|
||||
|
||||
Quote:
er valt overal wat van te zeggen,dat is het probleem wanneer je zelf iets verzint/maakt wat niet origineel is. ik rijd nu nog in de standaard klasse maar ik vermoed dat dat volgend jaar wel anders gaat worden,er zitten een hoop beperkingen in deze klasse waardoor het snel zo is dat de coureur harder wil maar de auto niet harder kan door de beperkingen, het hoort eigenlijk net andersom te zijn dat de auto harder kan dan dat de coureur fusiek aan kan. op zantvoort wil ik sowieso gaan rijden,en op spa lijkt me ook wel en keer gaaf, ik ga is op de links kijken. ik had voor de eerste race mijn drijfstang lagers al vervangen,had alleen de hulp as lagers niet vervangen wist niet dat dat een zwak punt was van de 16v,na 4 maanden sleutelen en een 2 uurtje stationair gelopen te hebben begon hij te lekken langs de keering van de hulp as, achteraf bleek dus dat de keering niet alleen al stok oud was. maar dat ook de lagers er uit lagen. |
|
||||
|
||||
Mooi Frank
Welke bandenmaat heb je nu van de Toyo`s? En weet je ook welke maten er allemaal leverbaar zijn?
|
||||
|
||||
nog een tip, heel erg oldskool maar werkt prima voor dit soort doeleinde:
"vroeger" werdt er in de rallysport een dubbele gaskabel gemonteerd, hiermee bedoel ik een gaskabel op je kleine gasklep en een gaskabel op de grote gasklep, gevolg hiervan is dat je respons gigantisch omhoog gaat omdat je gelijk de grote klep opengooit. misschien wat voor jou, ik heb jaren terug dit gefabrceerd van een scootergaskabel ( die wordt namenlijk gesplits van 1 gaskabel naar 2, oliepomp en carburateur ) dus het is low budget een redelijke verbetering. als het mag volgens het regelement dan...
|
||||
|
||||
Quote:
het is gewoon een straat band, dus ik neem aan dat alle maten leverbaar zijn. ik heb 195 50 15. gelukkig nog goed betaalbaar ik kocht ze voor 50 ex btw p.s |
|
||||
|
||||
Quote:
idd een goed idee.. had je dan ook dat verbindings stangetje tussen de grote en de kleine weg? ik moet zeggen dat ik bijna in alle bochten het gaspendaal zo heb dat ik met het gas de auto nog extra kan sturen ( dus of gas neutraal of iets gas bij of iets gas los ), als hij dan directer en sneller reageerd zou dat idd schelen. |
|
||||
|
||||
verbindings stangetje inderdaad weghalen, en 2 heveltjes aan beide kleppen maken. met een beetje creatief met beugeltjes werk kom je een heel eind. ik weet niet wat je allemaal wel en niet mag veranderen aan de motor, ander zou je ook een " groot" gasklephuis van een audi 2.3 5 cilinder kunnen monteren, ziet er van buiten het zelfde uit, maar de de diameter van de grote klep is + 5mm groter. en de buis vanaf je luchtweger naar je gasklep vervangen voor een bonrath versie, ( of gewone stalen buis met een buiten diameter van 62mm ) scheelt ook weer wat in je doorstroming en dat komt je koppel weer iets te goede. en natuurlijk een K&N broodje dr in. luchtfilterbak een extra gat in maken met een extra luchtslang achter je gril, zodat je meer rijwind in je luchtfilterhuis krijgt is misschien ook een optie. zo zijn er nog wel een aantal kleine wijzegingen die je zou kunnen doen
Al met al kleine modificaties waar op zich geen berg vermogen mee te winnen is, maar waar je wel een hoop invloed kunt hebben op het repons gedrag van de motor. jammer dat je geen sper mag monteren dat zou je pas echt gaan merken op het circuit.
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. Last edited by loco-vr6 : 10-11-2008 at 17:05. |
|
||||
|
||||
zo morgen gaat het weer gebeuren..
vandaag heeft het hier de heledag gesneeuwd en ze voorspellen morgen weer sneeuw,en koud weer.. dus heb de bandjes even wat harder opgepomp,en nu op naar morgen. zal wel lekker een dagje slippen worden, |
|
||||
|
||||
zo de dag zit er weer op..
de dag liep goed sterker nog hij liep perfect. het was erg koud en nat, met een temperatuur van 0 a 1 graden en zo nu en dan een sneeuw bui was het vlink glijden geblazen na dat ik de vorige keer reed met te slappen voor vering en ik toen vlink moest coorigeren aldoor kwam me vandaag met zeer goede vering ten goede. ik was alle snelle geprepereerde auto te snel af, had de voor vering aangepast met verstelbare koni's en nog stuggeren veren,en nu lag de golf stukken beter op de weg ik begon om 11 uur met rijden na 4 rondjes had ik me snelste tijd gereden en dat was gelijk de snelste dag tijd. ik moest echter om half 3 naar huis voor mijn vriendin die jarig was, en vlak daarna heeft een lotus elise mijn tijd verbroken.. kortom ik was dik eerste in mijn categorie 2 seconden sneller dan de porsche 944 en 2de op de dag van alle klasse's, er was ook nog een film team van omriep flevoland ofzo die aan het filmen waren, hier schijn ik ook nog een aantal keer op te staan met wat mooi glij en corrigeer werk ook uiteraard mijn eerste beker binnen. |
|
||||
|
||||
Goed bezig! nog foto's om het verschil te zien van hoeveel vlakker hij nu door de bocht gaat?
|
|
||||
|
||||
Quote:
nee er wasvoor de rest niemand met mij mee, er stonden wel fotografen maar ik weet niet waar die hun foto's hebben. |
|
||||
|
||||
zo de race auto staat weer op de ambulance op naar zantvoort zaterdag
|
||||
|
||||
Okee dan! Succes Frank en hou hem heel
|
|||
|
|||
Klinkt allemaal super, dat is toch wel een van de dingen die ik graag zou willen doen.
Succes ermee. |
|
||||
|
||||
ging vandaag goed...
eerste rit op zantvoort en zeker voor herhaling vatbaar, het was wel wat glijden en glissen met een baan temp van 0 tot -1 graden. bandjes werden net aan 45 graden. maar heb 5 sessie's van 20 minuten gereden. laatste sessie is onboard gefilmt van start tot finish dus die komt eerdaags nog wel hier te staan.
|
||||
|
||||
hier wat filmpjes en foto's van zaterdag.
http://nl.youtube.com/watch?v=nfooqOZEw1Q http://nl.youtube.com/watch?v=LGCBJ6EHdNE
|
||||
|
||||
was ik net ingehaald. bezig met inhaal race renault 5 gtt
|
||||
|
||||
Erg gaaf Frank!
|
||||
|
||||
gaaf Filmpje.. je lijkt zo hard te gaan, en dan vliegen ineens die Alfa 75 en BMW's even langs.. maarre, wel een echt dacia cupcar geklopt
|
||||
|
||||
Wat is de topsnelheid die je gehaald hebt op zandvoort en watvoor camera heb je gebruikt voor de opname en hoe heb je deze bevestigd?
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
|
||||
|
||||
Quote:
heb je hem door.. die bmw's en alfa waren echte raceauto's met waarschijnlijk hele dikke motors etc. ik heb maar een standaard kr met 139 pk haha. verschil moet er blijven he. maar hard ging ik ook gerust wel in de meeste langere bochten zat ik toch even goed wel op de 140 a 145.