|
||||
|
||||
Vandaag het rechter bevestigingspunt aan de linkerkant gecopieeerd. Het is helaa niet te zien, maar hier zitten weer heel wat uurtjes in.
Nu nog aflassen, slijpen en in de koets lassen. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
+1 (wederom..)
|
||||
|
||||
Thanx guy's, ben er zelf ook wel tevreden over.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
De nieuwe bandenbak zit op zijn plaats en zit vast. links en rechts nog wat afwerken en dan weer verder met de volgende uitdaging.
Paul.
|
||||
|
||||
Tijd om ook de zijkanten (binnenscherm) dicht te maken.
Plaatje op maat maken en dicht pruttelen. En het geheel weer netjes afwerken. Tijd om de linker draagarm te montern zodat hier ook het bovenste bevestigingspunt in het binnenscherm gemaakt kan worden. Meteen de originele Porsche "skitplate" (vonkentrekker) gemonteerd. Volgende stap is het (weer) aanpassen van de voorpoten. Nu ga ik het bovenste deel van een golf1 poot op de Porsche poot lassen. Op deze manier passen de (kortere) golf1 schokbrekers beter. Paul.
|
||||
|
||||
En weer een stapje verder met de linker voorwielophanging.
Paul.
|
||||
|
||||
Veel rechter zal niet lukken.
Ook de ander veerpoot moest natuurlijk ingekort en van Golf1 bovenkant voorzien worden. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 27-04-2013 at 20:31. |
|
||||
|
||||
Mooi bezig weer!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx, maandag mag ik heel de dag verder
|
||||
|
||||
Vandaag helaas maar een paar uurtjes tijd voor VWrankenstein gehad.
De buitenkabel voor de klepontgrendeling ligt weer vast. Ik heb alle bevestigingen van het oude stuurinrichting plan verwijderd. nadat ik met het R&P stuurhuis wat aan het proberen ben geweest heb ik de voorpoten gewisseld. Achter de veerpoten had ik echt geen ruimte voor het stuurhuis. Plan B is om het voor de veerpoten te monteren, nu dus op zoek naar een engels stuurhuis. Omdat ik niet verder kon met de stuurinrichting, ben ik wat gaan testen met een set wielen. Het lijkt allemaal aardig te kloppen. Ik wil alles goed uitgemeten hebben voordat ik de schokbreker punten in de voorschermen definitief vast las. Paul.
|
||||
|
||||
Voor het maken van de stuurinrichting ben ik toch maar weer eens in de boeken gedoken. Vanwege ruimte gebrek moest ik de linker en rechter veerpoot omwisselen, op deze manier kon het stuurhuis voor (waar meer ruimte is) de vooras gemonteerd worden. Om het Ackerman princiepe voor elkaar te krijgen moest ik helaas de stuurarmen verplaatsen. Als ik met het stuur linksom draai is het wel fijn als de auto linksaf gaat, hiervoor heb ik een engels stuurhuis aangeschaft.
Ackermann princiepe kloppend maken. Zo zit het stuurhuis nu gemonteerd. Helaas bleek het stuurhuis in eerste instantie te hoog te zitten, om bumpsteer te minimaliseren moeten de stuurstangen parellel aan de draagarmen lopen. Stuurhuisophanging weer aangepast (1,5cm lager), bumpsteer zal nu minimaal zijn. Telkens als ik aan een "stuurinrichting regeltje" heb voldaan, gaat er op een ander punt wel weer iets fout. Hopelijk voldoe ik nu aan alle regels zodat het goed werkt. Morgen maar weer eens het een en ander testen. Paul.
|
||||
|
||||
Goed bezig dat je op alle punten als bumpsteer ed. let.
Alleen is lassen aan het fusee niet apk afkeur? |
|
|||
|
|||
Man man wat een werk allemaal!!
Quote:
Moet een '57er nog gekeurd worden!?
|
||||
|
||||
Quote:
Zit wat in |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit zou bij APK wel eens een afkeurpuntje kunnen zijn. 1) deze auto is niet APK plichtig 2) wanneer je het netjes doet, zien ze het niet. (wanneer ik het niet zou vertrouwen, zou ik het niet doen) Waneer hij helemaal klaar is zal hij wel RDW gekeurd worden. Het moet gewoon allemaal legaal zijn zodat ik geen gezeik krijg.
|
||||
|
||||
En toen was het tijd om weer eens naar het achterterrein te kijken. Om de achterwielophanging in orde te maken, moet ik met de kooi beginnen. Om met de kooi te beginnen, moet ik de kattebak geplaatst hebben. Om de kattebak te plaatsen moet ik de juiste plaats van de versnellingsbak weten.
De eerder gemaakte versnellingsbak steun gaat er weer uit, hier ben ik niet tevreden over. Omdat ik heel graag met dichte klep wil kunnen rijden, is dit de tijd om dit te testen. (je begrijpt dat de spuitbus op de dynamo hoogte en diepte ligt) Nadat ik de bak verder naar voren had geplaatst (net voorbij de torsiebuis) lijkt nu de klep dicht te kunnen. Nu kan ik beginnen met de nieuwe bak steunen. Paul.
|
||||
|
||||
Vanwege de benodigde kruiskoppelingen moest het stuurkolom extra ondersteund worden. Vandaag de kolom ingekort, voorzien van splines, lagersteungemaakt, lager gemonteerd en de 1303 kruiskoppelingen gemonteerd. Ik ben er weer heel tevreden mee.
Paul.
|
||||
|
||||
Wat een werk, Wat een werk
|
||||
|
||||
Quote:
Je bent er mee van de straat Tjaap.