|
||||
|
||||
Quote:
ik zou nu zeker de oliedruk laten meten moet 2 bar hebben op 2000 toeren als het 2 bar is dan is alles oké heb je al je oliedruksensor vervangen ?
|
||||
|
||||
nee heb ik nog niet gedaan. zal ik binnekort wel eens vervangen. als hij t dan nog doet, laat ik olie druk wel even meten.
|
|
||||
|
||||
welke olie gebruik je
15w40 of 10w40 ?
|
||||
|
||||
10w40
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een paar doen mij denken aan de halve "schaaltjes" waarmee de klepveren aan de steel bevestigd worden. Ik zou even het kleppendeksel demonteren en alle 8 klepveren goed inspecteren ! Overigens kunnen deze brokjes ook nog heel lang (vorige eigenaar?) in de carterpan gelegen hebben, dat het oorspronkelijke probleem al lang hersteld is, maar dat men nooit de troep opgeruimd heeft; heb je daar aan gedacht ? |
|
||||
|
||||
ja de deeltjes in mijn hand hebben inderdaad wel een apparte vorm, deze motor heb ik op een sloop op de kop getikt, maar de motor loopt nog goed, en heeft ook niet echt bijzondere bijgeluiden als je het mij vraagt..
maar kan ik daar zo bij als ik de kleppendeksel eraf haal? ivm de nokkenassen? en zijn het er dan geen 16 omdat het een 16v is... |
|
||||
|
||||
Ja, 16, sorry. En: kijken kan altijd, zonder de nokkenassen te verwijderen. Gebruik een zaklamp en een spiegeltje, dat kan helpen.
|