|
|||
|
|||
Je hebt wel kans dat het niets uit maakt
De vlotter meet immers niet hoeveel brandstof erin zit alleen het niveau. Dus vol is vol en leeg is leeg of het nou 55 of 70 liter is |
|
||||
|
||||
De Passat teller wil ik graag gebruiken aangezien daar de kilometer stand van de motor op staat en dat moet wel allemaal kloppen. Een Passat teller leek mij ook het zelfde als een Golf 3 en Caddy teller.
Jellehier, dat zou dus betekend dat als mijn vlotter en pomp past ik eigenlijk alleen mijn wijzer plaat met 70l er op hoef te vervangen voor een 55l wijzer plaat?
|
||||
|
||||
Tellerbak van een passat is veel breder. En je kan je km stand gewoon aan laten passen hoor
|
||||
|
||||
Passat teller is inderdaad veel breder, dat gaat niet passen...
Heb nog wel een golf 3 vr6 teller liggen met 128dkm total op de klok. |
|
|||
|
|||
Quote:
Met zekerheid kan ik het niet zeggen, heeft meer te maken met de hoogte van de tank dan de inhoud lijkt mij, logischerwijs is het gewoon een vlotter die de hoogte van het niveau meet, dus als de tank net zo diep is dan is vol hetzelfde bij een 50 liter tank als bij een 70 liter tank, datzelfde geld voor leeg en tussen in Maar is echt afhankelijk van de diepte van de tank niet van de inhoud |
|
|||
|
|||
En anders kan je altijd nog de lengte of kromming van de vlotter aanpassen ...
Of je monteert een potmeter om hem fijn af te stellen |
|
||||
|
||||
Verrek, nu het gezegd wordt. Een Passat tellerbak en die van een Corrado hebben ook drie volledige ronde tellerplaten en een Golf 3 of Caddy maar twee.
Toch maar een Golf VR6 tellerbak nemen dan met een 55l tank. Als iemand een goede heeft voor een nette prijs, Douwe bijvoorbeeld, laat maar een prijs weten. Wat betreft de vlotter, ik ga gewoon eens verschillende opties proberen en dan kom ik er vast en zeker uit.
|
||||
|
||||
Deze weer eens omhoog schoppen. Heb absoluut niet stil gezeten. Maar werd wel een beetje teleurgesteld want de Caddy blijkt toch aan de achterzijde goed aangetast te zijn door de roest. Absoluut geen vreemd iets voor een Caddy van voor '98. Ze hebben het allemaal lijkt het wel..
Dit is absoluut geen reden om te stoppen. Heb al flink wat slijpschijven versleten met alle rotte delen er uit te slijpen dus ook dit gaat helemaal goed komen. Binnenkort een update met wat foto werk.
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 Last edited by Dennis-Mash : 08-04-2014 at 16:58. |
|
||||
|
||||
mijn caddy is uit 2002 en de wielkasten beginnen ook al te roesten, t zijn qua roest geen geweldige auto`s.
|
||||
|
||||
caddy 2 . zijn idd gevoelig achterbalken dwars balken etcc .
meestal slecht ...
|
||||
|
||||
Quote:
na 2000 ..zijn ze aardig beter 96 tot 98 ramp
|
||||
|
||||
Klopt precies wat je zegt GooiGolf. chassis balk links achter wordt dan ook over een grote lengte vervangen.
Slechte punten bij die van mij zijn de chassis balken, wielkuip links, wielkuip rechts bij de vulhals, en de delen achter de achterbumper. Maar komt allemaal in orde. Ik heb een aantal kameraden die goed kunnen lassen, ik zelf kan ook aardig lassen, dus ik heb er vertrouwen in! En ik zal toch wat moeten aangezien ik persé een Caddy van voor '98 moet hebben i.v.m. de type goedkeuring.
|
||||
|
||||
Na al een tijdje opzoek te zijn geweest toch een setje gesloten/dichte portieren voor de Caddy kunnen vinden. Vind het persoonlijk fijner om een laadruimte te hebben waar niet iedereen zo in kan kijken ook vind het persoonlijk mooier als de twee ruiten. Dus vandaar de keuze.
Zijn twee erg nette deuren vind ik zelf, bestickering er even af halen en ze zijn al zowat strak. In de tussen tijd ook niet echt stil gezeten, al ben ik ook weer niet heel hard opgeschoten. Heb inmiddels al het een en ander gelast zoals de openingen voor de rubberen doppen in de bodem voor en een klein rot plekje in de bodem onder de zitting. Als straks alle dingetjes gelast zijn alles netjes stralen en nabewerken zodat het 100% goed is.
|
||||
|
||||
Zoals beloofd wat foto's van de laswerkzaamheden.
De Caddy had onder andere twee rotte plekjes bij de tankhals. Typisch Caddy kwaaltje trouwens, onder andere dit vandaag even netjes gelast. Natuurlijk eerst ruim genoeg uitgeslepen om er vervolgens mooi een nieuw stukje plaatwerk in te lassen. Heb alleen hiervan even wat foto's gemaakt. Heb namelijk geen zin om bij elk klein dingetje steeds het toestel er bij te moeten pakken. Ik ben geen professioneel lasser, heb ook geen cursussen of iets dergelijks gehad. Dit is gewoon wat ik in de loop van tijd op het werk opgedaan heb aan ervaring met dorpeltjes apk waardig te maken en dergelijke. Het zijn dus wellicht geen 100% strakke lasnaden maar wel gewoon goed. En daar gaat het immers om. Straks mooi afslijpen, stralen, primer, strijkkit en wat tectyl er over. Lijkt mij de juiste manier.
|
||||
|
||||
Ik vind het zeer netjes gelast
|
||||
|
||||
prima toch, vind t nog netjes
|
||||
|
||||
Leuke ombouw dit, nog nie eerder gezien
|
|
||||
|
||||
Kan t niet heel goed zien op de foto maar ik denk det je de stroomsterkte iets hoger moet zetten, dan brand de las wat meer in.
De las lijkt nu teveel op de plaat te liggen. Las je in 1x door of of telkens puntlas over puntlas? |
|
|||
|
|||
Jup stroomsterkte omhoog en iets meer snelheid..
Krijg je vanzelf een dieper ingebrande en gladdere las met minder warmte inbreng.. Maar best netjes verder hoor
|
||||
|
||||
Kijk, tips. Die hoor ik graag! Met de sterktes en snelheden had ik al het een en ander mee zitten spelen maar dit vond ik het veiligste. Wil het gat namelijk niet groter branden.
Heb voor het gemak, een lange las maken lukt me namelijk nog niet zo mooi, puntlas over puntlas gedaan. Maar ik ga het eens proberen op de manier waarop jullie het voorstellen. Binnenkort weer een aantal foto's maken. Ik zit ook nog een beetje te dubben wat betreft de kleur die er straks op zal komen. Hij zal sowieso professioneel gespoten omdat ik het gewoon %100 goed wil hebben. Ben benieuwd naar jullie meningen wat betreft de kleur.. Zelf neig ik het meest naar Soft Violet of Bramble Metallic. Zijn toch in alle licht invallen speciale kleurtjes. Ook in één oogopslag. LG4R Soft Violet Metallic, van mijn oude US Golf. LC3U Dark Burgundy, van de Mk2 GTI'tjes LCZU Sherry Pearl Effect, zeldzame Corrado kleur.. LC4V Violet Pearl Effect, typische Corrado paarse kleur LK4Z Bramble Metallic, weer een zeldzame Corrado kleur
Volkswagen Corrado VR6 '92 Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08 Last edited by Dennis-Mash : 22-04-2014 at 22:41. |