|
||||
|
||||
Netjes Niels!!!!!
Cruisen maar weer.. Bus ook af ...zaterdag nog op zn bek gooien en dan eerst ff naar spanje hobbelen.. grtz...vic...
|
||||
|
||||
bruut apparaat!!! enne geen dank hoor, doe het met plezier! (heb de mijne vandaag ook weer eens grondig nagekeken trouwens, uitlaatflens was ingescheurd, vandaar die takkeherrie ..... stuurarm zat los op stuurhuis....vandaar de speling ) op naar SPA!!!!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
Hele topic even door gelezen. Ziet er goed uit! Ga binnenkort na 3 jaar stilstaan en niets gedaan te hebben die van mijn grondig aan pakken. is een 74er 1300, die ook omgebouwd gaat worden naar een oude look. spatborden en achterklep zitten er al op, maar heb nog een hoop te doen voordat hij er net zo netjes bij staat als deze! Maar het motiveert enorm in ieder geval!
|
||||
|
||||
Quote:
Deze staat er ook nog lang niet netjes bij hoor, op de foto's lijkt het meer dan het is... Van de winter hoop ik een paar grote sprongen te kunnen maken...
|
||||
|
||||
Dan spring ik met je mee! Althans dat hoop ik....
|
||||
|
||||
Na een hoop op en neer rijden naar m'n werk (en veel asfalt schrapen ) werd het hoog tijd om'eens een andere vooras te steken...
Deze lag al een paar maanden klaar, maar zo tussen kerst en nieuwjaar lekker even vrij om alles te monteren. Het is een 12 cm versmalde as geworden met rasterplaatjes, hopelijk heb ik nu ook minder last dat ik m'n adjuster krom rijd... Ik hoef alleen nog de stuurstangen in te korten en dan issie weer klaar om de weg op te gaan! Is ook wel nodig, want naast het feit dat ik a.s. dinsdag weer gewoon naar m'n werk moet, heb ik de plaats in de garage hard nodig voor m'n nieuwe project.... daarover meer in een nieuw topic. Oude as: Nieuwe as: deze bout is er 1 week voor Spa ingegaan.... Ook heb ik een set 4 punts gordels aangeschaft, dit vind ik in een daily toch wat safer... Als de as klaar is gelijk m'n binnenvuller erin en het 59-tiger buitenspiegeltje monteren, dan ben ik weer een stap dichterbij het einddoel! (is ook wat veiliger als de typ4 erin ligt....) Grz Niels
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit gozer !!!
Moeten de urethaan bussen er nog in ? Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als tie weer op z'n wielen staat !! tipje: zet gelijk je chassiskoppie in de tectyl nu die toch hoog staat
|
||||
|
||||
Quote:
De bus unterbodenschutz staat al klaar!! De PU bussen moeten er nog in ja... (bijna vergeten , maar ze liggen ernaast...)
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukkig, want die heb je echt nodig !! Weet je al wat je met de schokbrekers gaat doen ? wel of niet, en zoja....hoe ?
|
||||
|
||||
stoere kever heb je, ben benieuwd na je nieuwe vooras
|
||||
|
||||
Boutje ziet er goed uit
|
||||
|
||||
Quote:
Schokbrekers weet ik nog niet, eerst eens kijken hoe dit bevalt. Jens rijd ook gewoon zonder, en die as is "maar" 9cm versmald...
|
||||
|
||||
Stoere keef !!!!!
Maar rijden zonder schokbrekers is toch APK afkeur,of niet?? |
|
||||
|
||||
hmmm, weet ik ik eigenlijk niet, kapotte schokbrekers wel, maar zonder? Iemand enig idee?
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij mag het niet. bij robert hebben we er tijdelijk schokbrekers aangemaakt,met bevestiging aan het schutboard. Na de APK weer verwijderd en nu rijd ie weer zonder!
|
||||
|
||||
Pfffff, het zat lekker tegen..... De hele as is er weer onderuit. Ook met PU bussen was de speling niet op te lossen . Na eea nagemeten te hebben blijken de veerpakketten 2 cm te lang te zijn. Dit is dus de oorzaak van de speling op de draagarmen, omdat ze nu niet diep genoeg in de as vallen. (dit is GEEN VA as!!!)
Eerst de veerpakketten inkorten en goede centerpunten erin maken en dan pas er weer onder. Ook kwam ik erachter dat m'n binnenvuller op de naad iets lekt, daar kom je ook pas achter als er 35 liter benzine inzit Gisteren om half één klaar en nog geen steek opgeschoten dus... nou ja, de chassiskop staat nu goed in de Unterbodenschutz "Helaas" moest de kever de garage uit vanwege het arriveren van m'n nieuwe speeltje! (en omdat ik er vandaag weer gewoon mee naar het werk moest) Grz Niels
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zijn ook niet de meest relaxe zaken waar je op zit te wachten, voorl dat je veerpakketten te lang zijn, zelf gedaan
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, ik heb de as zo via via gekocht, komt onder een bekende kever van het forum vandaan die gewoon zo gereden heeft....De nieuwe eigenaar van die kever vond dit niet zo relaxed en heeft er een normale as onder laten leggen.. Ik wist dat er iets niet goed was aan de as maar dacht eerder aan de lagers, deze dus vervangen door PU bussen, maar dat hielp dus nog niet.. Maar ja, gewoon 2 cm eraf en nieuwe centerpunten erin slijpen (deze waren ook niet al te diep) en eronder maar weer!!
|
||||
|
||||
Quote:
Nu je het hier toch over hebt, hoe maak je die centerpunten, echt gewoon met de slijptol (je hebt het namelijk over slijpen), of moet je die erin boren
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat hij boren bedoelt! verenpakket is goed zelf te boren met een boor 10,5 Wel het verenpakket goed bij elkaar klemmen d.m.v. griptang/lijmtang/bankschroef.