Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-11-2011, 21:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Bij een Golf 4 is het wel verstandig ja...zelfs beter dat je de waterpomp vervangt dan dat je hem controleert, want deze wordt aangedreven door de distributieriem.

Bij een Golf 2 1.6 is het niet echt interessant...mocht hij een maand later kapot gaan, dan kan je hem zo vervangen...v-riem eraf, dynamo eraf en je kan hem loshalen...snap daarom ook niet wat ze bij die waterpomp te zoeken hadden...

Mooi dat het geplof nu over is met de andere ontsteking...succes met de werkzaamheden
Reply With Quote
Old 24-11-2011, 21:26
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Oke, bedankt voor die tip!
Maar het is toch gangbaar om meteen de waterpomp te bekijken als je de distributieriem gaat doen? Als je het dan toch allemaal los hebt...
Alleen jammer dat ie stuk ging :p

Hoe komt die garage er dan bij dat het 2-2,5 uur extra werk is om die 3 keerringen te doen bovenop het werk van de distributieriem??

Zo als rene al zij hoeft dit bij een golf 2 niet, waterpomp wordt door de v-snaar aangedreven en niet de tandriem.
Vervangen is dan alsnog zo gedaan.

Meestal controleer je de waterpomp door er een keer aan te draaien, controleren of er speling op zit en een visuele controle. Loshalen is echt niet nodig als er geen klachten over koelproblemen zijn. Golf 2 waterpomp heeft meen ik stalen schoepen, hier kan dus bovendien niks aan kapot gaan.

Ik denk dat dat garagebedrijf redelijke afzetters zijn en daarom 2-2.5 uur zegt,
ze rekenen tenslotte ook 500 euro voor een waterpomp van 60 euro.
Dat is lekker snel verdient
Reply With Quote
Old 24-11-2011, 21:36
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Spierings

Ik denk dat dat garagebedrijf redelijke afzetters zijn en daarom 2-2.5 uur zegt,
ze rekenen tenslotte ook 500 euro voor een waterpomp van 60 euro.
Dat is lekker snel verdient

Ja, dat denk ik nu eigenlijk ook.
Ik ga er ook niet weer heen.
Met de APK ook al. Remleidingen opnieuw tectileren en vanaf de kat een nieuwe uitlaat was ook iets van 750 eu

dat heb ik ze toen maar laten doen, maar op deze manier wordt t een duur wagentje...
weet je toevallig een goede garage in alkmaar, amsterdam of leeuwarden en omgeving??
Reply With Quote
Old 30-11-2011, 16:15
Forum Regular

Oke, de drie nieuwe keerringen zitten erin, nieuwe waterpomp zit erop, tandwielen er weer (handvast) opgezet, riem erop (bleek 2 tanden te zijn verschoven), goed gezet, en dan nu nog even vast aandraaien en KVS erin en klaar om te gaan!

Nu bedacht ik me nog één dingetje: hoe om zaten de slangetjes links (als je van voren kijkt) op het luchtfilterhuis ook al weer?
Eentje gaat richting de carb, en eentje richting het vacuumpotje bij de luchtinlaat.
Reply With Quote
Old 30-11-2011, 18:44
No personal life

Quote:
Oke, de drie nieuwe keerringen zitten erin, nieuwe waterpomp zit erop, tandwielen er weer (handvast) opgezet, riem erop (bleek 2 tanden te zijn verschoven), goed gezet, en dan nu nog even vast aandraaien en KVS erin en klaar om te gaan!

Nu bedacht ik me nog één dingetje: hoe om zaten de slangetjes links (als je van voren kijkt) op het luchtfilterhuis ook al weer?
Eentje gaat richting de carb, en eentje richting het vacuumpotje bij de luchtinlaat.

tandwiel moet wel wat vaster als handvast Is niet zo'n pretje als eentje los loopt.

luchtslang carb --> aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak en eentje van aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak naar de omschakelklep in de inlaat
Reply With Quote
Old 30-11-2011, 20:48
Forum Regular

Quote:
tandwiel moet wel wat vaster als handvast Is niet zo'n pretje als eentje los loopt.

Idd, lijkt me ook

Quote:
luchtslang carb --> aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak en eentje van aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak naar de omschakelklep in de inlaat

Dus het maakt niet uit hoe om ze zitten? Want er zitten twee tuutjes op de luchtfilterbak...
Reply With Quote
Old 30-11-2011, 21:40
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by de clown
Welke slang hebben jullie nou afgedopt dan, wil dit ook eens proberen, maybe een nog duidelijker picca?

Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
Old 30-11-2011, 21:58
No personal life

Quote:
Idd, lijkt me ook

Dus het maakt niet uit hoe om ze zitten? Want er zitten twee tuutjes op de luchtfilterbak...

Heb de achterste op de carb zitten, anders lopen de slangen over elkaar heen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules