|
||||
|
||||
Quote:
Jawel: Hij moet stationair lopen, en d'r mag aan CO niet meer dan een volgroeide eik per minuut uit komen Maar goed: wil het topic niet te veel vervuilen: Updates?
|
|
||||
|
||||
De laatste weken is er niet veel gebeurd.
Voor is het chassis nog wat aangepast. Bij de neus, is aan de binnen kant alles afgewerkt, en in de schermranden is een versteveging gemaakt zodat het plaatwerk daar omheen geklopt kon worden. Dit levert gelijk een paar milimeter meer speling op voor het insturen. De motor problemen zouden nu ook opgelost moeten zijn. De kapotte audi a8 motor heeft plaats gemaakt, voor een zo goed als nieuwe VW W12 motor. Het koste natuurlijk wel wat moeite, maar 1500 km wilde ik ook niet met een aanhanger gaan rijden.(zie foto's ) gr ruud |
|
|||
|
|||
Transporter W12.
Ziet er allemaal wel erg mooi uit. Waar komt het blok uit?? |
|
||||
|
||||
Kan wel zeggen dat dit 1 van de mooiste projecten is dat ik gezien heb...ook als je er nooit kenteken op kan krijgen...alleen voor de heb is het al een unieke auto!
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Zo dan Ruud, mooi pakketje heb je daar gescoort.
Altijd belangrijk dat alles erbij zit van dezelfde auto,liever te veel onderdelen dan te kort ,en zeker met dit spul. Het gaat zeker goed komen |
|
||||
|
||||
het gaat eindelijk gebeuren..... gefeliciteerd..
|
||||
|
||||
echt mooi die W12 Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien als ie is ingebouwd Volgens mij heel bruut
|
||||
|
||||
Nice! Hele gave motor. Wat voor bak komt erachter, aangezien ik die niet in je camper zie liggen
|
||||
|
||||
Vorige eigenaar 'Jörg Haider'?
Dan ben je d'r erg snel bij!
|
|
||||
|
||||
Het is een touareg motor van bj 2004
De motor heeft minimaal 430pk tot 450pk. En heeft nog geen 3500 km gelopen. Deze motor is wel 7 cm hoger, doordat er een gewoon carter onder zit, inplaats van drysum systeem. De versnellingsbak heb ik er niet bij gekocht. chris: Het kenteken verhaal is moeilijk en blijft moeilijk. Maar ik wil het project gewoon verder bouwen, en mijn vrouw wil alleen maar dat hij zo vlug mogelijk klaar is. Dus moet we het kenteken verhaal maar voor lief nemen. Als er straks wel kenteken op zit, zal hij toch meestal op de LT oprijwagen naar de meetings gaan, en dat natuurlijk gewoon voor het brandstof verbruik. Daarentegen, wil ik er hier in de buurt wel bijna iedere dag met de fridolin gaan rijden, zoals ik ook jaren met de golf 1 20vt heb gedaan. m.i.v.w Het motor pakket is compleet, en zou zo moeten kunnen lopen. Helaas zit er de km teller bedrading en contactslot bedrading er niet bij Dus dat moet nog worden opgestuurd. Volgens hun zou de km tellerklok niet aangeloten hoeven worden voor de start blokkeringen???? Tjaap: bedankt, Heeft de fridolin toch nog binnen 4 jaar een eigen motor gekregen. |
|
||||
|
||||
is toch zonde om na zoveel werk elke dag er mee te gaan rijden:O
|
||||
|
||||
Quote:
Echt niet, daar bouw je toch zo'n apparaat voor.....
|
||||
|
||||
Quote:
Echt zonde is een hele dure fridolin bouwen en er vervolgens geen kenteken op krijgen en hem alleen maar op meetings neer te kunnen zetten. Gewoon door doen Ruud en zorgen dat ie op kenteken komt zodat je er ook mee kan rijden. Motor ziet er super gaaf uit |
|
||||
|
||||
inderdaad, gewoon je daily van maken!
|
||||
|
||||
Mooie motor, kost wat moeite.
Maar erg netjes hoor, leuke update's! Wat voor een versnellingsbak ga je erachter hangen, ik snap wel dat je die van een touareg niet wou vanwege het 4wd systeem? |
|
||||
|
||||
Een daily word het nu ook weer niet.
daily/is/diesel Als je ongeveer 100 liter benzine wilt spenderen in de maand, kun je dat naar 2 meetings doen, of je rijd er alle mooie zomer avonden mee. ps De versnellings bak is een 6 bak van een a6 tdi 150/180 pk Maar of die het gaat houden, is een goede vraag. Maar aangezien er mensen zijn, met een 450 pk turbo motor in een golf, op een 90 pk tdi versnellingsbak. zou je zeggen dat het wel zou moeten kunnen, alleen ligt deze motor 90 grade gedraaid op de aandrijf lijn gezocht:spoetje Ik zoek nog een porsche boxter schakelpook, kabels enz. en een 10 gaats vliegwiel van vr6 of r32 met koppeling. Last edited by ruud's fridolin : 12-10-2008 at 20:25. |
|
||||
|
||||
Je had het er toen toch van om hem in Engeland te laten keuren en op kenteken te zetten, en dan in Nederland het kenteken omzetten in Nederlands kenteken??
René (Tiefleger) |
|
||||
|
||||
Sehr schon Ruud!
Eindelijk heeft de Frido een hart!
|
||||
|
||||
Die camper had van't zomer in Duitsland een hele andere inhoud!!
Wat een superblok, suc6 ermee Ruud!
|
||||
|
||||
Goed bezig!