|
||||
|
||||
Dank je wel allemaal.voor de leuke reacties.
Ik probeer binnenkort wel weer te klussen aan mijn auto. Een kleine hoeft niet te betekenen dat er niet meer gewerkt kan worden. Gelukkig is mijn vrouw een echte huismus en vind ze het heerlijk om met de kleine bezig te zijn ,geeft mij weer iets meer tijd voor de hobby
|
|||
|
|||
Over huismus gesproken,
Mijn vrouw heeft ook al 13 jaar zwangerschapsverlof Gr. Cees |
|
||||
|
||||
Quote:
Ach ja je weet hoe het gaat, je hebt werkpaarden en luxe paarden
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd nog, geniet ervan.
Dat doe ik ook al bijna 4 jaar en nog een van bijna 1 jaar.
|
||||
|
||||
Kleine update vanaf hier leuk even kunnen klussen vandaag tijdens mijn adv dag.
Deze kwam uit de mk1 die ik laatst heb gesloopt. Die was ik nog nodig om op de tunnel van de TT te lassen, had die wat in mijn auto zat per ongeluk weg gegooid En omdat ik geen goede oud type deuren kon vinden die perfect waren was ik genoodzaakt het nieuwe type te gebruiken. En uiteraard ook de slotbevestiging aanpassen door middel van lassen en vertinnen. Heb helaas geen foto's van de lasnaad dacht dat ik ze eerder al eens had gemaakt maar helaas. Daarom alleen van vertinnen en het eind resultaat. En het eind resultaat, alleen nog even spuiten in de kleur als de rest klaar is Dit was een dagje werk voor mij dus dat waren ze weer.
|
||||
|
||||
Netjes gedaan hoor Branko wel lekker zo'n ADV hebben ze nu ook bij ons in gesteld iedereen om 15.00 naar huis op Vrijdag.
Ik om 12.30 want ik start 2,5 uur eerder dan de rest P.s alles goed met de kleine of moet ik zeggen met papa en mama
|
||||
|
||||
Goed bezig Branko! Waar ken ik die deuren toch van?!...
Jammer dat je de originele handrem hebt weggegooid, de oude zijn heel anders dan deze nieuwe. Maar ach, je kunt niet alles hebben. |
|
||||
|
||||
Thanx allebei, met de kleine is alles oke maar hij houd je wel bezig hoor.
Heb de hele avond al tussendoor hier wat moeten posten. Want er is iedere keer wel weer wat te doen tussendoor. Met de vrouw is ook alles oke die lag al lekker vroeg in bed dus voor mij de taak om kakluiers te verschonen En Rik de handrem zelf is niet weggegooid hoor het was puur de tunnel die ik weg had geknikkerd. Eerst was de bedoeling om de handrem van de TT te gebruiken vandaar dat ik de oude tunnel had weg gegooid. Maar kwam er later achter dat de originele handrem de makkelijkere oplossing was. Dus moest ik de bevestiging alleen even uit de donor halen. Ik meen me idd te herinneren dat de bevestiging van de swallow anders is. Volgens mij lag die wat meer verzonken in de tunnel.
|
|||
|
|||
Mooi werk hoor branko! En dat vertinnen gaat je goed af!
|
||||
|
||||
Jij bent echt goed!
Ff topic zitten doorbladeren.. mooi hoor!
|
||||
|
||||
Dank je Eelco
En Stefan ik begin idd al een pro te worden
|
||||
|
||||
Netjes werk hoor! Dat vertinnen is echt netjes!
|
|
||||
|
||||
Goed werk weer Branko.
Mocht je nog een swallow handrem zoeken. Ik heb nog een nieuwe originele liggen. Deze mag eventueel weg dus als je interesse hebt laat maar weten. |
|
||||
|
||||
Ik zat laatst te denken, ga je hem misschien nog in zijn geheel laten dompelen? Alsin verzinken gelijk ze bij de type 43 audi 100's deden? Dan heb je er echt nooit meer werk aan en sinds je door het vertinnen geen plamuur hoeft te gebruiken zou dat vrij ideaal zijn dacht ik... Of zeg ik iets doms?
|
|
||||
|
||||
Wat een vakwerk allemaal, mooi om te zien!
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik zit me dit eigenlijk ook af te vragen, of vertinnen voor het dompelen kan of niet, ik ga mijne dompelen daarmee, |
|
|||
|
|||
Ik zit er ook aan te denken als ik aan de scirocco begin hem in een bad te laten steken, maar twijfel nog omdat men zegt dat het zuur tss de naden kruipt en blijft zitten
Waar door je terug roest krijgt. ik weet niet of het waar is maar twijfel daar door toch... Maar als ik hem zou laten dompelen zou ik alleen het laswerk op voorhand doen en pas daarna plamuren of vertinnen |
|
|||
|
|||
Denk niet dat het zo eenvoudig is dat je zo een auto in een zinkbad kan dompelen. Door spaniningen van laswerk e.d kon de boel nog wel eens krom trekkken. Daarbij smelt zink geloof ik bij ongveer 400 graden. Tin daarentegen al bij 250 graden. Tijdens het verzinken zal de tin dus gedeeltelijk smelten
|
|
||||
|
||||
Denk dat elektrolytisch verzinken bij iets lagere temperaturen gebeurt...?
|