|
||||
|
||||
Hadden we al een GTD?
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen. Last edited by Rob077 : 08-05-2006 at 08:43. |
|
||||
|
||||
heb nog een bijzondere uitvoering gevonden. Weet verder geen specificaties maar wou hem wel even vermelden. Heb trouwens ook een verbrede golf gevonden met een porsche v8 erin. Gebouwd in de jaren 79-80.
Grts Ronald |
|
||||
|
||||
die met die porsche v8 staat al in dit topic,, en zo;'n trophy heb ik in Budapest al een keer zien staan, toen vroeg ik me af of dat echt of erop geplakt was....
|
||||
|
||||
Trophy is het zwitserse broertje van de pirelli.
|
|||
|
|||
ik rijd met een golfje GL
langs 1 kant denk ik dat er ook niet zoveel meer van rond rijden want heb nog maar weinig golfjes gezien die een komplamp sproeiertje hebben of ben ik voledig fout ? |
|
|||
|
|||
Ik rijd met een golf gls automaat uit 1980, nieuw door mijn oma gekocht.
En ik heb een golf gti rabbit uit 1 december 1983, met een 1,8 DX motor maar zonder kuipstoelen (wel gti bekleding), zonder mfa en ik heb ook geen open dak. Ook heb ik geen portiervakken. De auto heeft wel de smalle zwarte sierstrips, zwarte stickers aan de zijkanten, zwarte sticker rond de achterruit, spatbord verbreders en alle gti logos. De rode bies rond de gril is ook present. De eerste eigenaar heeft de auto wel besteld met 5 orginele lichtmetalen spaakvelgen, trekhaak, dubbele koplampen en gele mistlampen onderaan de bumper. De klokken heb ik zelf in de middenconsole gebouwt. grtn yal |
|
||||
|
||||
Quote:
Je bent niet volledig fout, ik heb er ook nog niet veel zien rijden maar 2 zijn er in ieder geval |
|
|||
|
|||
Golf 1 actiemodellen geleverd door Pon - Scorpion Sprinter M MX GTS
Omdat ik zelf een Golf MX hebt gekocht en me erin ben gaan verdiepen leek het mij wel leuk om een topic aan te maken over de jubileum en actiemodellen van Golf1 die 'alleen' uitgebracht zijn door PON importeur van Volkswagen. Dus alleen in Nederland geleverd
En omdat hier meestal weinig informatie over valt te vinden. De Golf 1 MX Dat was een jubileum-model vanwege er 1 miljoen volkswagens waren geimporteerd in Nederland Dit was de meeste luxe uitvoering waarbij je vele opties bij kon nemen Bijzonderheden: - geleverd zowel met 1100 (GG/FA) als 1300 (1300 GF kwam in '79) - het meest geleverd als Inarisilver maar ook in cayonbruin en later in marsrood en grijs metallic en geel - sierlijsten rondom de ruiten en achterklep - standaard middenconsole - 1 teller - standaard hooftsteunen - achteruitwisser - MX embleem achterzijde - geleverd vanaf 1978 t/m 1980 De Golf M Ook een jubileummodel Bijzonderheden: - alleen geleverd met een 1100 motor - In Maderine oranje geleverd. - geen achteruitrijlampen! - 1 teller - wit met zwarte ruitjes bekleding - verder zeer kaal uitgerust - geleverd vanaf 1978 t/m 1980 Is verder vrij zeldzaam en bijna niet meer te vinden! De enigste geregistreerde is geexporteerd jammer genoeg.... Golf 1 Sprinter Bijzonderheden: -geleverd van 1976 t/m 1980 - geleverd met 1600 FP motor en vanaf begin '79 met 1300 GF motor - alleen geleverd in het Lemongelb (geel) - kuip stoelen (zelfde als GTI) 2delig zwart / wit/zwart geblokt - 1600 zwarte striping (bijna hetzelfde als GTI aan de zijkant - met sprinter erin verwerkt - 1300 heeft groene striping - sportstuur en golfbal - achterwisser achterklep - toertenteller - sprinter embleem achterzijde Golf 1 Scorpion Bijzonderheden: - alleen in het zwart geleverd - met speciale Scorpion striping - standaard met bbs voorspoiler en wielrandverbreders geleverd - standaard lichtmetalen velgen met scorpion logo - met 1600 motor geleverd - kuipstoelen grijs geblokt (hetzelfde als GTS en GTI) - hella mistlampen grill - toerenteller - achterwisser geen folder kunnen vinden! geleverd van eind 1982 t/m begin 1983 Golf 1 GTS Bijzonderheden: - alleen geleverd in Alpenwit - met 1500 motor geleverd - GTS striping - kuipstoelen grijs geblokt (hetzelfde als GTI en Scorpion) - Kamei grill met 4 vierkante koplampen - Zender achterspoiler - BBS verbreedset - witte ATS velgen met GTS logo - toerenteller - achteruitwisser - geleverd vanaf begin 1983 Golf 1 Flyer (geen informatie kunnen vinden) stond ook op achterzijde auto En er is ook nog een Passat MX geweest! Zijn vrijwel uitgestorven! Ik ben benieuwd wie er nog meer informatie of 1 van deze uitvoeringen in bezit heeft of heeft gehad , foto's meer informatie alles is welkom!
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 14-11-2011 at 15:47. |
|
||||
|
||||
mooi gedaan, heel leuk om te lezen
|
|||
|
|||
Mijn eigen Golf 1 MX
leuke van deze auto dat hierbij vele accessoires van Autoplus heb o.a de velgen die ik nooit eerder heb gezien (wat ook wel vrij zeldzaam is om nog te vinden) en originele radio en hifi-set van die tijd en vele papieren vanaf 1978 en verder is ie die nog aardig origineel. Momenteel in restauratie (zal er binnenkort eens topic aanmaken) plan is om als nieuw weer te op te bouwen en zo origineel mogelijk maken weer te maken gebouwd in Augustus 1978 volgens chassisnr (waarschijnlijk 1 van de eerste MX'en) [/QUOTE]
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een MX embleem liggen; http://link.marktplaats.nl/497444458.
Heb ook nog een Golf D Van embleem; die uitvoering kom je ook niet vaak tegen! Edit: en ik heb ook nog originele Scorpion velgen liggen; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91452 Last edited by Skeez : 14-11-2011 at 16:24. |
|
|||
|
|||
waarom is hij hier tussen gekomen? had speciaal aangemaakt voor de nederlandse actiemodellen geleverd door pon
|
|||
|
|||
Tsja nu zit hij tussen een ander topic... wat waarschijnlijk veel minder bekeken word...
|
||||
|
||||
Quote:
blijft een leuk ding alleen horen er standaard chromen wieldoppen op |
|
||||
|
||||
de sprinter heb je met stalen bumpers gehad ( donker geel) en die had een zwarte striping
en later kreeg de sprinter met de plastic bumpers (licht geel) , en daar zat inderdaad een groene striping me vader heeft ze allebei gehad en de eerste met stalen bumpers was een 1500 ( of 1600) en de latere met plastic bumpers was 1300 (of 1100) das wat ik me er nog van kan herinneren zijn dus eigenlijk twee totaal verschillende |
|
||||
|
||||
Off-topic, het boek waar die foto en tekst in staat heb ik ook Is 'n vraagbaak van eind 70er jaren voor eenvoudig onderhoud met nog wat verder info o.a. over de verschillen van de 'grote' en 'kleine' motoren, boek is eigenlijk van 'n oom van me, hij had zich destijds 'n Golf 1 S (1500) nieuw gekocht, jaren later heb ik die vraagbaak 'ns van hem geleend maar tot op heden niet terug gegeven, en ik weet niet of ik dat ooit nog ga doen hij zal 't inmiddels wel zijn vergeten, hoop ik maar...
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 14-11-2011 at 17:53. |
|
|||
|
|||
Ja klopt daar komt die ook uit , als ie er nooit meer over begint is die allang vergeten!
@appie Heb je verder geen foto's van de beide auto's? Misschien wel leuk kan best kloppen dat ze in 1 verschillende kleuren geel zijn geleverd in ieder geval in lemongelb en die andere weet of Marinogelb of Rallyegelb Sprinter is alleen vanaf 1976 t/m 1978 met een 1600 FP motor geleverd (nooit met een 1500 ook niet met een 1100) vanaf 79' t/m 80 met een 1300 die hadden groene striping ze zijn alleen met 1600 en 1300 geleverd.
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 14-11-2011 at 18:37. |
|
|||
|
|||
Volgens mij heeft de officiële Swiss Champion nog wat extra stickers bovenop de Nederlandse SC. Vergelijk:
SC http://aebergon.perso.neuf.fr/VW/page_VW_Golf_SC_80.htm Swiss Champion http://aebergon.perso.neuf.fr/VW/pa...Champion_80.htm Heeft iemand ook nog info over de laatste actiemodellen van Pon? - Elan - Shopper - Stayer - Van (niet echt een actiemodel) |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een zilvergrijze Mk1 GL 1.6 Diesel met origineel koplampsproeiers en chroomlijsten rondom en in de raamrubbers en chroomstrips in de bumpers..... |
|
||||
|
||||
heeft ook iemand een adres waar je de extra's in onderdelen te koop is?
bijvoorbeeld koplamp sproeiers, elektrische klokje of vacuum-meter of is t gewoon een kwestie van geluk dat je t een keer tegen komt?