|
||||
|
||||
Quote:
Aluminium is dan natuurlijk erg rekkelijk he, wat voor Aluminium heb jij het dan over? Want van Chroommolybdeen is de Reh 700N/mm2 en de toelaatbare buigspanning is 490N/mm2 en met Aluminium wat in de handel te verkrijgen is krijg je niet dezelfde sterkte door een de buitendiameter te vergroten naar 60mm, en een wanddikte van 1,5mm te behouden. Want gewoon handels Aluminium (99.1 dacht ik) heeft een toelaatbare buigspanning rond de 55N/mm2. Buiten dat is het ook nog eens geen gezicht om een kooi van 60mm buis te maken.
|
||||
|
||||
Als het project net zo goed aangepakt wordt als de analyse over het te gebruiken materiaal voor de rolkooi komt het helemaal goed
|
|
||||
|
||||
komt wel goed furb
vanavond even bij erdem(black devil) geweest,voor een mooi prijsje een spiksplinternieuwe stalen OMP veerpootbrug opgehaald........
|
|||
|
|||
Quote:
7075 |
|
||||
|
||||
Dan is de kooi sowieso niet te lassen, de eigenschappen van 7075 verdwijnen als sneeuw voor de zon bij smelttemperaturen waarna je niet meer dan 6060 overhoudt.
Hoe stijf de kooi dan ook is, bij een aanrijding/impact zal dit bij de lassen scheuren en/of breken. Een optie is om de kooi na het lassen een warmtebehandeling te geven, wat ook weer erg duur is (grote kooi in een oven ontlaten en gloeien)
|
||||
|
||||
Het ging mij meer om het idee wat voor Aluminum hij bedoeld.
Er zijn zoveel soorten natuurlijk! 7075 is ook een best prijzige optie natuurlijk. Dat is Chroommolybdeen al en dan ook nog te spreken over wat Martiepartie zegt.. Maar de rolkooi word evengoed van Chroommolybdeen!
|
||||
|
||||
keihard de lekkerste
|
||||
|
||||
Quote:
zeker heb er nog geen hol aan gedaan,staat er wel een beetje zielig bij zo.... je hebt trouwens PM,wim...
|
||||
|
||||
MENINGEN GEVRAAGD!!
ben een plan van aanpak aan het opstellen,zit met het volgende; er komen weer dunne bumpers op,maar zal ik de wielkastranden en zijlijsten eraflaten(minder gewicht )of juist erop,voor de originaliteit????
|
||||
|
||||
Randen eraf en komleet uit rollen voor een brede look.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
jij bedoelt denk ik wat die duitsers rond de eeuwwisseling allemaal hadden,kan er zo snel geen pic van vinden,maar dat vind ik niet mooi ik wil de vormen wel origineel laten,dus alleen de teruglopende rand eruithalen...
|
||||
|
||||
bedoel je dit,ronnie?
|
||||
|
||||
huh, lijkt wel omgekeerd camber te hebben :S
maareh, als je dunne bumpers monteerd zou ik er verder geen plastic aanhangen. en over origineel gesproken. de mijne is origineel ook zo
|
||||
|
||||
Zo'n hele uitgeklopte wielkast vind ik eigenlijk altijd lelijk, de originele lijnen behouden is een stuk mooier. Als je de wielranden erop laat heb je natuurlijk wel meer mogelijkheden omdat je dan de hele rand om kunt kloppen/weg kunt halen. De wielrand zorgt ervoor dat de originele lijnen mooi in tact blijven. Ik zou het dus af laten hangen van je wielkeuze... als je het kwijt kan, lijsten eraf.. wordt het te breed laat je ze erop.
|
||||
|
||||
Ik vind dat uitgerolde normaal ook niet echt iets. Die foto hierboven vind ik echter wel gaaf!
Bij een racer horen vind ik gewoon wiellijsten. Gewichtsbesparing is te verwaarlozen als je die dingen eraf haalt, en met de lijsten en wielbogen er op kun je veel breder gaan door de metalen schermen weg te snijden (G60-stijl). Lijsten en bogen er op dus.
|
||||
|
||||
Ja zoals hier boven dat is wat ik bedoelde..
Ik vind dat mooi en erg racy uitzien..niet bij deze maar normaal wel, dit is gewoon een strakkebak. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Quote:
Vroegahhhh Dat waren nog eens tijden en mooie meetings. |
|
||||
|
||||
Quote:
jouwe ja...,maar mijne niet Quote:
helemaal mee eens,die uitgerolde dingen word hem sowieso niet,eerst maar eens kijken of de velgen zo passen.... Quote:
zit wat in,maar vind het zelf stiekem wel erg mooi,zo'n gladde zijkant.... misschien kan iemand me gelijk vertellen of een 7x16" wiel met et25 achter gaat passen(laag!!)????
|
||||
|
||||
ligt eraan hoe laag.
maar denk dat het lastig word. sowieso moet dat randje weg/omgevouwen
|
||||
|
||||
Quote:
dit bedoel je?