|
||||
|
||||
Goed bezig! En nu weer verder :P |
|
|||
|
|||
Is die laatste cilinder zo ruw of lijkt dat zo? Eerlijk gezegd denk ik niet dat je het met alleen honen gaat redden, je 'poetst' m enkel op je haalt zo goed als geen materiaal weg je maakt de cilinder enkelt ruwer..zou ook niet best zijn anders heb je zometeen 4 verschillende boringen. In mijn ogen ienigste oplossing is boren en overmaat zuigers. Kost de wereld ook niet.
|
||||
|
||||
En toch ga ik eerst honen. Wordt dat niks, overmaat kan altijd nog, maar andersom niet. Ruw zijn ze eigenlijk geen van allen, het is vooral vuil. Maar nogmaals, je kunt dat pas goed beoordelen als de hoonsteen er eens doorheen is geveegd.
|
|
|||
|
|||
Klopt en vooral van foto af lastig te zien en wil je ook niet benadelen of zo, het is goed bedoeld advies. Goed smeren bij het honen.
|
||||
|
||||
Bedankt! Alle advies is welkom!
Inmiddels de cilinderkop ook ontleed terwijl de cilinders in het ultrasone badje liggen los te weken. Helaas heeft het staan-zonder-olie-vuldop-voor-meer-dan een-paar jaar niet veel goeds gedaan en zijn de nokkenas en de twee onderliggende kleppen met alle plaatjes en het hele circus serieus aangeroest. Foto's komen straks, maar ik ben nu bekaf en een beetje ontspanning op zijn tijd moet kunnen... |
|
||||
|
||||
ah deze is eruit :p
tevreden zeker komt wel goed na een goeje opkuis beurt, |
|
||||
|
||||
Hij is er idd uit, godzijdank, maar ik ben er nog lang niet. Heel eerlijk gezegd ben ik het af en toe wel een klein beetje moe aan het worden. Alles wat moet gebeuren, zit vast. En dan niet gewoon een beetje vast, maar wel zo extreem. Maar we gaan verder, des te leuker is het straks wanneer alles schoon en nieuw is. Dat "recht vanuit de schuur" gaat voor onder kap even niet meer door. Er is absoluut niet te werken tussen al die hopen zand, aangekoekte olie/vet resten en tectyl. Dus het blok en de kop zijn/worden gewoon helemaal gereinigd, heel grondig, ik wil het niet riskeren dat er dadelijk wat zand tussen m'n klep of cilinder zit. Kan ik weer opnieuw beginnen.
De kop ligt inmiddels uiteen. Eerste twee kleppen zaten misselijk vast maar zijn er net als de andere heelhuids uitgekomen. Verder zaten de lagerschalen niet op de juiste volgorde: 1-4-2-3-5 Nogal een beun aan de gang geweest, er zaten ook meerdere ringen onder verschillende moeren terwijl er geen onder andere zaten. Als laatste probleem wat betreft het hoofdstuk cilinderkop zijn de kleppen vrij serieus gekrast. Alsof er iets zand-achtigs tussen heeft gezeten. Ik heb alles steeds gecontroleerd en gereinigd en ben er daarmee zeker van dat de krassen niet van mij komen. Op zich fijn om te weten, maar anderzijds wel verontrustend, want dadelijk krast het gewoon lekker verder in de wagen. Dan de zuigerveren. Die zitten rampzalig vast. De schraapveren gingen er relatief makkelijk uit omdat ze niet zo massief zijn als de andere twee veren. De grotere van die twee gaat ook nog wel, maar de smalste word erg lastig. Inmiddels zijn alle schraapveren, plus drie van de bredere veren los. De rest is voor morgen. En als laatste is m'n nieuwe speeltje in huis: de hoonsteen Moet ik daarvoor speciale olie gebruiken of is een gewone dunne olie goed genoeg? Of misschien de gewone motorolie? Of moet ik toch wel specifieke olie voor dit soort werk gaan aanschaffen? De foto's blijf ik jullie nog even schuldig... |
|
|||
|
|||
Ik gebruik altijd terpentine in een bloemspuit. Werkt goed.
|
||||
|
||||
oke, gaan we dat proberen. Ik heb de laatste dagen steeds petroleum in een bloemenspuit gebruikt oor alles schoon te maken. Hervullen we hem even!
|
|
||||
|
||||
Mooi dat je een rocco 1 weer leven in blaast, ben dit project ook aan het volgen.
Ik ben benieuwd of honen voldoende is en of straks toch boren wordt en nieuwe zuigers.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ook!!! |
|
||||
|
||||
We wachten met spanning af
|
||||
|
||||
Weer eens tijd voor een update geloof ik, deze keer geen gelul maar gewoon plaatjes:
En omdat het zo'n leuke bak is: |
|
||||
|
||||
Zo op de foto's zien de cilinderwanden er na het honen goed ruw uit. Dus waar een ALDI accu boormachine al niet goed voor is..
|
||||
|
||||
En vergeet vooral die ijsbakjes niet.
|
||||
|
||||
Mooi dat de zuiger toch nog los gekomen is aanhouder wint toch uit eindelijk
|
||||
|
||||
goed bezig.....
|
||||
|
||||
Jaja, met de hulp van de ALDI voor een boormachine en ijsbakjes... we komen er wel. Hopelijk vandaag de pakkingen bestellen, morgen ophalen en weer gaan opbouwen.
Ben benieuwd... |
|
||||
|
||||
Lekker bezig
Ook lekkerhobby ruim hobby hokje zo te zien. En flinkd verzameling onderdele als ik zo rond kijk op de fotos
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
Dat is technisch gezien wel waar, maar ja, ruimte blijft geen ruimte. Zoldertje erin voor onderdelen, nog een zoldertje voor nog meer onderdelen. Auto erbij, nog een, en nog, tja, en dan zit je snel door je ruimte heen... Ach ja luxe probleem??
Last edited by Barn171 : 12-08-2013 at 12:26. |