|
||||
|
||||
Nog een update van vandaag
Een beetje ijzer der uit Rara waar komt dat vanaf Voila opgeruimd staat netjes, nu nog netjes afwerken en dan doen we de volgende kant. Ik weet dat er veel reactie op gaat komen. Dat ik de stevigheid uit de auto haal en dergelijke. Maar vond het zo een lomp stuk als je kuipzetels gaat plaatsen dat ik het weg wilde. De stevigheid die halen we wel terug met de bevestigingspunten voor de zetels en met de rolkooi en desnoods op die plaats een buis/kruis in de dikte van de rolkooi en mooi afgewerkt. Een beetje op de aard van deze twee maar dan met mijn eigen invulling en iets praktischer geplaatst . Vandaag wel een tegenvaller van formaat. Ik wilde de standaard rails uit de auto halen, jammer genoeg zitten ze muur maar dan ook muur vast. Heb al zoveel mogelijk los geslepen en puntlassen uitgeboord. Maar krijg ze er niet uit en jammer genoeg al enkele kleine gaatjes gemaakt, niets ernstig wat niet kan gelast worden maar toch. Ben zowat 3u bezig geweest en nog geen eentje los . Iedereen had het me afgeraden maarja soms ben ik koppig en drijf ik men wil door . Nu misschien beetje spijt van, maar we zijn al zo ver dan doen we ook door, moeilijk gaat ook. Er zijn er nog die het hebben gedaan dus moet het me ook lukken. Mensen die raad kunnen geven om dit simpeler te doen mogen zich altijd melden . Ahja zaterdag gaan we naar QSP opendeurdag, wat inkopen gaan doen . Greetz DC Last edited by Dark Cooper : 26-12-2013 at 22:41. |
|
||||
|
||||
Daar is al heel wat werk verricht aan de binnenkant.
Dat gaat netjes worden Dat oranje geval ziet er ook niet slecht uit als inspiratie
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, alleen zitten die rails me nog dwars. Maar heb al van verschillende mensen goeie raad gekregen. Dus ga het zo eens proberen en dan zien we wel. Ja die oranje is niet slecht maar ga er mijn eigen draai aan geven Morgen post ik nog een update met foto's Greetz DC |
|
||||
|
||||
Nog even een update zoals beloofd van de aangekochte stukken geleverd door Black Sheep Wheels waarvoor zeer veel dank.
Het was een toffe uitstap en leuke opendeurdag bij QSP. om de motorkap lekker dicht te houden ken er die hun kap zien flapperen tijdens het rijden Benzinepomp en houder zwarte QSP catch tank , ik was direct verkocht Quick release enige probleem gaat de claxon zijn maar die zetten we wel ergens anders hoofdschakelaar hitteband in het zwart nieuw stuur alles samen Setrab olie koeler En volgens mij het knapste en exclusiefste stuk van de collectie momenteel Lang moeten kijken en zoeken en dan toch eindelijk deze vast gekregen. Is voor een gedeelte zelfbouw en daardoor best wel exclusief, staat ook niet in de catalogus van QSP of zou er mss nog in kunnen komen. Maar ben er vrij zeker van dat ik de 1e heb in zijn soort . Greetz DC |
|
||||
|
||||
Uw nieuwjaarsbrief heeft goed geld opgeleverd
Schoon materiaal !
|
||||
|
||||
Mooi spullekes weer Wil....
Maar de quickrelease, als ik het goed heb had jr de keuze uit drie modellen. Die je nu hebt past de claxon niet en heb je de kans dat je je stuur er niet goed opzet tenminste da's mij verteld, dan had je nog die zilverkleurige met hetzelfde euvel en dan die ik nu heb kan maar op één manier erop en claxon past ook. Heatwrap en oliecooler staan hier ook op ut lijstje
|
||||
|
||||
Quote:
haha ja die heeft goed opgeleverd alleen heb ik jammer genoeg alles zelf mogen betalen maar was het dubbel en dik waard Quote:
Dit is de nieuwste versie van QSP En zou volgens de verkoper de beste zijn en maar op 1 manier terug te plaatsen Enige nadeel zoals je aanhaalt is geen claxon Greetz DC |
|
||||
|
||||
Quote:
Ahh okee dan snap ik de keuze wel, claxon is ook wel aan te passen als het maar een paar mm scheelt ist een kwestie van veilen en passen totdat ie netjes erin ligt.
|
||||
|
||||
Prachtig project, ik vraag me eigenlijk altijd af of je met zo'n shifter(die er gewoon bruut uitziet) iedere (kabel)versnellingsbak mee kan schakelen?
Kokend water al geprobeerd voor die lijm op je velgen? Kwam het eerst in me op..
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 03-01-2014 at 04:51. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die rails is idd een crime om er uit te halen, ben ik ook een heel tijd mee bezig geweest, gaat eigenlijk niet zonder gaatjes te maken, maar niks wat een lasapparaat niet kan oplossen en leuke spullen, ik ga toevallig zometeen ook precies zon oliekoeler ophalen succes! |
|
||||
|
||||
Quote:
Die schifter is voor een 02a bak van een G60. Maar denk wel dat die op andere bakken die kabelgeschakeld zijn ook moet passen mits het aanpassen van de aansluitingen. Maar ze hebben een leuke site waar veel info opstaat of even mailen http://www.shop.cae-racing.de/ Ik heb de lijm al proberen opwarmen met een verf-afbrander maar dat had ook geen effect. Denk dat ik me er bij ga moeten neerleggen dat het zo blijft, als de centercap er op staat zie je het ook niet. Greetz DC |
|
||||
|
||||
Quote:
Thx Knarf , ik had al eens in jouw topic gekeken of er daar meer info stond of als er ergens iets speciaal te zien was. Maar zoals je zegt zonder gaatjes lukt het niet, maar een lasapparaat heeft dat zo weer gemaakt. Ben ze nu aan het afslijpen zover als mogelijk en dan nog afschuren en dan boren en dan voorzichtig er uit aan het halen, duurt wel even maarja. Zijn zeer leuke spullen en heb ook een goede uitleg gekregen dus zeer tevreden van. Greetz DC |
|
||||
|
||||
Jippie de eerste rail is gesloopt
de gaatjes vallen al bij al nog mee Nog drie te gaan, straks foto's Greetz DC |
|
||||
|
||||
De eerste rail er uitgekregen, een hele opluchting. wel een beetje schade maar niets ernstig tweede rail opgeschuurd en de puntlassen losgeboord ging er al veel sneller uit En ook al minder schade Morgen de rest proberen te doen. Greetz DC |
|
|||
|
|||
Oefening baard kunst he!!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar, ze zijn er sinds vandaag allemaal uit na veel vloeken en zweten maar ben tevreden Nog wat foto's de nieuwe City golf achterlichten ^_^ En dan wat al in de auto lag toen ik hem kocht Smoked pinkers Smoked schijnwerpers ( gaan niet terug komen normaal gezien) En mijn kas was al zeker 1 belgische frank waard :P nu niet meer want die is er uit hahaha Greetz DC |
|
||||
|
||||
Nog wat foto's van vrijdagavond en zaterdag.
Heb er echt zin in en ga proberen toch minstens 1 dag in de week er aan te werken. Alleen jammer dat ik na 20u niets meer kan doen wat lawaai maakt ivm de buren. oudijzer Iemand handrem nodig de schade valt nog goed mee Finished , alles er uit wat ik wilde en ook al een gedeelte proper gemaakt en op de laatste foto een gezelschapsdier voor de golf Greetz DC |
|
||||
|
||||
Tijd voor een update.
Vorige week een roadtrip van 2u enkele reis naar Nederland. Vertrokken voor een koffer en thuis gekomen met veel meer. Was echt een walhalla van onderdelen voor MK1 en MK1 cabrio. Denk dat we zeker nog eens terug gaan Koffer zonder ruitenwisser Binnenwerk van grote achterlichten 90mm aandrijfassen een achteras met stabilisatie En waar ik al zeer lang achter zocht maar niet kon vinden Klapraampjes voor de MK1 , in redelijke staat en een derde voor herstellingswerken, enige nadeel is dat ik nieuwe rubbers nodig heb. Dus als er iemand aan deze rubbers kan geraken , dan hoor ik het graag. ik weet dat ze bij VW herritage te krijgen zijn nieuw maar daar vragen ze 95 pond per stuk en lijkt me toch wat veel voor een rubber. Greetz DC |
|
||||
|
||||
't zal toch die kant uit gaan voor die rubbers. Vorig jaar was er nog van 1 kant te krijgen bij mijn dealer. Dacht iets van €144. Ma normaal nu niet meer leverbaar.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zal ze dan toch maar bestellen als ze zo zeldzaam zijn. De aandrijfassen zijn 100mm, had me vergist. Greetz DC |