je klepgeleiders goed.
|
||||
|
||||
Het is geen benzine waar je het over hebt, maar een diesel met een turbo.
De voorpijp naar 3" gaat je geen ander geluid brengen zie bovenstaande regel. Een diesel kop vlakken ze het liefst niet en willen ze zo'n laag mogelijke compressie om er zo veel mogelijk brandstof mengsel in te laten gaan. Ik zou dan ook voor de dikste koppakking (3 gaatjes) gaan.
|
||||
|
||||
Ik wil mijn klepgeleiders zowiezo controleren, en/of vervangen.
Oke, dat dacht ik al.. @Da-bart; Miss verkeerd gelezen door verschillende personen waaronder ik zelf, maar wat bedoel je met; ''60mm voor een TDI kan, maar het is geen overbodige luxe als je het begin tot aan de handen in 3" maakt. '' Ik ging er van uit heel de uitlaat 3'', maar jij bedoelt alleen de downpipe neem ik aan? Die wil ik ook aanpassen ja. Is nu volgensmij 55mm o.i.d? |