Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Old 04-12-2011, 22:07
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Nog een mooi lijstje te doen zie ik wel voor de 18e , tellers zijn wel leuk trouwens!

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Old 05-12-2011, 19:20
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

@jettaracing, dat ga ik wel halen 18 dec.

Ook vandaag ben ik nog even bezig geweest. Het drama winter wielen is voorbij. Al het goede komt in drieën, toch……..

Wielbouten met de juiste lengte kon ik zo 1,2,3 niet vinden. Dus besloten om vandaag de slijptol maar op een aantal wielbouten te zetten en ze zelf pas te maken. Met dit als resultaat.

Voor de gene die denkt die foto heb ik al gezien. Dat klopt bijna alleen zat het wiel toen niet echt vast. Nu wel. Alle wielbouten zitten erin.

Het wiel past ook netjes in de wielkast.

Me laatste aanwinst. Ventieldopjes met het VW logo. Nu kijken hoelang het duurt voor ze van eigenaar wisselen.

Dit vond ik gewoon een leuke foto. Dus……………

Dit setje wordt van de winter onder handen genomen. De randen kunnen wel een polijst beurtje gebruiken. En voor de rest zien ze er voor mij nog prima uit...... Persoonlijk vind ik hoogglans verdichten ook erg mooi.

Last edited by Ediejo : 05-12-2011 at 20:02.
Reply With Quote
Old 11-12-2011, 17:52
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Ik was een zakje met schakelaars kwijt, en kon ze niet terug vinden in de puinhoop.
Dus wat ga je dan doen? Precies opruimen met dit als resultaat.

Nu kan me vriendin ook de fiets in de garage kwijt. Stond vreselijk in de weg in de gang.

En tellertje even bekeken in het donker.

2 mensen blij. Ik met een opgeruimde garage. En me zakje met schakelaars gevonden. En me vriendin blij dat die FIETS uit de gang weg is.

Morgen de caddy zover klaar maken dat hij woensdag naar Stigter kan op de brug.
Old 12-12-2011, 17:26
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Vandaag de caddy zover gereed gemaakt dat hij de brug op kan voor het stuurhuis, homokineten en de handremkabels. En als het goed is eraf komt met een APK.

Old 15-12-2011, 22:39
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Het schiet op. Sorry voor de zeer slechte foto. Maar een foon is om te bellen en duidelijk geen fotocamera.

Het is net als met 4 seizoenen banden. Het is het 4x net niet.

Gedaan.

Homokineten vervangen links en rechts.
Stuurhuis vervangen.
Handremkabels gemonteerd.
Voor omhoog gezet.

Nog te doen.

Motorolie verversen.
Versnellingbak olie verversen.
Achter in hoogte verstelbaar maken.
Uitlijnen.
A.P.K. keuren.

Fototje van voor iets hoger. Ook met de foon maar duidelijk met meer licht. dan kan het er mee door. Van een afstand.

Old 15-12-2011, 23:07
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular

Wauw mooi tellertje, leuke velgen, lekker laag, remschijf schoon

Mooie caddy heb je goed gedaan

Ps. Doosje schakelaars gevonden?

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
Old 15-12-2011, 23:15
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Martijn, volgens mij staat het antwoord op je vraag onder de foto van de tellers.
Ik heb het niet alleen gedaan.
Maar mooi hé die foto van de remschijf die nu schoon is.

Maar, bedankt voor het compliment!

Last edited by Ediejo : 16-12-2011 at 07:17.
Reply With Quote
Old 16-12-2011, 19:13
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Maar vandaag zat het wel even tegen. 1 remklauw achter sleept een beetje, en de ander zit vast. Na alles geprobeerd te hebben. Hebben we besloten 2 nieuwe klauwen achterop te zetten. Als het goed is, is er morgen 1 binnen. Dan weet ik ook of het de goede is. Dat is ook maar afwachten. Tegenwoordig gaat alles op kenteken. En dat kenteken heb ik niet. Ik weet alleen dat ze van een Bora afkomstig zijn.

Voor de rest is de caddy APK klaar.
Vandaag de eerder genoemde punten afgewerkt.
En nog een tegen slagje weg gewerkt. Met het verwisselen van het stuurhuis. Was de klacht niet verdwenen. En 2 kapotte stuurhuizen daar geloof ik niet in. We hadden de kruiskoppeling van het oude stuurhuis niet moeten vervangen voor die van de VR6 daar zit verschil in en zorgt voor een tik in het stuur tijdens het rond draaien.
Foto’s heb ik niet zoveel gemaakt mede omdat het 1 en ander nogal tegen zat. Dus alleen een foto van de langere veerschommels.

Als het goed is dan zit er maandag een APK op. Dan maar na het weekend er mee rijden. Die ene dag maakt ook niet zoveel uit.
Old 17-12-2011, 17:46
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Even alle frustratie van de achterremmen wegpoetsen. Vandaag de eerste remklauw opgehaald en hij is goed. Maandag of dinsdag komt klauw nr 2 binnen.
Dus niks aan de caddy gedaan. Het heeft geen zin om 1 klauw te vervangen. Dus ik wacht tot de tweede klauw binnen is.

Wel even geprobeerd een stukje van de randen van de Ml’s te polijsten. Ik ben het nog niet verleerd. Dat is een mooi klusje voor de winter maanden.

En me stuurtje is binnen.

Old 20-12-2011, 20:28
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Ondanks dat de caddy niet APK gekeurd is heb ik toch maar besloten om er vandaag mee te gaan rijden. De schorsing zit erop en de caddy is verzekert. Na een jaar stilstaan roette die nog al flink. Niet zo als me andere caddy dat was een rookpluim leek “trekker trek” wel. De diesel die erin zit is ook een jaar oud geen idee of dat wat uitmaakt. Maar zoveel mogelijk eruit gereden. En even verse sap erin. Toen nog een kleine 100 kilometer hier rond Utrecht getrapt. En hij roet een stuk minder. Ik denk zelfs dat hij ermee door de APK komt.

Mijn eerste indruk is dat het een kart is. Hij heeft een wegligging die niet te vergelijken is met de standaard ophanging en vering van een caddy. Vooral in de bochten is het verschil erg groot. Ik rij nu met gemak naar me voorganger toe op een klaverblad. Nog niet op het vermogen maar puur op de wegligging. Dat was met me vorige caddy wel anders. Met die moest ik toch wel uitkijken voor de bochten.

Nu had ik bij 160 km/uur zoiets van ho ho ho me adapters zijn van het Merk FK en daar heb ik weinig goeds over gelezen. Even wachten tot die van H&R binnen zijn. Moet er niet aan denken dat er 1 breekt. Als je door een kuil heen rijd.
Morgen ochtend is de tweede remklauw binnen. Dan is het een kwestie van de klauwen monteren de boel ontluchten en dan zit er eindelijk een APK op.

Dan staat er nog het volgende in de planning.

- Air ride:

Staat boven aan. Het kan zo maar zijn dat ik het er onder zit voor ik met vakantie ga. Want om 1000Km heen en terug in een kart rijden dat trekt opa niet.

-R.v.S pijp eronder.
-FMIC intercooler erop.
-Chip op maat.

En dan in de zomer overspuiten.
Old 20-12-2011, 21:22
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular

Nice trouwens rollen ziet er soms ook net als echt uit volgensmij staan er op vw forum een how to met foto's dat ziet er echt netjes uit. En zijn er airride series voor caddy? Of is dat allemaal maat werk?

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
Old 20-12-2011, 22:11
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Jij verkiest H&R adapters boven de Fk adapters..........
Ik heb ze beide liggen ,en de H&R die hangen voor de sier in de schuur , durf er nog geen 100 km/h mee te rijden ! Die dingen zijn van zulk zacht metaal , durf de bouten er niet vaster dan 90Nm er in vast te draaien ! Ik heb de bouten van de wielen in de FK adapter van met 120Nm , die vertouw ik een stuk beter ! (adapters zijn trouwnes 4x100 naar 5x130 )

Nu moet ik er wel bij vertellen dat deze H&R de oude type's zijn ,dus nog niet degene met de ingeperste stalen bus erin .Kan me nog een verhaal herinneren van een witte rallye ,,waar de een wiel afliep , ook met de (oude type) H&R adapters .......De nieuwe type's zien er een stuk beter uit ,met de ingeperste stalen bus waar je de wielbout in draait , dat wel .

Had ook altijd last van trillen met de H&R adapters , maar met de FK adapters helemaal geen trillingen meer .
Maar verder geen aanmerkingen hoor

Airride is trouwens wel een mooie oplossing , maar dan heb je natuurlijk wel een minder strakke wegligging . Maar eerst maar eens de apk

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Old 21-12-2011, 20:36
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

@Jettaracing, ik heb er 15mm tussen zitten en druf ze niet aan te trekken met 110Nm mijn gevoel zegt dat ik het schroefdraad eruit ga trekken. Morgen zijn de nieuwe van H&R binnen is kijken hoe die zijn.

Verder ben ik ben me flink aan het oriënteren, wat ik moet hebben voor de Airride. Iedere informatie is welkom. Maar voor zover ik het heb kunnen uitzoeken moet je Bagyard hebben….
Vandaag weinig gedaan wel zijn de 2 remklauwen binnen. Dus die kunnen er morgen onder.

Het enge wat ik gedaan heb is een ander logo in het stuur geplaatst.

Old 22-12-2011, 22:24
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Vandaag de remklauwen vervangen en de originele verstuivers er weer in terug gezet ivm het roeten. Na het terug plaatsen van de originele verstuivers was het roeten over. Remmen ook goed. Dus APK goedgekeurd.
Op de foto kan je precies zien wat er veranderd is in verhouding tot de andere klauw. Voornamelijk de aansluiting van de remleiding.

Oude situatie.

Nieuwe situatie.

Door het poedercoaten was er coating op het gedeelte gekomen waar in de nieuwe situatie het blokje zit vanaf de remleiding. Dat gedeelte was niet meer vlak. Vandaar de oplossing met de verloop stukjes. Nieuwe situatie ziet er ook professioneler uit in mijn ogen.

En ja hoor een steekproef op de caddy. Ik kon er niet echt mee zitten er is zoveel vervangen aan die auto. En vernieuwt. De keurmeester van de rdw vond het er zeer netjes uitzien van onderen. Als ze er allemaal zo uit zouden zien aan de onderkant, dan kan je hem rustig aanbieden voor een herkeuring. Dit was hij nog niet tegen gekomen. Een mooier compliment is er natuurlijk niet. Zeker ook richting Stigter bandenservice die me flink heeft bijgestaan met dit alles. Zei zagen de langere schomels aan de bladveren als een probleem. Maar dat mocht, beter kan het niet imo. Omgebouwd en op zijn sloven door een steekproef heen.

Last edited by Ediejo : 22-12-2011 at 22:31.
Reply With Quote
Old 23-12-2011, 23:00
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Nog een kleine update aan het interieur.
Morgen het stuurtje er maar eens bij inzetten.

Tevens vandaag de H&R adapters geplaatst. Deze zijn 20mm dik. Ik kan er heel kort over zijn alle wielbouten vast gezet met 120Nm
Old 23-12-2011, 23:05
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

nice,gefeliciteerd met je 'overwinning'
vind de nieuwe situatie sowieso beter,echt vertrouwd ziet dat verloopstukje er niet uit imo.
Old 24-12-2011, 09:20
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic

ed

is de caddy achter niet heel erg stug!

ik denk dat ik wel weet wat je er evt aan kunt doen

bel of mail me anders even

oja en voor de rest goed bezig

mvg sjaak
Old 24-12-2011, 22:25
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

sjaak

Valt best mee de stugheid op een nieuw stuk asfalt.
Ik wist niet dat mannen ook ongesteld konden worden. Na het autorijden...
Ik weet nu ook weer waar me hernia zit.

Maar voor de rest prima.

Gr Ed

je hebt mail.

Last edited by Ediejo : 24-12-2011 at 23:06.
Reply With Quote
Old 24-12-2011, 22:53
Sjaak_73's Avatar
Sjaak_73 Sjaak_73 is offline
VW Fanatic

je hebt mail terug.

zoals je weet verkoop ik nwe lage bladveren

en doe normaal niets met de as op de veren. maar als ik jou foto bekijk.
en je veranderd dat gene wat ik in de mail heb gezet

dan denk ik dat hij er een stuk beter van gaat rijden

mvg sjaak
Old 27-12-2011, 12:24
Ediejo Ediejo is offline
Forum Regular

Bedankt voor die tiepppppppppppp sjaak.

Andere Radio voor in de caddy gekocht.

Me pioneer DEH-P800BT is al old school.

Nu een Pioneer AVIC-X1BT.
Met een Pioneer CD-BTB200 Bluetooth module.
Met een Pioneer XDV-P9 dvd wisselaar.

Dit setje is ook niet nieuw, maar wel in nieuw staat en de prijs was old school.

Heb ik wat te doen tussen kerst en oud en nieuw.

Tevens heb ik net de R520 verstuivers er weer ingezet. Nu met de originele wil de caddy niet harder dan 125-130 Km/uur.
Als ik zo naar Oostenrijk moet rijden dan weet ik het wel. Dat wordt 3x niks en ruzie met de vrouw onderweg. Puur uit frustratie dat het hok niet vooruit wil.

En dan morgen richting Jos Bruyninckx voor wat meer pk's
Dan hebben we wat vermogen om richting Oostenrijk te rijden en na de vakantie doen we dan de rest.
Lijkt me een goed plan.

Posting Rules