|
||||
|
||||
Quote:
Weet ik eigenlijk niet, heb ze niet opgemeten kan wel van de week het koppie van de 1500 er eens afhalen om die op te meten. weet eigenlijk ook niet of die van een 1800 gti ook groter zijn dan die van een 1800 carb? Quote:
Nee heb niks gezien de laatste tijd?
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 16-02-2010 at 21:47. |
|
||||
|
||||
Zo blokkie was klaar:
dus er uit met die oude: en er in met de nieuwe!: Luchtfilter past er echt precies tussen, blok loopt vooralsnog prima, heb alleen geen oliedruk.. kan de sensor zijn maar ook de oliepomp of erger de lagers.. eerst maar eens een nieuwe sensor erin en voor een drukmeter zorgen dan weten we meer
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 19-02-2010 at 08:53. |
|
||||
|
||||
gaat dat kleppendeksel niet heel hard roesten?
|
|
||||
|
||||
als 't een verchroomde is niet
Ik had bij mijn 1.8 na een koprevisie ook ineens geen oliedruk, ik heb toen eerst de olieleidingen (vanaf 1 van de sensoren) doorgeblazen, voorzichtig met perslucht. Toen had ik ineens wel oliedruk. Zat iets verstopt blijkbaar. Oliedrukmeting is altijd slim, dan weet je zeker of er iets 'ernstigs' aan de hand is. Blokje ziet er erg netjes uit!
|
||||
|
||||
Tis verchroomd, was al zo dat ik m kocht
even doorblazen is idd ook wel een goeie. er zitten op dit blok overigens 2 sensoren 1 op de zijkant van t blok en 1 op het oliefilterhuis. Bij het oude blokje zat er alleen 1 op de kop. Heb dus ook alleen die aangesloten. Nou vraag ik me af of de sensor op de kop bij dit blok en het oude blok wel hetzelfde zijn (qua drukwaarde) alleen is die van het oude blok afgebroken dus kan niet meer zien welke kleur het was.. Bij het nieuwe blok is het in ieder geval een zwarte. Die op het oliefilterhuis is een witte |
|
||||
|
||||
toch handig zon foto in het topic bruin of zwart op het oude blok dus.. bruin= 0,3bar zwart= 1.8 of 1.4(?) bar Dus de vraag is: zwart of bruin??
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 19-02-2010 at 12:18. |
|
|||
|
|||
Wat voor benzinepomp heb je er nu opzitten?
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
leek me al zo lullig, er zijn er zat die ze geprobeerd hebben te polijsten
Quote:
gewoon een mechanische, zie hem zo zitten onder de waterslang |
|
||||
|
||||
klopt een mechanische
ben er inmiddels achter dat de sensor op de kop een 0.3bar sensor zou moeten zijn. aangezien er nu een zwarte op zit (1.8bar) klopt dit in ieder geval niet. zal wel nog even nakijken op de sensor zelf of het niet toevallig weer een zwarte is met een 0.3 waarde VDO oliedrukmeter en sensor zijn ook onderweg (wilde ik toch nog hebben), dan weten we straks tenminste echt of het de druk is of niet. |
|
|||
|
|||
volgens mij geen mechanische, ik zie geen zitten, allebei de benzineslangen zijn goed te zien en allebei zijn gewoon naar het vaatje geleid en dan lopen ze naar achteren....
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
zit toch echt gewoon de mechanische op..
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nieuwe poging is onderweg |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
klopt helemaal goed gezien sorry mijn fout, nu is mijn vraag ik heb nu ook weer een carburateur op mijn golf 3 blok zitten wat is verstandiger een mechanische pomp aanschaffen of een de electrische laten zitten of een benzinedruk regelaar erop zetten die de druk van de mechanische geeft.
Sorry zit ik wat in je topic te kloten, maar het ziet er allemaal lekker uit daar. Groetjes ron |
|
||||
|
||||
ik denk of een drukregelaar of een brandstofpomp speciaal voor carbs
|
|
|||
|
|||
ik heb de elektrische er tussenuit gehaald en een mechanische voor op het blok gezet net als jij, na een uurtje heel netjes lopen gelukkig maar.
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
Hij loopt, mét oliedruk, en hoe!
oliesensor was dus de verkeerde en misschien nog stuk ook, oliedrukmeter erop gezet en die gaf goede waarden aan. Toen even afstellen, en testritje maken wat een verbetering tov de 1500! veeeel meer trekkracht en hij wil heerlijk door in toeren! binnenkort op de bank de carb even fijnafstellen en vermogen meten! me is happy |
|
|||
|
|||
fijn om te lezen frank, ga vandaag ook de carburateur bestellen.
Groetjes ron |
|
|||
|
|||
Gaaf frank!
Kom je hem binnenkort even showen, wil wel even een ritje mee |