|
||||
|
||||
hey daar ben je weer. super!
komt mooi uit. excentrische machine op perslucht heb ik nog twee van liggen. echter nooit gebruikt. hoeveel bar laat je die apparaten op draaien? |
|
|||
|
|||
Al schiet je me lek, denk dat compressor op me werk 8 a 10 bar levert, moet je zelf ff uitdokteren.
Maar als jij je body wil gaan schuren (compleet) om hem over te laten spuiten heb ik nog wel wat tips, laat maar weten als je ze wil hebben.
|
||||
|
||||
graag. laat maar horen.
alvast bedankt! alle tips zijn welkom. ik heb nog veel te leren. |
|
|||
|
|||
1)) Als je eerst met een groot schuurblok met grofte P220 je hele auto uitblokt, of P320, Daarna de auto flink in de grondverf zetten, de grondverf uitschuren met P400, P500 dan heb je een auto die superstrak is, mits alle deuken eruit zijn en geplamuurd enz enz.
2)) Werk deel voor deel, zo hou je overzicht, en blijf je geconcentreerd met wat je aan het doen bent. 3)) let goed op lak verloop, zo kan je makkelijk met blokken kleine deukjes herkennen. 4)) Gebruik met uitblokken/schuren van plamuur/grondverf controle poeder, op deze manier kan je al zien of het plaatwerk strak is, of dat er nog putjes in zitten. 5)) zitten er veel plekjes op een deel omcirkel ze dan zodat je alles in 1x kan gaan plamuren.
|
||||
|
||||
mooie tips,thx
|
|
||||
|
||||
ik heb weer twee vragen...
blijft matte blanke lak ook mat als je hem polijst? welke soort plamuur kun je het best gebruiken voor welke klus, en hoe schuur je hem het beste af om een naadloze overgang te krijgen als je gaat spuiten? |
|
|||
|
|||
Als je matte blanke lak gaat polijsten kan je net zo goed glanzend spuiten.
Beetje grof beginnen met plamuur, van bv sikkens polykit IV, aftoppen met P80, verloop schuren (licht) met P120, verloop verder schuren met P220, en fijn naschuren met P320, grondverf erover, deze uitblokken met 360, daarna machinaal met 400 en dan 500.
|
||||
|
||||
plamuur verhaal is super.
hoe kun je matte blanke lak dan goed poetsen, zodat deze altijd mooi mat blijft? |
|
|||
|
|||
je hebt mat en mat, mooi mat is er niet, het kan niet matter dan mat worden, gewoon wassen en in de was zetten, heb je een mooie beschermlaagje, en blijft het mooi, met mijn auto doe ik dat ook, eerst met het handje wassen, en daarna ben je een uurtje bezig met netjes in de was zetten, en het water glijd er dan netjes vanaf. Auto is een jaar geleden overgespoten, en me lak ziet er nog super uit, geen krasjes en dingetjes.
|
||||
|
||||
heb jij ook matte blanke gebruikt? of maakt dat geen verschil denk je?
|
|
|||
|
|||
bij mij zit er gewoon hoogglans op. Ben niet zo'n fan van matte blanke lak, ik moet glans hebben.
|
||||
|
||||
ik heb ooit een keer zo'n wagner elektrische verfspuit gekregen van m'n vriendin, is hier ook een beetje netjes mee te spuiten?? iemand ervaring mee?
|
||||
|
||||
Quote:
intressant, maar wat is nu een goede HVLP spuit voor hobbymatig gebruik? Zou graag de moterruimte + binnekant van een golf1 zelf spuiten |
|
|||
|
|||
HVLP is professioneel gebruik, meer opbrengst met minder verf, als jij gewoon voor hobbymatig gebruik wil doen, kan je best bij de gamma ofzo een spuit halen voor een paar tientjes.
|
||||
|
||||
op ebay komen zo'n HVLP spuiten voorbij?
http://cgi.benl.ebay.be/PROFI-HVLP-...1QQcmdZViewItem Is zo'n HVLP bruikbaar met een 'gewone' compressor? omdatk verhalen zie met een turbinecompressor ... |
|
|||
|
|||
Die van ebay heb ik ook, werkt goed. zit alleen een beetje grote sproeier in 1,4...
Je hoeft het met zo'n klein gamma compressortje niet te proberen, tenzij je een klein stukje moet.. Ik heb een compressor met 50 l tank, en dan moet ik ook regelmatig even wachten voordat ik verder kan... |
|
||||
|
||||
Spuiten van van Cranenbroek zijn ook niet verkeerd. Werkt voor klein spuitwerk en al het primerwerk goed.
Wiebrand
|
||||
|
||||
Met wat voor spul zou je dat watergedragen verf/primer moeten verdunnen is dat ook met thinner?
|
||||
|
||||
Quote:
met verdunner
|
||||
|
||||
Quote:
Met een bij het merk horend 'additief" bv standox watergedragen verf, verdunnen met VE Wasser of liever water plus. |