![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nice Roy!
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Nice Herm !!!
|
||||
|
||||
![]() erg mooie foto!
zelf pas met de jetta in de weer geweest en een paar snelle foto's bewerkt als ik eens wat meer tijd heb wat beter voor gaan zitten. ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Het hoe, wat en waarom achter deze foto:
![]() ISO100 | 70mm | f/2,8 | 0,5sec Camera: Canon 5D mk2 Lens: Canon 24-70mm f/2,8 Filters: Lee Filters Little stopper, 0,6 ND graduated en circ. polarisatiefilter Ik heb het erg naar mijn zin op de VolksDub zondag en loop lekker rond over het hele terrein. Het opbouwen is achter de rug, de campinggasten, de bbq en de feestavond zijn heel goed verlopen en ik heb al flink wat foto's gemaakt. Een praatje met iedereen die ik tegenkom, over VW's, volksforum, fotografie. Je kent dat wel. Op een gegeven moment zondag 's middags loop ik de berg op in het midden van het terrein en kijk om me heen: nondeju wat een hoop auto's en mensen! Ik maak naar alle kanten een aantal shots om later aan elkaar te maken als panorama en bedenk me ineen: wat een gaaf contrast toch weer die mooie blinkende auto's die daar gewoon lekker staan mooi te zijn en dan alle drukte eromheen van de mensen die met elkaar praten, naar de auto's kijken en onder de motorkappen duiken. Dat moet ik vastleggen! Ik bedenk me dat ik daarvoor een flinke lange sluitertijd nodig heb en om dewaas die de bewegende mensen teweegbrengen toch nog enigszins herkenbaar moet zijn kwam ik bij 0,5sec uit. Hiervoor heb ik uiteraard mijn camera op mijn statieg geplaatst en ben ik gegonnen met een "zonnebril" van Lee filters, de zgn Little Stopper, voor de lens gezet en een testfoto gemaakt. Toen bleek dat de bomen en de tent in de achtergrond nog flink te licht werden, ongeveer 2stops na het meten en daarom kwam het 0,6ND graduated (grijs-verloop) filter nog ervoor. De schitteringen en heldere reflecties in de lak en ramen verdwijnen bijna helemaal door het gebruik van een circulair polarisatiefilter. Het mooie van het Lee systeem is dat je het geheel na het opzetten in één klik kunt verwijderen als je opnieuw licht wil meten of ergens anders wil focussen. Na een aantal foto's was ik tevreden met het resultaat omdat de mensen wel moeten bewegen om het gewenste effect te krijgen van de lekkere en gezellige buzz van de mensen tussen de auto's die stil staan.
|
|||
|
|||
![]() Gave foto van De Golf van Peter Herm! en ook erg leuke foto van Volksdub! heel leuk gedaan, alles scherp en de beweging mooi meegepakt
![]() ik heb nog 2 foto's van mijn vakantie afgelopen weken in Kroatie. ![]() Croatian Nights by jalke brouwer, on Flickr ![]() Croatian Nights by jalke brouwer, on Flickr Voor de grote foto, Klik op de Link ![]()
|
||||
|
||||
![]() Erg creatief bedacht Herm
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nice John! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Erg mooi Jalke! Als je daar lekker hebt gezeten herinner je die later beste beter zo! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Thanks Peter! vind ze zelf erg leuk geworden. technisch gezien zijn ze niet heel geweldig, maar als plaatje opzich vind ik ze wel erg leuk
![]() Dankjewel Herm! haha ja klopt helemaal. was een leuk klein dorpje, en we hebben bij dat witte vierkante dakje alle mogelijke cocktails in 2 weken geprobeerd haha!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
damn well! like it! ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zelf weer eens wat nieuws geprobeerd:
![]()
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 ![]() 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 27-07-2015 at 06:27. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nice Rick! En wat heb je geprobeerd? Heb je bereikt wat je je bedacht had?
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | Last edited by Herm Schreurs : 28-07-2015 at 17:38. |
|
||||
|
||||
![]() Beetje "lightpainting". Zelf had ik in gedachte om wat meer van de omgeving verlicht te zien. Maar ben blij zoals de foto nu is. Leermomentje voor de volgende keer.
Misschien ook een sterker lampje pakken en een droge avond uitkiezen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja gaaf! Dacht het al in je linker voorscherm te zien ![]() Komt ook omdat het een witte auto is, dan is die sneller goed belicht dan de donkere achtergrond. Neem maar eens een zwarte auto, dat paint een stuk moeilijker omdat die veel meer licht nodig heeft. Mooi gedaan ![]()
|
||||
|
||||
![]() En dit is het verschil tussen een Samsung smartphone en een simpele Canon camera:
![]() Dacht dat het er wel mee doorkon, maar nu zie je pas hoe slecht het eigenlijk was. ;-) PS.: De eerste foto is gespiegeld, om gemakkelijker te kunnen vergelijken. Groot formaat: http://www.volksforum.com/albums/fi.../C_original.jpg |
|
||||
|
||||
![]() Wij zitten nu in Frankrijk in een hele grootte boerderij van ons pap. Weinig vw te bekennen op de Cabrio van ons na maar wel leuk om eens wat anders te fotograferen.
Heb wat panorama's geschoten en in elkaar geknutseld ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wow!
Zoon gebouwen vertellen altijd een verhaal in mijn ogen. Heel erg mooie foto's!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik moet zowiezo maar weer eens zorgen dat m'n flickr account wil gaan werken. wel weer leuk om hier iets actiever mee aan de gang te gaan zoals beloofd nog een paar van de jetta leuk om te zien eigenlijk nooit meer vergeleken hoe het na bewerking weer zo verschillend is in kleur. volgende keer wil ik dat toch een beetje gelijk trekken ![]() ![]() ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() vraagje..
wat vinden jullie van deze foto? wilde hem eerst niet plaatsen vind hem niet echt super goed kloppen. maar na het posten toch enkele leuke reacties ![]() maak m.. ![]() of kraak m .. ![]()