|
|||
|
|||
het is al opgelost hoor, even het hele topic doorlezen..
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje voor de tip, weet jij dan ook hoe je kan zien dat ze verkeert zitten die lagerkappen? Zaterdag wilde ik ze zowiezo na kijken het kan natuurlijk gebeuren dat ik me bij eentje vergist heb. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
hey maurits,zit je mij nou gewoon te quoten? @ronnie,er zitten als het goed is merkjes op(aftekeningen)
|
||||
|
||||
Oke dan moet ik die kappen maar eens goed bekijken.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
@de pul : Haha sorry heb even snel dor het topic gelezen en dus tot dezelfde conclusie gekomen.
Dus dat moet de oplossing dan wel zijn Zitten idd merktekens op zit als het goed is aan 1 kant een nokje aan de buitenzijde van de kap en dan is de buitenkat ook identiek. Ook kun je het wel aan de nokjes in de lagerschalen zien. Is bijna niet te missen als je het weet. Succes ermee. |
|
||||
|
||||
Oke dan zal ik daar eens naar kijken zaterdag, dan zal het wel allemaal goed komen.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Dat van die nokjes heb ik een paar pagina's terug ook al gezegd.
Quote:
|
|||
|
|||
Dan blijkt wel dat iets eerst 10x gezegd moet worden voordat er geluisterd wordt
|
|
||||
|
||||
Hahaha nee ik meende of er merk tekens op staan die nokjes op de lagers dat weet ik maar wist niet of er op de lagerkappen ook tekens stonden.
Maar nu wel dus ga ik daar zeker naar kijken, ik luister wel hoor.. Hahaha Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Op die kappen staan inderdaad ook merktekens. Normaal zijn dat 1, 2, 3 of 4 kleine geboorde puntjes. Maar als je die kappen niet op de goede plaats hebt, of verkeerd om, zou het eigenlijk niet eens moeten passen...
|
||||
|
||||
Ja dat dacht ik ook ja. Ik zie het wel zaterdag ja..komt in orde.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Jawel hoor dan passen ze wel...Allen loopt het zooitje nogal zwaar zoals nu
Was btw ook niet persoonlijk bedoeld hoor ronnie dat er niet geluisterd werd merk het wel vaker op forums..geeft verder ook niks is alleen maar hulp die aangeboden wordt dan moet men zelf maar zien wat ie er mee doet Op het vw forum is dat helemaal zo vandaar dat ik die zowieso vermijd Veel succes ermee en dan zal het nu wel goedkomen En anders heb ik nog wel een zeer snelle 8v voor je Edit, op de lagerkappen van drijfstang heb ik nog nooit merkttekens gezien van de volgorde...die moet ik er altijd zelf in slaan Dan heb je waarschijnlijk een motor gehad die al eens open is geweest. Last edited by sciroccoGTII : 03-12-2009 at 22:49. |
|
||||
|
||||
Quote:
klopt allebei,volgens mij horen de blokkeerlipjes van de lagers aan dezelfde kant te zitten,weet ik niet 100% zeker.maar je merkt het snel zat,je moet immers die speling kunnen voelen......
|
||||
|
||||
Blokkeerlipjes moeten idd aan dezelfde kant zitten, dus tegen elkaar als de kappen erop zitten.
Hoogstwaarschijnlijk heb je idd een kap verkeerd zitten, kan alleen nooit dat je hem dan direct na de montage wel rond kon draaien... Wat je moet doen, en dat is kut met de krukas erin, is de drijfstangen alle 4 loshalen en zover mogelijk naar beneden trekken. Dan de lagers eruithalen en de kappen weer monteren, voel dan aan de binnenzijde van de drijfstang en kappen of je een overgang tussen de 2 helften voelt, die mag er nl. niet zijn, moet echt 100% glad zijn. Je kan ook eerst even weer een voor een de drijfstangkappen vastdraaien en na elke kap de motor even proberen te draaien, dan ben je er zo achter welke drijfstangkappen verkeerd zitten. Succes. Je bent trouwens echt niet de eerste die dit overkomt....heb ook al zat motoren binnen gehad waarbij de kappen verkeerd zaten waardoor de motor na een paar duizend km kapot gelopen was..... Je hebt ergens nog geluk dat ze zo erg klemmen dat je er nu meteen achter komt...
|
||||
|
||||
buiten de gleuvjes om merk ik altijd zoiets met mijn eigen merkjes.
sla heel lichtjes in de kappen van 1 tot 5 een centerpuntje aan de zijkant van de kap, en ik tik ok een centerpuntje in het blok dan liggen de kappen sowieso op juiste volgorde en ook sowieso goed om. met de drijfstangen doe ik dit ook, alleen dan aan 1 kant in de kap en in de stang. de nieuwere generatie motoren hebben zelfs ook geen slotjes meer, dus als je dan een motor uit elkaar haalt heb je niks aan de gedachte van slotjes. is maar een tip fouten maken is menselijk en we kunnen niet allemaal perfect zijn
|
||||
|
||||
Er zat inderdaad 1 kap verkeert gemonteert, die is nu dus omgedraaid, dadelijk even verder het regent nu net..
Komt wel goed. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Hij loopt....heerlijk.,..Gr Ronnie
|
||||
|
||||
en toen hadde we youtube
mooi man!