|
||||
|
||||
Bedank voor de positieve opmerkingen.
Wat foto's van de andere klussen motorblok is nu geheel gedemonteerd, week 1 gaat het nodige spul naar het revisie bedrijf. Het volgende gaat aan het blok gebeuren; -cilinders honen, nieuwe zuigerveren -nieuwe lagerschalen (krukas + drijfstangen) -krukas word nagelopen -nieuwe pakkingen -voor de rest, schoonmaken en controleren De cilinderkop wordt ook schoongemaakt en gecontroleerd. Ook ben ik bezig geweest met de bekabeling, zoals enkelen op boekel 2005 wel gezien zullen hebben was de "nodige" elektronica toegevoegd. Alle niet orginele bedrading is nu weggehaald, een paar plekjes moeten nog geisoleerd worden. Ook is het dashboard onderhaden genomen, deze moet straks weer op de origine gaan lijken, dwz geheel zwart, en zonder niet originele zaken zoals de sigarenaansteker mistlichtschakelaars etc. |
|
||||
|
||||
a scirocco is reborn....
|
|
||||
|
||||
Netjes, net als de auto word ook het hartje van de scirocco goed aangepakt. Welke overmaat word er gehoond?
|
|
||||
|
||||
overmaat weet ik zo niet, ik moet de precieze zaken met het revisiebedrijf vastleggen. Er moest gehoond worden zodat de nieuwe zuigerveren goed in kunnen lopen.
Informatie over honen en aanverwante zaken is altijd welkom (via PM) |
|
||||
|
||||
je boord het blok naar een overmaat. het hoonen is het aanbrengen van soort krassen in de cilinder deze zorgt dat de cilinder iets wat ruw word, hiermee slijten de zuigerveren idd lekker in,en ook blijft er een olie laag op hangen ( voor de smering).
een cilinder word altijd overdreven gezien door je jaren heen ovaal. dit komt omdat als er kracht op de zuiger komt na de verbranding en voor de compressie de drijfstang geknikt staat onder de zuiger dit resulteert er in dat de zuiger altijd naar de kant op wil drukken waar de drijfstang heen wijst. dus aan die zijde van de cilinder ontstaat er meer slijtage, door het boren maar je de cilinder weer rond en dat moet uiteraard met een overmaat. na het boren breng je dus hoon krassen aan voor het inslijten van de nieuwe zuigerveren en voor het houden van een oliefilm aan de cilinder onder de olieschraap veer. ook al moest het via pm als ik de enigste blijf die hier op reageert dan hebben meer mensen er wat aan Last edited by vwmk2driver : 26-12-2006 at 19:47. |
|
||||
|
||||
@vwmk2driver
De cilinder moeten nog gecontroleerd worden op ovaalheid. Met boren en honen ben ik bekend, ik vroeg me wel of welke overmaten er zijn en hoe de extra speling opgelost wordt. Gaat dat met overmaat zuigerveren oid? Er wordt waarschijnlijk alleen opnieuw gehoond om de zuigerveren in te laten lopen (mits de de cilinders mooi rond zijn) |
|
||||
|
||||
Quote:
cilinders zijn vaak al versleten vooral bij wat oudere auto's enzo. met honen maak je het gat inprincipe niet groter en de slijtage die er is in de cilinder is gewoon af te dichten met originele nieuwe zuigerveren. |
|
||||
|
||||
Cilinders worden zowieso gemeten, dan zullen we zien hoe het met de ovaliteit is. Als cilinders gehoond worden is het oppervlak weer iets ruwer waardoor de zuigerveren beter inlopen, dit laat ik dus zowieso doen.
|
|
||||
|
||||
Motorblok wordt even uitgesteld, de daily heeft binnenkort ook weer de nodige inversteringen nodig.
Maar met het lakwerk wordt mooi doorgegaan, naar verwachting is het wagentje over een goede week weer thuis. In het zonlicht (met enige sluikreclame) Losse delen in de cabine |
|
||||
|
||||
gaat de goede kant op andries...
hij is nu weer helemaal mat geschuurd voor de blanke lak...
|
||||
|
||||
Dit wordt echt een mooi apparaatje!!!
Vooral zo deurgoan miejong! |
|
||||
|
||||
Ziet erg vet uit, het word vast en zeker een super apparaat.....
|
||||
|
||||
Wat een schitterende kar, mooi project zeg! Je pakt het zeer grondig aan, dit wordt een auto voor de eeuwigheid! De originele kleur is ook prachtig, staat 'm super!
|
||||
|
||||
bedankt voor het positieve commentaar. De scirocco is nu helemaal klaar qua spuitwerk, deuren en kofferklep zijn gemonteerd.
|
|
||||
|
||||
ziet er goed uit zo op de foto, ben benieuwd als hij helemaal af is strak!
|
||||
|
||||
geen half werk erg cool om het zo origineel te houden.
Is die Po-Low op de achtergrond van jou?
|
||||
|
||||
Succes met de opbouw .. ziet er nu al geweldig uit
|
|
||||
|
||||
Hmm ziet er zeer netjes uit!
FF nieuwsgierig, zelf spuiter of plaatwerker?? |