|
||||
|
||||
Zo naar een weekje arbeid buiten de deur, zijn we gisteravond laat weer thuis gekomen.
Mischien morgen de motor erin hangen, en de kabelboom weer aansluiten en de laatste draden verbinden van de motorboom met de interieurboom Moet ook nog lucht en koelslangen bestellen Dan de remmerij nog ombouwen en als eerste naar de apk toe die verloopt 17 juli Ben trouwens nog opzoek naar een leuk setje lichtmetaal 15inch minimaal om de g60 remmerij te laten passen. mogen opknappers zijn en een max prijs van 300 euro. Hoeft geen meerdelige velgen te zijn. Last edited by superbeast : 14-06-2012 at 21:15. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb 2 sets tekoop staan toevallig :p |
|
||||
|
||||
Mijn vader had vanmiddag vrij, dus we zijn al begonnen met de motor terug te plaatsen.
Helaas een rubber verdraait tijdens het persen waar ik geen erg in gehad heb, dus die mag eruit en er weer terug in. vond het al zo vreemd dat mijn voor en achter steun niet uit kwam. |
|
||||
|
||||
Nou de voor en achter steunen zitten erop, nu alleen morgen mijn rubber eruit en erin (in de goede positie) laten persen van de baksteun.
Kijken of ik morgen tijd heb om de glader terug te plaatsen en de koelwater leidingen aan te sluiten op de radiateur. Zou allemaal net moeten passen, anders opzoek naar een kleinere radiateur. Zal morgen ook wat fotos maken en plaatsen |
|
||||
|
||||
Vanochtend de laatste motorrubber in de steun laten persen en de motor afgehangen.
De radiateur geplaatst zonder originele koelfannen, dit past anders niet. wordt een spalfan voor bestelt. kunstof busjes gedraait en draad ingetapt om de radiateur vast te klemmen. Ook moet ik nog een rvs verloopje draaien van 16 naar 20 mm voor de kachelradiateur slangen te verbinden. Ook nog zon spanner bestellen http://www.ebay.nl/itm/Golf-1-2-3-G...=item2c5f633402 Ook nog silicone slangen en bochten. Last edited by superbeast : 16-06-2012 at 19:41. |
|
||||
|
||||
Vandaag bezig geweest met de stangen conversie van de 02a bak.
Zit alleen met een probleempje, ik weet niet in welke stand ik de bak moet zetten voor de vrij stand. heb de hendel van de bak al op verschillende posities gezet maar voel geen weerstand zodat ik weet dat de bak in een versnelling staat Verder heb ik het idee dat mijn koppelings kabel van htt te kort is. deze is voor een golf 1 maar volgens de geleerde zou dit ook moeten passen. kan nu niet bij de radiator zijde komen om de kabel te borgen in de versnellingsbak steun (rond gat met een inkeping) |
|
||||
|
||||
Jij bent al lekker op dreef, ziet er goed uit allemaal!
|
|
||||
|
||||
Morgen nog wat deeltjes ophalen bij de dealer, stabilisatorbeugeltjes en bijbehorende rubbers waarvan de draadeindjes krak deden.
Hopelijk heeft hij ook nog een afsluitrubbertje liggen voor de carterontluchting. Zodra de baas weer zijn maanddonatie aan mij heeft gedaan, bestel ik wat meer onderdeeltjes Dit is de eerste motorswap voor mij, dus veel passen en meten en achteraf toch nog anders doen Net nog de g60 gaskabel aangesloten op het gaspedaal, dat was zo gepiept. oude gaskabel eruit gewipt en de g60 gaskabel erin gedrukt. Kon ook nog van 1 koelwaterslang van de jh een gedeelte gebruiken om de corrado slangen te verlengen en aan te sluiten op radiateur. scheelt weer nieuwe slangen kopen. |
|
||||
|
||||
Zo de spulletjes opgehaald bij de dealer,zal dit binnenkort installeren.
Vandaag nog verder aan het kloten geweest met de 02a stang conversie, Heb voorlopig alleen 2 en 4de versnelling gevonden. Mijn koppelingshevel aangepast de stang liep tegen de bovenkant van het stalen blokje aan,hier een gleuf uit geslepen met de lamenschijf ook nog een hap uit mijn baksteun gezaagt hier liep de schakelstang tegen aan. En toen had ik er even genoeg van, morgen weer de laatste dag om te knutselen. Mag donderdag weer een weekje weg voor de baas. |
|
||||
|
||||
Komende dagen nog wat onderdelen bestellen, net de spalfan besteld.
Morgen van de aandrijfassen de ashoes lengte en diameters opmeten dan kan ik de juiste bestellen.
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 28-06-2012 at 19:38. |
|
||||
|
||||
Bij conrad wat kabelschoenen, losse zekeringhouders, isolatietape bestelt.
Verder nog aandrijfas hoesjes bestelt en een 22mm hoofdremcilinder. Ook is de spalfan met plastic beugeltjes binnen gekomen. Ga deze binnenkort pas maken zodra ik de sprintercooler kit, aangepaste spanner glader riem binnen heb. Nadat de kabelboom aangepast is kan het apparaat aangeslingert worden. dan nog is verder stuntelen met de stangenconversie kit en een goede koppelingskabel zoeken of de oude aanpassen dmv buitenkabel in te korten. met het risisco dat ik de kabel zelf beschadig. Voor degene die een kabelboomschema zoekt voor de g60, http://www.gti-g60.nl/ dan onder het kopje allerlei, vind je een beschrijving voor het omstekkeren van de g60 boom.
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 02-07-2012 at 12:10. |
|
||||
|
||||
De spulletjes van conrad binnen gehad, dus al een eind gekomen met de bekabeling.
Wat is nu het beste, zwart geschakelde draad pakken die naar de bobine pin 15 loopt of de zwart geschakelde draad die van het contactslot afkomt. Moet nu de zwart geschakelde draad aansluiten op de relais voor de digifant en brandstofpomp. Verder nog de kabelboom opnieuw ingetapted en wat nieuwe koelslangen besteld.
|
||||
|
||||
de kabelboom is zo goed als af, nu wachten totdat de spulletjes binnen zijn.
dan kan ik verder en de proberen de motor te starten verder nog het interieur terugbouwen en de nieuwe kmteller plaatsen.
|
||||
|
||||
Inmiddels intercooler en aansluitset binnen, hopelijk begin september de lader weer terug.
Kan het passen en meten weer beginnen.
|
|||
|
|||
enne hoe staat het nog met het project
|
|
||||
|
||||
De lader heb ik gister opgehaald, dus kan weer verder.
Zal van de week weer beginnen met de opbouw.
|
||||
|
||||
Vandaag de glader teruggeplaatst en de claxon teruggehangen.
Nog wat maten opgenomen van koelwaterslangen, morgen eens kijken of ik wat op de sloop kan vinden. Heb een nieuwe corrado g60 radiateur bestelt, zodra die binnen is kan ik steuntjes voor de ic en radiateur gaan maken. Ook nog de aandrijfassen terugplaatsen en de nieuwe stabi rubbers monteren. Verder nog wat bedrading uitzoeken en mijn tellerunit terugplaatssen. benzineslang halen en het zaakje koppellen aan de brandstof rail. Dan kan de spanning erop gezet worden en hopelijk komt er dan wat leven uit de motorruimte
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 28-09-2012 at 16:23. |
|
||||
|
||||
Goed bezig! Foto's??
|
||||
|
||||
Zal der morgen wat maken van de motorruimte zoals ie nu is.
net nog wat stuurbekrachtigings olie gehaald, kan het systeem binnekort opgevuld worden
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 28-09-2012 at 20:05. |
|
||||
|
||||
Momenteel is de sprintercooler er weer uit, past niet icm accu en omdat het front ook lager is kan ik hem ook niet een slag draaien zonder in mijn slotvanger plaat te gaan zagen. Dus op zoek naar een kleinere en lagere intercooler.