|
||||
|
||||
Leuk ding!
Mocht je de mistlampen wegdoen, dan ben ik nog wel te porren
|
||||
|
||||
Quote:
die zijn al naar men vader gegaan.. helaas..
|
||||
|
||||
Quote:
tnx .. orginele lampen kom er nog in.. koplampsproeiers horen op deze auto dus die blijven ook ..
|
||||
|
||||
Zo even afstoffen!
Er is afgelopen tijd heel wat gedaan aan de Golf.. De grootste verbouwing(nog niet klaar) is wel de ombouw naar 40mm solex carburateurs. De grootste reden hiervan was dat mijn andere carburateur zijn beste tijd had gehad en de auto niet meer goed reed. Dus toch maar besloten meteen om te bouwen naar dubbele carburateurs. In mijn vakantie heb ik de boel gemonteerd en tevens ook een spagetti spruitstuk gemonteerd. Nu druk bezig met iemand die er kijk op heeft om de boel af te stellen. Verder heb ik een setje orgineele koplampen gekocht.. maar is er helaas 1 tijdens het versturen stuk gegaan. dus dat moet nog even worden opgelost. Ook heb ik de achterlichten weer orgineel gemaakt. voor de rest nog wat kleine dingetjes gedaan zoals: Nieuwe bougies zelf een gasmechanisme voor de solexen gemaakt. kleppendeksel,distributie riem kapje en kap om de radiator gespoten. En direct een ontluchtings filter op de kleppendeksel gemonteerd. De foto's: De Carburateurs+inlaatspruitstuk+kelken. Spagetti Spruitstuk. Nieuw gespoten delen + filtertje En nog een sfeer foto van mijn en een maat zijn auto tijdens de ombouw. Voor de rest word het hopen dat de auto goed loopt en verder klaar is voor 12 sept. Want hoop wel dat ik met de golf naar VWoutlaw kan. dus tot dan !
|
||||
|
||||
Mooie carbs!
Mijn 1.5 klonk wel heel ruig met die solexen erop...
|
||||
|
||||
De carburateurs hebben hun eerste geluiden al gemaakt.. klinkt idd geweldig.. maar ze liggen er nu weer af voor de juiste sproeiers en venturi's
|
||||
|
||||
klein upje:
Gelukkig word er een nieuwe koplamp opgestuurd.. dus binnenkort gaan de orginele koplampen er in .. We zijn nogsteeds bezig met de carburateurs.. moeten nog wat spullen uit italie komen. Vanmiddag een setje schuimfilters en een handchoke kabel besteld.. Nu hopen dat de spullen optijd binnen en mijn carburateurs klaar zijn voor 12 sept. anders zou ik helaas zonder auto naar Heerde moeten.
|
||||
|
||||
mooi ding zo
|
||||
|
||||
nette auto zo
|
||||
|
||||
allemaal bedankt
|
||||
|
||||
Carbs zien er echt dik uit zo met die gepolijste kelkjes.
|
|
||||
|
||||
Tnx ! Vanmiddag te horen gekregen dat mijn carburateurs klaar zijn en ze morgen weer deze kant opkomen. Dus toch met de Golf naar VWoutlaw
|
||||
|
||||
nou weer even een update:
Nadat de carburateurs binnen waren gekomen, gelijk een set nieuwe filters gekocht omdat de oude te groot waren en niet passen tussen het schutbord en de carburateurs. En ook meteen een handshoke kabel voor de carburateurs besteld. De filters: De gene die mijn carburateurs aangepast heeft wist mij te vertellen dat de solex carburateurs van mij uit de jaren 60 komen. En dat er ook weinig spullen nog voor te krijgen waren. Na het monteren bleken de acceleratie pompen lek te zijn. En om de boel toch voor 12 sept. klaar te hebben.. heb ik een ander set carburateurs gekocht. Die komen morgen of woensdag binnen en dan snel monteren/afstellen en rijden.. en zo snel mogelijk de auto klaarmaken voor 12 sept. nog ff een sfeer foto:
|
||||
|
||||
Netjes jongen, !!
Wel ff een keertje langs komen knallen he als je ze er onder heb Ik zie jou zondag in Heerde.
|
|
||||
|
||||
bedankt martijn
Vandaag zijn de andere 40mm dellorto DHLA carburateurs binnen gekomen. Ze zien er goed uit. morgen gaan we monteren en afstellen. en hopen dat alles beter loopt dan de solexen. gr. gerwin
|
|||
|
|||
He Gerwin,
Ik zie dat je schuim filters hebt voor je carburateurs.. Als ik jou was zou ik er K&N filters op zetten.. Heb zelf ooit brand onder de kap gehad door een backfire met van die schuim filters. De K&N filters zien er mooier uit en zijn ook niet zo brandbaar |
|
||||
|
||||
Okey bedankt voor de info.. maar ik heb maar beperkte ruimte.. vandaar ik deze schuimfilters heb aangeschaft.. maargoed ik zou het in de gaten houden. anders schaf ik wel een setje K&n aan.
|
||||
|
||||
Ik had er een schuimfilter van Piper cross op zitten, heeft het welgeteld 1 dag volgehouden, gelijk een gat ingebrand... nu zit er ook een K&N filterje op. Inderdaad minder brandbaar en mooier!
|
||||
|
||||
Nou ik was gister bezig met afstellen en toen had ik ook 2x een backfire maar gelukkig zonder de filters.. toch maar setje K&N aanschaffen.