|
||||
|
||||
Zo de velgjes zijn binnen, zijn zijn echt zo goed als nieuw!!!
Nog de foto's van gister even dan:
|
||||
|
||||
je gaat toch wel nieuwe remschoenen monteren?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Moet idd nog gebeuren, voor zijn ze helemaal op.
|
||||
|
||||
Mooi werk!
|
||||
|
||||
Vandaag rechter achteras gemonteerd.
Moest ook nog even linker en rechter ankerplaat omwisselen, dan komt de handrem beter uit! Gelijk ook meer pakkingen gestoken, waardoor eerder beschreven probleem verholpen is, gelukkig. Ook nog de brandstof leiding van voor naar achter erin kunnen leggen. Weer een paar "to do" dingen weg kunnen strepen 8) Omdat ik vandaag nog bij iemand white-walls moest monteren en mijn krik het begeven had, maar een neiuwe aangeschaft. Tis wle een beetje een forse 92.25 ton), maar dan kan hij overal voor gebruikt worden!!
|
||||
|
||||
nu jij je bak erop hebt kan je dan hem makkelijk in zn versnellingen zetten of gaat dat niet maar heb je eerst nog wat dingetjes moeten stellen??
bij mij gaat het nu super zwaar tot niet... idee wat het kan zijn? |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij zondr problemen, alleen zijn achteruit is wat lastig te vinden, misschien zit plaatje onder versnellingsbak niet helemaal lekker.
|
||||
|
||||
Remleidingen, veerstops en kajes op achteras bevestigd.
Verder nog even mijn spoorstangen ingekort, beide kanten 6 cm!!! Heb eerst de spoorstangen doogeslepen, 10cm M12 draad erin geschoven voor de stevigheid, vervolgens met een kleine voor opening en de hoogste stand op het las apparaat alles weer netjes vast gelast.
|
||||
|
||||
Net de nieuwe dropped spindels besteld bij Aircooled.nl inclusief nieuwe lagertjes :twisted: !
Verder weinig nieuws, sinds vorige week een huisje, dus daar flink aan het klussen
|
||||
|
||||
Zo, tis alweer een hele tijd geleden, verhuizingen enzo.
Nu nog geen internet thuis, dus kan nog niet echt veel foto's online knallen. Kan er wel even 1-tje plaatsen. Gister dan ook ff een velg ervoor gehouden, hij hangt echt damn laag :twisted: , komen natuurlijk nog wel bandjes op, maar heb het idee dat het helemaal de juiste laagte wordt! Vooras is gemonteerd, nadat ik de adjusters opnieuw ingelast heb, dropped spindles eronder, remmen achter afgemonteerd, verschillende onderdelen netjes gespoten, ashoezen gemonteerd en vastgezet. Gister wilde ik alleen voorste ankerplaten van de voor remmen plaatsen, maar de bevestigings gaten van de ankerplaat tov de gaten in de spindle zitten 90 graden linksom gedraaid, en de ankerplaat lijkt niet aan te sluiten op aanleg vlak van de spindle?! :? Zou het kunnen dat het toch het verkeerde type spindle is? Morgen weer hard verder werken, en zondag bandjes erop draaien :!:
|
||||
|
||||
Nog even wat sfeer plaatjes nu mijn eigen computer weer online is :!:
Zoals gezegt moest de vooras weer uit elkaar om de adjuster NU wel juist in te lassen, om een idee te geven dit was hoe ze er eesrt in zaten: En zo zitten ze er nu in, zal waarschijnlijk wel wat lager zijn: Ook nog nieuwe remvoeringen rondom gemonteerd, remmetjes zijn nu tip top in orde: Achter de trommeltjes geplaatsts en handrem definitief gemonteerd: Vooras gemonteerd en spindles erop gezet, ben er inmiddels uit wat ik moet doen om de ankerplaten netjes te laten passen, dus hopelijks na dit weekend staat hij WEL op de wieltjes: Banden zijn namelijk ook op velgen gedraaid! Al zeg ik het zelf, het is een enorm vette combinatie tussen die smart banden en de verchroomde velgen. Hopelijks zondag meer foto's :!:
|
||||
|
||||
Update again :!:
We've got a rollin'chassis :twisted: Gister een lekker productief dagje gehad, eerst begonnen met voorzichtig hele kleine stukjes van de spindles te slijpen tot de anker platen pasten. Dit was plaatselijk 2/3mm weg slijpen zodat het bouten niet klem zat tegen spindle. Toen kwam het moment waar ik al tijden naar uit zat te kijken, de wielen eronder zetten en kijken hoe alles uitkomt....... Omdat ik er zelf we een beetje trots op ben heb ik zomaar een paar foto's geschoten :lol: Vooras staat nu in hoogste stand, moet dus nog even kijken wat dat allemaal gaat doen als al het gewicht van motor, carrosserie, personen, enz erop staat.. Het einige wat me nog een beetje zorgen baart is het feit dat er tussen onderste draagarm en velg maar 1/2mm zit, kweet alleen niet of dit gebruikelijk is? Moet ik nog eens even uitzoeken!
|
||||
|
||||
De moer op je onderste draagarm zit nog niet vast. Misschien komt er dan meer ruimte tussen de arm en de velg.
Echt vet, zo'n gerestaureerd onderstel! Alles behalve low-budget zeg
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx! Die moet idd nog vast, maar aan de andere zijde is de ruimte even klein.
|
||||
|
||||
Weer tijd voor een klein update-je.
Afgelopen zaterdag alleen tijd gehad om wat onderdelen te halen en daarna alleen vanaaf wat uurtjes tijd gehad. Hoofdremcilinder gemonteerd en de laatste remleidingen en slangen aan de voorzijde gemonteerd. Verder nog even stuurhui gemonteerd inclusief de stuurstangen, stuurdemper en de stuur uitslag stopper afgesteld. Als laatste nog even mijn pedalen setje gedemonteerd en in de primer gespoten. Helaas was toen de tijd weer voorbij. Resultaat:
|
||||
|
||||
Weekje New York zit er weer op, dus het was weer tijd om iets te doen!
Spindles moesten er weer even af om gespotente worden, even vergeten :? :oops: Daarna met de motor begonnen, vooral schoonmaak werk, levert dus weinig spannende plaatjes op. Trouwens, kan je de zuiger pennen er niet zomaar uit tikken?!
|
||||
|
||||
Als je het veerklipje er uit hebt moeten ze er wel uit willen
Maar de piston pennen willen wel eens wat zwaar door het gat vd zuiger heen, de drijfstang een beetje ondersteunen en dan gewoon wat harder rammen grt Bonne |
|
||||
|
||||
goed bezig hoor Freddy,
groet Emiel Wind
|
||||
|
||||
Laatst begonnen aan de motor.
Vandaag weer veel schoon kunnen maken en al een aantal zaken weer terug kunnen monteren. Scheelt toch een hoop zonder al die bagger erop! Helaas wel 2 kleine stukjes van de koelribben van cilinder 4 afgebroken toen de zwaartekracht won, hopelijks zijn ze zo klein dat het niet veel kwaad kan :? Alleen nog wat tapeindje vervangen en een goeie borenset kopen om de oude tapeindjes uit te boren! Morgen weer een hele dag er tegenaan (als het vanavond niet te gek word :twisted: ) :!:
|
||||
|
||||
De zondag ook weer mooi besteed!
Laatste onderdelen van motor schoongemaakt en een aantal onderdeeltjes gespoten. Daarna de pedalen weer in elkaar gezet en gemonteerd op het chassis, alleen de veer die aan het rempedaal vast zit, zit nog niet goed, even puzzelen wat de juiste oplossing is, maar dat zla voor volgende week zijn.