|
||||
|
||||
Het is even stil geweest, maar nu de dagen weer heel langzaam wat langer beginnen te worden, ben ik ook weer ontwaakt!
Voor de daily heb ik bij aircooled.nl een set verlaagde spindels besteld. Ik wilde haar van af dag 1 al lager hebben, maar het kwam er steeds niet van. Vorige week de knoop door gehakt en de spindels besteld. Gas gevulde dempers heb ik nog liggen voor achter en voor, dus die worden gelijk vervangen. Nu nog tijd vinden om de boel er onder te zetten. het is mijn daily dus hij kan helaas niet een week of zo stil staan, even plannen waneer ik dat ga doen. maar ben al blij dat de spullen in huis zijn. Ook met het project zijn we weer van start gegaan. Nu ik voor de schijf remmen bijna alles kompleet heb, ben ik begonnen met het schuren en schoonmaken van de gebruikte onderdelen. Dit omdat ik ze er schoon en opnieuw gespoten onder wil zetten. Morgen even spuiten en ze zijn klaar voor montage. Op het KWF heb ik bij Franky's VW Service een aantal mooie staalflex remslangen zien liggen. Waren niet goedkoop maar zag er erg goed en robuust uit. iemand ervaring met deze remslangen?
Instagram/AndreBusser Last edited by a.busser : 06-02-2009 at 04:08. |
|
||||
|
||||
Zo! de carnaval is weer grotendeels uit het bloed, en die plaats is weer vertrouwt ingenomen door het kever virus!
Vandaag de garage ingedoken om de daily te voorzien van zijn verlaagde spindels! Zoals je ziet, waren de dempers ook wel aan vervangen toe, dus dat konden we mooi gelijk mee nemen. Eerst de trommels eraf om bij de oude spindel te komen. Oude spindel en demper eraf. toen de hele boel weer monteren. Nieuwe spindel en gas gevulde demper die ik nog had liggen. En daarna de remmerij en de wielen er weer op! Klinkt simpel..... maar DAMN! wat zat de boel vast! Een kant heb ik dan ook klaar, morgen de andere kant, dan kan ik maandag nog even de dempers achter vervangen.
Instagram/AndreBusser Last edited by a.busser : 28-02-2009 at 20:26. |
|
||||
|
||||
vandaag de andere zijde gedaan.
En, als je eenmaal een kant gedaan hebt, is de andere zijde een stukje makkelijker! Zo was zij: En zo is zij nu: Ik ben tevreden, laag genoeg dacht ik zo.
|
||||
|
||||
Ziet er lekker uit zo. Met die wielen heeft ze meteen een racy uiterlijk.
Grtz Marko
|
||||
|
||||
Zo, het werd wel weer eens tijd om het project weer aan te pakken.
na een tijdje niets gedaan te hebben vandaag weer lekker ontspannen de garage in! De schijfremmen set is compleet, dus tijd om deze te gaan monteren! Eerst de trommel en de oude spindel eraf: Daarna de nieuwe spindel, lagers en schijf erop: Remklauw erop: En klaar zijn we: Van het weekend de andere zijde even doen.
|
|||
|
|||
dat gaat vast een heeeeeel stuk beter remmen !
gr. Martijn
|
||||
|
||||
Vandaag de andere schijf erop gezet, nu de trommels achter vullen en de remmerij is weer compleet.
|
||||
|
||||
Het lijkt alsof ik er niet meer mee bezig ben.
En ik geef toe, het gaat ook niet hard op het moment, maar er wordt nog steeds aan gewerkt! Er zijn wat dingen in het huis die nog steeds af moeten, inmiddels ook nieuwe garage deuren gehangen enz, dus het project is even een beetje tweede plan. Al geeft een meeting zoals Budel wel weer een boost! Dus binnen kort weer meer foto'S!
|
||||
|
||||
Sweet! Je daily ziet er ook wel cool uit, zeker na die velaging
Waarom heb je trouwens geen stofkappen achter je schijven gemonteerd?
|
||||
|
||||
Die moeten er nog op.....
Ik had de hele boel er weer op zitten, en toen dacht ik, ....ik mis wat...
|
|||
|
|||
sorry dree maar als je idd ook rocky gaat voorzien van dichte wielen dan zou ik niet de andere kant ook nog eens afsluiten van koeling.. je moet toch een beetje koeling voor je schijf hebben..
|
|
||||
|
||||
Genoeg koeling hoor. Die stofkappen zijn er vooral om zooi tegen te houden zoals zand, takken etc. Om je remmen te oververhitten moet je wel heeeel ruig en gek gaan doen. Nou ken ik Andre niet persoonlijk, en dus zijn rijstijl ook niet
|
|||
|
|||
zit toch op bijvoorbeeld een gti niet voor niets een speciale luchtbuis naar de binnenkant van de schijven???
schijfremmen hebben gewoon hun koeling nodig.. (trommels ook maar die pakken een hoop koeling via oa de velg.. en die takken en zooi? wat voor schade richt zoeiets aan ??? op mijn polo zitten namelijk al een tijd geen stofkappen meer |
|
||||
|
||||
Daarom zitten ze er fabriek af ook onder, het heeft geen nut
Bij deze auto zullen de remmen niet dusdanig zwaar belast worden, het is tenslotte geen GTI maar een kevertje. De schijven zijn ook niet hermetisch afgesloten met stofkappen en dichte wielen, er is altijd wel wat rijwind wat voldoende is om deze remmen te koelen. Je moet het erg bont maken wil je je schijven verbranden en schuren. Als dat gebeurt zijn ze meestal al te dun en aan vervanging toe.
|
||||
|
||||
Komen ook gewoon stofkappen op.
Ik heb geen zin in remstof op het chassis, die zooi is er moeilijk af te krijgen, en daar is mijn onderstel net te mooi voor. (vind ik) tuurlijk zijn de velgen dicht, en hebben de schijven koeling nodig, maar ik denk dat er ruimte genoeg is voor koeling tussen de velg en de stofkap. Zo niet, dan zien we dat dan wel weer!
|
|||
|
|||
just my two cents
ik denk alleen maar mee.. leek me gewoon belangrijk ook omdat je ook kwa vermogen nog wat wilt.. |
|
||||
|
||||
Gisteren en vandaag de daad meer weer eens bij het woord gevoegd, en weer aan de gang gegaan!
gisteren een start(je) gemaakt met de carrossorie. jawel! Gister de halve dag body shutz (of wat er voor door moest gaan) uit een van de voorste wielkasten zitten bikken. En vandaag het klusje verder geklaard met de schuurmachine. Niet een van de meest leuke klussen ben ik al achter, maar het moet gebeuren! Ik wist dat er op het rechter voorpaneel het een en ander aan plamuur zat, vandaar dat ik dus de meeste verf enz eraf wil hebben. Ik wil namelijk weten waarom die plamuur er zit, en natuurlijk of er nog ergens verborgen roest zit. Daarbij wil ik er straks natuurlijk weer een verse en strakke laklaag op hebben, en dan moet de oude meuk er toch af. Na een dag schuren waren de schuurpads op, dus van de week weer verder. Zo staat het er nu bij: Eens kijken of ik tussen het werken door zo ver kan komen dat over twee weken de eerste nieuwe dorpel erin kan...
Instagram/AndreBusser Last edited by a.busser : 11-07-2009 at 17:36. |
|
||||
|
||||
Zo... de verbouwingen binnens huis zijn eindelijk achter de rug!
Na een welverdiende vakantie en weer even moeite met de dagelijkse gang van zaken weer oppakken, vandaag weer eens de garage in gegaan en de draad opgepakt. Zo stond het erbij toen ik binnen kwam: En zo staat het er nu bij: Voor de daily onder tussen ook een nieuwe LPG-stift besteld, en een set uitlaat pakkingen. Dan kan daar binnen kort eindelijk de rotte uitlaat onderuit en de RVS demper van EPS onder!
|
||||
|
||||
Voor de daily eindelijk een LPG stift gevonden voor een zeer betaalbare prijs.
gelijk alle nieuwe pakkingen en aansluitingen besteld. De RVS uitlaat had ik nog liggen. (wat ook wel te zien is...) Kan straks eindelijk de rotte er onderuit en de RVS uitlaat van EPS eronder.
|
|||
|
|||
Quote:
Hej kerel hoe is het er nu mee wat gaat de tijd snel, onderweg naar spa gesproken en tot nu niet meer maar zie dat het wel weer helemaal goed gaat komen waneer gaat het vrouwtje ook aan de keef word wel tijd eigenlijk he mzzl jeroen