|
||||
|
||||
Uitlaat
Beste allemaal,
Ik heb weer is een klein vraagje: Ik heb zelf een RVS uitlaat onder mijn G60, vanaf de kat. Zoals jullie wellicht wel weten is de ruimte waarlangs de uitlaat loopt beperkt, vooral rond de achteras. Mijn probleem zit hem in het feit dat de uitlaat nog wel is mijn achteras raakt. Ik heb hem nu opgehangen met nieuwe originele rubbers wat niet genoeg is. Dit door zijn gewicht neem ik aan? Heeft iemand tips of adviezen hoe de ophanging van de uitlaat kan worden verbetert? Alvast bedankt.
|
||||
|
||||
Misschien heel gemakkelijk de juiste ophangpunten iets verbuigen?
|
||||
|
||||
...als je de uitlaat(demper) monteert, kun je het beste de auto NIET opkrikken, zodat de wielen/achteras helemaal naar beneden hangen; zet hem 'gewoon' op zijn wielen op oprijbokken oid.
Alleen dÃ*n kan je precies zien hoe de uitlaat goed boven de achteras loopt.
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Jongens, wat voor lamp zit er in de groot licht unit?
|
|||
|
|||
H1 of H3 ik zit te twijfelen
ik denk H1, want H3 zit in de mistlampen |
|
||||
|
||||
Quote:
naast de rubbers een t-ripe en dat op 4 plaatsen doen. 1 op de middendemper 1 op de achterste stuin van de einddemper en 2 op het voorste stuk van de einddemper
|
||||
|
||||
Quote:
idd! Als je één of twee tie-wraps om het midden van je rubber(s) strak trekt, zit het nèt iets beter/hoger; heb ik ook gedaan bij mijn einddemper
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Ik heb het opgelost door uitlaatrubbers te gebruiken van een golf 1 cabrio.
Zijn stukje dikker en steviger. Probleem is bij mij verholpen!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt, gewoon voor algemeen golf 1 cabrio? 1.8 versie bijvoorbeeld? Ik zal morgen de dealer is bellen om die spullen is de bestellen. De tie-wraps was ik in eerste instantie niet zo blij mee(zo was het voor de einddemper opgelost), omdat ik bang was de de vrijheid van de uitlaat wellicht dan te weinig was, waardoor er dus spanningen in je uitlaatlijn en dergelijke ontstond. Maar dat is een mooi alternatief wellicht.
|
||||
|
||||
Powerflex heeft ook stevige uitlaatrubbers voor de Corrado.
|
|
||||
|
||||
H4 is dimlicht & H3 is grootlicht.
Toevallig nog vervangen afgelopen weekend, tegelijk met m'n koplamprevisie
|
||||
|
||||
Oke dan, maar is opzoek naar gele H3 lampjes dan. Het liefst met zo'n geel kapje er omheen zodat ik echt een gele 'waas' als het ware krijg in mijn groot licht unit.
|
||||
|
||||
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Die zien er wel gaaf uit! Maar zie ik dat goed, zijn het kapjes die over je lampjes heen gaan? Heb je misschien wat meer info Daimy?
|
||||
|
||||
Nope heb ook niet meer info.
Kwam het laatst tegen op vortex dus was even gaan zoeken naar de foto's. Misschien eens met die foto's langs de automaterialenzaak gaan?
|
||||
|
||||
Ik zal wel eens zien. Komt wel goed.
|
||||
|
||||
dit zijn inderdaad kapjes die je gewoon over je lampen heen kan monteren.
Hiervoor moet je wel de koplampglazen verwijderen om deze erin te klikken. Deze zijn te leveren in H3 en H4 |
|
||||
|
||||
Koplampglazen verwijderen stelt geen drol voor. Dat heb ik zo gedaan. Weet je zo ook waar dit soort kapjes te leveren zijn? Zo wat elke auto materialen zaak?
|
||||
|
||||
nou ik weet dat er iemand in amerika zit die ze verkoopt
Maar volgens mij echt niet bij elke automaterialenzaak zomaar te krijgen. Heb al een goed uurtje zoekwerk eraan besteed maar nauwelijks te vinden |
|
||||
|
||||
Oke, bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal wel eens zien. Anders maar gewoon normale gele lichtjes er in.