Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-08-2011, 08:15
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

jup ben net terug van skutsjesilen

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 09:18
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Richard
jup ben net terug van skutsjesilen

Oka
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 09:20
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life

Een poos staan bekyken op MIVW, echt n pracht auto!
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 09:49
MarioMK1Cabrio MarioMK1Cabrio is offline
VW Enthousiast

Zo'n Evo is fantastisch gewoon! Het is doodzonde dat je hem moest verkopen, ik werk voor Mercedes dus weet wat dit kost en hoe zeldzaam dit model is. Ik heb er in verschillende gezeten en meegereden maar ze zien er vaak niet zo mooi onderhouden uit als de gene die jij hebt gehad. Leuk dat je opzoek gaat naar een 964, 1 van mijn droomauto's. Ben benieuwd waarmee je aankomt zetten en wat je nu weer van de Golf gaat maken.

Gr Mario

Last edited by MarioMK1Cabrio : 18-08-2011 at 08:06.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 11:02
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore

Send a message via MSN to DoriDaan

Quote:
heb je ook met een e30 m3

Scheve gezichten niet echt... wel middelvingers als het regent en ik dwars overal afritten neem..

Complimenten voor het wagenpark!

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 11:13
Richard's Avatar

.. de twee e30 m3's die bij de familie op de oprit vind men tupperware bakken. de e36 m3 3.2 coup een shoarmaracer en de e46m3 smg cabrio een mooie auto.

en dwars zijn ze hier wel gewent..ik woon bij andre de vries in de straat..hahaha

Last edited by Richard : 17-08-2011 at 16:52.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 16:40
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Leuke reacties,

De benz is mooi en bijzonder als je de geschiedenis kent hier van.
Het feit dat Arnton Senna heeft meegewerkt aan de techniek en dat dit de eerste DTM-racer is met serieuse spoilers, plus het feit dat de EVO2 de eerste Mercedes was waar ze de DTM mee gewonnen hebben etc. Dit maakt een auto bijzonder en geeft hem meerwaarde. Zo'n auto in deze staat hoort niet meer op de openbare weg of bij mij in de schuur. Het is nu echt tijd dat hij bij een verzamelaar of museum etc komt, en deze gaat naar de verzamelaar.
Destijds kon je 2 nieuwe m3's kopen tegen 1 EVO2. Nu kan je 3 nette m3's kopen waarvoor deze nu verkocht is.

Ik ben op zoek naar een nette 964, maar is heel erg moeilijk. Ik heb al veel slechte gezien die aangeboden werden als zeer netjes en goed, maar ik heb geduld. Ik kies hier voor omdat deze veel goedkoper en gangbaarder is. Ook kan je hiermee naar de bakker.

Last edited by DutchBuild : 17-08-2011 at 16:48.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 16:52
Richard's Avatar

mwah een evo2 is op dit moment gelijke duur als een e30 m3 sportevo, maar dat doet er verder niet toe

ik weet nog een mooie 964 c4 donker antraciet met zwart leer. zal hem eens vragen of ie hem kwijt wil.

maar gezien je 2 rechter handen( al lijken het er soms wel 4 rechter handen ) is het bouwen van een SQ niks voor je?

Last edited by Richard : 17-08-2011 at 16:54.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 18:48
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
mwah een evo2 is op dit moment gelijke duur als een e30 m3 sportevo, maar dat doet er verder niet toe

ik weet nog een mooie 964 c4 donker antraciet met zwart leer. zal hem eens vragen of ie hem kwijt wil.

maar gezien je 2 rechter handen( al lijken het er soms wel 4 rechter handen ) is het bouwen van een SQ niks voor je?

EV2 heeft 60K opgebracht en was binnen 2 weken verkocht zonder afdingen Daar kan je toch echt 2 x M3 evo voor kopen en 3x de gewone m3.
Ik had deze auto niet gekocht omdat dit mijn droomauto is etc. Ik had hem gekocht omdat dit financieel-technisch de beste auto was om te kopen.
Ik had hem langer willen houden omdat nu hij hard in waarde stijgt, maar heb hem vroegtijdig moeten verkopen helaas.

Advertentie van de EVO2

Model en kleur van de 964 klinkt goed, maar de km-stand is ook erg belangrijk voor mij. Boven de 120.000km heb ik al geen interesse meer. Ben kieskeurig

Ik ben zeker niet van de imitatie-auto's. Bouw dan zelf iets unieks, zal mijn idee zijn. Dit is wat ik ga doen met de mk2 waar ik mee bezig ben, want hier komt Golf 5/6 4MOTION wielophanging onder, en de rest zullen jullie nog gaan zien.
Een SQ is veel te ver achterhaald kwa techniek, en daarom ga ik voor de nieuwste wielophanging wat ik vervolgens ga upgraden naar het laatste type Supercopa Ik wil er de time-attack mee gaan rijden en dat gaat echt niet met achterhaalde techniek als je weet wat voor dikke auto's daar al mee rijden.

Last edited by DutchBuild : 17-08-2011 at 21:13.
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 20:59
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
EV2 heeft 60K opgebracht en was binnen 2 weken verkocht zonder afdingen

Quote:
Boven de 120K heb ik al geen interesse meer. Ben kieskeurig

Jij denkt echt in heel andere budgetten dan ik

Maar respect voor de EVO2, heb er ooit in een mogen rijden en dat was eng
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 21:15
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Jij denkt echt in heel andere budgetten dan ik

Maar respect voor de EVO2, heb er ooit in een mogen rijden en dat was eng

LOL, 120K is de kilometerstand
Reply With Quote
Old 17-08-2011, 22:51
MONDY MONDY is offline
Postwhore

1 woord

GEWELDIG
Old 18-08-2011, 10:57
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic

Quote:
LOL, 120K is de kilometerstand

Poe een hoop geld hoor ,Ze zijn er wel voor bijna 20k minder .
Had ik toch liever een rs2 .
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 15:28
Adjow's Avatar
Adjow Adjow is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Poe een hoop geld hoor ,Ze zijn er wel voor bijna 20k minder .
Had ik toch liever een rs2 .

voor die 20k minder weet ik nog wel een RS2 te koop
moest vd eigenaar vragen of je er ook een strik onheen wilde hebben..
kan die arme jongen eindelijk zn achterhaalde techniek project afbouwen

[/IMG]
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 15:55
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Adjow
voor die 20k minder weet ik nog wel een RS2 te koop
moest vd eigenaar vragen of je er ook een strik onheen wilde hebben..
kan die arme jongen eindelijk zn achterhaalde techniek project afbouwen

[/IMG]

Ik geloof niet dat Corne ziijn RS2 te koop heeft

Staat een grijze op marktplaats met heel weinig km.
Het begint moeilijk te worden om een nette RS2 te vinden met een lage km-stand. Dit is nu zo'n typische auto waar je niet op afschrijft, maar is wel aan de prijs. Met bijzondere auto's zit er maar zo een tiental duizend euro verschil tussen een auto die 50 of 200duizend km gelopen heeft. Ook schades en boekjes zijn heel erg belangrijk. Mijn EVO zat nog in zijn eertse lak met ingevulde boekjes met maar 50km op de klok en 100% origineel. Dat bepaalt de waarde. Andere raken hem voor 40 nog niet kwijt terwijl deze voor 60 binnen twee weken verkocht is door iemand die ook wat Ferrari's, Porsches en Bentleys bezit. Geloof maar gerust dat deze mensen die van 40 duizend euro laten staan omdat daar geen boekjes bij zitten of om wat voor reden dan ook. Zij willen de beste en malen niet om een paar duizend verschil, neem de originele SQ maar als voorbeeld. De nette gaan nu ook weg voor 150 Duizend terwijl ik er 1 kon kopen 15jaar geleden voor 60duizend guldens.

Er is nu eenmaal een groot verschil tussen het dromen van een auto en het kopen van een droomauto

Je hebt niks aan een auto die je nergens kan parkeren zonder dat er wat vanaf gestolen word. Ook de verzekering van de Evo kostte 1600 per jaar met mijn volle no-claim en ook dat soort dingen wegen mee. Mijn droomauto zou de Lancie S4 zijn, maar omdat je er gewoon niks aan hebt al zou je hem bezitten, zou ik voor de Porsche 964 RS gaan. Caracter, mooi en toch kan je hem overal parkeren zonder problemen enz. Dat is iets wat ik nu wel geleerd heb.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 16:01
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life

Send a message via MSN to bobby-digital

staat op mobile.de nu ook evo 2 te koop voor 60k, staat in Hoevelaken btw

evo
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 16:08
Richard's Avatar

Quote:
EV2 heeft 60K opgebracht en was binnen 2 weken verkocht zonder afdingen Daar kan je toch echt 2 x M3 evo voor kopen en 3x de gewone m3.
Ik had deze auto niet gekocht omdat dit mijn droomauto is etc. Ik had hem gekocht omdat dit financieel-technisch de beste auto was om te kopen.
Ik had hem langer willen houden omdat nu hij hard in waarde stijgt, maar heb hem vroegtijdig moeten verkopen helaas.

Advertentie van de EVO2

Model en kleur van de 964 klinkt goed, maar de km-stand is ook erg belangrijk voor mij. Boven de 120.000km heb ik al geen interesse meer. Ben kieskeurig

Ik ben zeker niet van de imitatie-auto's. Bouw dan zelf iets unieks, zal mijn idee zijn. Dit is wat ik ga doen met de mk2 waar ik mee bezig ben, want hier komt Golf 5/6 4MOTION wielophanging onder, en de rest zullen jullie nog gaan zien.
Een SQ is veel te ver achterhaald kwa techniek, en daarom ga ik voor de nieuwste wielophanging wat ik vervolgens ga upgraden naar het laatste type Supercopa Ik wil er de time-attack mee gaan rijden en dat gaat echt niet met achterhaalde techniek als je weet wat voor dikke auto's daar al mee rijden.

een sportevo m3 (evo3) doet nu rond de 56 a 60k klik hier een evo m3 ( evo 2) doet idd 28 a 35 . Als je ziet in de time attack op gatebill ( serieuzere werk) dan doen er een flink aantal sq goed mee. korte wielbasis etc. timeattack is de bestuurder net zo belangrijk als t materiaal. Buurman en kennis andre kan een aardig potje sturen ( aardig wat overwinningen in binnen en buitenland)en die geeft hierin de voorkeur voor een csl en een gt3 clubsport.

Last edited by Richard : 18-08-2011 at 16:30.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:36
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
een sportevo m3 (evo3) doet nu rond de 56 a 60k klik hier een evo m3 ( evo 2) doet idd 28 a 35 . Als je ziet in de time attack op gatebill ( serieuzere werk) dan doen er een flink aantal sq goed mee. korte wielbasis etc. timeattack is de bestuurder net zo belangrijk als t materiaal. Buurman en kennis andre kan een aardig potje sturen ( aardig wat overwinningen in binnen en buitenland)en die geeft hierin de voorkeur voor een csl en een gt3 clubsport.

Deze M3 staat al een hele lange tijd te koop, net als de EVO2 in Hoevelaken.
De EVO in Hoevelaken is in het echt niet zo netjes, en zit helemaal onder de steenslag. De BMW weet ik niets van, maar heeft wel wat te veel gelopen voor een verzamelaar denk ik. Ik ben eigenlijk ook geen Mercedes-fan en dit geld ook voor de BMW etc, maar de auto's als BMW M3, Mercedes EVO, Lancia Delta, Peugoet 205 T16, en de Renault 5 Turbo etc, zijn echt wel mooi even als de nieuwere Mercedes Black series en de Z3 en Z4 coupe etc

Ben nog steeds een VW, Audi en Porsche liefhebber. Ben er mee besmet geraakt, en het bevalt prima

Voor de kosten van de Golf 2 racer had ik ook een gt3 of gelijke kunnen kopen. Ik heb hier met opzet niet voor gekozen omdat dit niet aansluit bij bij mijn bedrijfsvoering. Ik eindig liever als 10e met een Golf 2 dan dat ik bij de eerste 3 kan komen met een GT3 of zo. Het blijft een sport om het Golfje zo goed mogelijk te bouwen. Op deze manier kan ik nieuwe dingen proberen en testen alvorens ik het naar klanten verkoop. Ook wil ik alles uitgeprobeerd hebben kwa techniek en afstelling etc om zo'n goed als mogelijk advies te geven. Ik wil geen bedrijf zijn die zo veel mogelijk geld wil binnen halen om maar te kunnen gaan racen/rijden in een dikke auto. Nee, dat is niks voor mij.
Ik vind mijn werk leuk, en wil daar in blijven leren door zelf dingen te proberen, uit te vinden en te bouwen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik deze auto's als M3, GT3 en SQ niks vind. Natuurlijk zijn al dit soort wagens mooi. Heel jammer dat er geen homelegatie-auto's meer gebouwd worden. Dit zal ook de reden zijn van de snel stijgende prijzen.

Last edited by DutchBuild : 18-08-2011 at 19:08.
Reply With Quote
Old 18-08-2011, 18:58
Richard's Avatar

btw. niets dan respekt voor je werkzaamheden. dikke pluim

Reply With Quote
Old 24-08-2011, 09:30
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Na veel Porsches te hebben gezien, had ik de moet al opgegeven om iets goeds te vinden. Echt 90% is gewoon versleuteld, schade, boekjes kwijt of via china terug naar naar Duitsland en weer naar Nederland ingevoerd enz.
Toen ik de hoop al had opgegeven vond ik er 1 te koop bij Porsche Centrum Leusden. Hij zat idd zo'n 15 duizend boven de normale prijzen, maar deze is origineel nieuw geleverd door Porsche centrum Leusden in de 7e maand van 93.
Dit is wel bijzonder omdat de 964 tot eind 92 is gemaakt en vanaf 1 Jan de nieuwere 993 al te koop was. Dit is dan ook de laatst geleverde 964 met maar 82.000km op de klok en door de dealer onderhouden Porsche met ingevulde boekjes en schadevrij. Ik moest eerst erg wennen aan de kleur, maar heb hem gisteren gekocht.
Hij heeft opties als, stuurbekr, elctrische ramen, getint glas, boordcomputer, cruisecontrol, Volledig comfort-leer, 2 airbags voor in en een ruitenwisser achter. Ook deze kleur (cobalt bleu was een optie).
Ze moeten hem nog een beurt geven en dan kan ik hem eind volgende week ophalen

Nu nog zien dat ik er deze winter een setje Bilstein en de BBS Rennsportvelgen onder kan krijgen

Last edited by DutchBuild : 24-08-2011 at 09:59.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules