|
||||
|
||||
Bij een Golf 4 is het wel verstandig ja...zelfs beter dat je de waterpomp vervangt dan dat je hem controleert, want deze wordt aangedreven door de distributieriem.
Bij een Golf 2 1.6 is het niet echt interessant...mocht hij een maand later kapot gaan, dan kan je hem zo vervangen...v-riem eraf, dynamo eraf en je kan hem loshalen...snap daarom ook niet wat ze bij die waterpomp te zoeken hadden... Mooi dat het geplof nu over is met de andere ontsteking...succes met de werkzaamheden
|
|||
|
|||
Quote:
Zo als rene al zij hoeft dit bij een golf 2 niet, waterpomp wordt door de v-snaar aangedreven en niet de tandriem. Vervangen is dan alsnog zo gedaan. Meestal controleer je de waterpomp door er een keer aan te draaien, controleren of er speling op zit en een visuele controle. Loshalen is echt niet nodig als er geen klachten over koelproblemen zijn. Golf 2 waterpomp heeft meen ik stalen schoepen, hier kan dus bovendien niks aan kapot gaan. Ik denk dat dat garagebedrijf redelijke afzetters zijn en daarom 2-2.5 uur zegt, ze rekenen tenslotte ook 500 euro voor een waterpomp van 60 euro. Dat is lekker snel verdient |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, dat denk ik nu eigenlijk ook. Ik ga er ook niet weer heen. Met de APK ook al. Remleidingen opnieuw tectileren en vanaf de kat een nieuwe uitlaat was ook iets van 750 eu dat heb ik ze toen maar laten doen, maar op deze manier wordt t een duur wagentje... weet je toevallig een goede garage in alkmaar, amsterdam of leeuwarden en omgeving?? |
|
|||
|
|||
Oke, de drie nieuwe keerringen zitten erin, nieuwe waterpomp zit erop, tandwielen er weer (handvast) opgezet, riem erop (bleek 2 tanden te zijn verschoven), goed gezet, en dan nu nog even vast aandraaien en KVS erin en klaar om te gaan!
Nu bedacht ik me nog één dingetje: hoe om zaten de slangetjes links (als je van voren kijkt) op het luchtfilterhuis ook al weer? Eentje gaat richting de carb, en eentje richting het vacuumpotje bij de luchtinlaat. |
|
|||
|
|||
Quote:
tandwiel moet wel wat vaster als handvast Is niet zo'n pretje als eentje los loopt. luchtslang carb --> aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak en eentje van aansluiting bovenop carb/luchtfilterbak naar de omschakelklep in de inlaat |
|
|||
|
|||
Quote:
Idd, lijkt me ook Quote:
Dus het maakt niet uit hoe om ze zitten? Want er zitten twee tuutjes op de luchtfilterbak... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
Heb de achterste op de carb zitten, anders lopen de slangen over elkaar heen |