|
|||
|
|||
Werd weer eens tijd voor een update. De laatste tijd weer wat onderdelen verzameld. Vandaag al het een en ander in en op de auto geplaatst.
andere licht schakelaar: us dus op kontakt en meteen stadslicht. (gaat al terug naar de vorige eigenaar. In gestoken in de auto en alleen maar rechts branden de lichten) greep voor dashboardkastje, omdat ik de oude maar weer eens in mijn handen had nieuwe verlichtingskabelboom. Moest nog aangepast aan de europese koplampen en de knipperlichtfittingen moesten nog terug naar us gemaakt worden. Vanmiddag maar eens aan de kabelboom begonnen. De oude: vol met scotsh blokjes en kroonsteentjes en dan na een uurtje knippen en plakken..... van 2 maak je der een. En dan nog het restje wat er over bleef van de oude: Last edited by VWJYI : 03-02-2011 at 19:24. |
|
||||
|
||||
Goed bezig Dave, de kabelboom ziet er weer fris uit
Ben benieuwd als het schroefsetje eronder zit...
|
|||
|
|||
Quote:
anders ik wel. Baal er alleen van dat die schakelaar het niet doet... Anders eens bij jouw insteken. Kan ik zien of het aan de elctronica bij mij ligt. |
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem, ik kom wel een keertje langs
|
|||
|
|||
Vandaag weer wat aan de ingewanden van de golf gewerkt. Ik stoorde me aan een rammel achter mijn dashboard en aan het feit dat er 2 lampjes van mijn klokken kapot waren. Dus even geklust en het hele dashboard uit elkaar gehaald.
Het viel me nog mee dat er niet echt veel vreemde kabels in het dash lagen(was bij mijn andere auto's wel zo) Ik had alleen 2 antenne kabels?? Eentje zonder plug vanaf de dakantenne en eentje zonder antenne die eindigde in motorruimte. Die laatste heb ik dus direct gedelete. Even een plug gaan halen en die op de kabel van de dakantenne gesoldeerd. Verder viel het me op dat er in de klokken nog een aantal lampjes misten. Direct ook maar erbij geplaatst. Nu geeft een lampje in mijn dash aan dat mijn achterklep open is. Het lampje van gordel vergeten werkt dan weer niet(ik heb toch een ander interieur) Ook meteen verlichting in mijn dashboard kastje gezet. Alle losse kabels weer netjes tot een paar kabelboompjes getaped en alles goed vast gezet. Er misten van mijn klokken een paar schroeven en ook van de verwarmingskanalen. Deze weer geplaatst(handig als je nog een berg originele schroeven in de kist hebt liggen) Morgen vroeg richting mijn werk eens luisteren of ik de rammel nog hoor. Mijn nieuwe zomerwielen achter ook een gepast. Het past allemaal maar net achter met de banden die er nu op zitten. t.z.t. nog een een smallere band voor de achterkant halen. Komende week gaan de banden er vanaf en word de stoeprand schade verwijderd en bijgemaakt. Dan nog even een paar nangkang fiets banden bestellen voor de voorkant en dan kunnen ze erop. Ik zal morgen eens een foto plaatsen van de achterlichten in de auto die hadden jullie nog te goed. Last edited by VWJYI : 03-02-2011 at 19:24. |
|
||||
|
||||
Leuke bak!
|
|||
|
|||
Quote:
dank u.... Nou vanmorgen naar het werk gereden...... grrr rammel de rammel... |
|
||||
|
||||
Waar blijven die pics van de velgen Dave?
Waar laat je ze afdraaien?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
net de kleine naar het zwemmen gebracht met het halve dash uit elkaar. Nu zag ik een of ander plastic profiel wat nergens voor dient. Dit schuurde duidelijk langs het raamwerk voor de klok af. Even de ijzer zaag erin gezet en weg gehaald. Morgen vroeg richting mijn werk weer de rammeltest.
Foto's van de velgen komen als ze klaar zijn(en op de auto zitten). Ik laat komende week even de banden er van af duwen en dan kan ik ze meteen op het banden apperaat schuren. Afdraaien is maar eigenlijk nodig voor 1 van de 4 velgen. |
|
|||
|
|||
vandaag de koe bij de horens gevat en begonnen om een einde aan het gerammel achter mijn dash te maken.
Uit het magazijn een ander dash gehaald. Dit is mijn magazijn: Vanmorgen vol goede moed aan mijn auto begonnen. Bij het loshalen van de paravaan vond ik meteen de oorzaak van het gerammel. De computer van met motormanagement hing helemaal los in de ophanging. De meteen vast gezet en verder gegaan met het dash. Een of andere mofo had het centrale luchtkanaal in het dash gemold om zijn radio wat makkelijker erin te krijgen. Dus het dash moest er uit, omdat ik me stoorde aan dat kapotte kanaal.(niet dat je dat ziet) Alles heel snel gegaan verder. Zo ziet het dan uit in de auto en de garage: Nog wat losse kabeltjes opnieuw getaped en het spul weer in elkaar gezet. Bij het vastmaken van de accu kwam er ineens rook onder mijn stoel en onder mijn dash uit...... Snel de accuklem weer los en op zoek naar de oorzaak. Bij het demonteren zag ik dat de kabel naar mijn handrem(lampje in dash) niet vast zat. Deze heb ik vast gezet "zo die doet het ook weer". Deze kabelboom was dus onder de bekleding half weg gesmolten. Het kapotte stuk weg gehaald en een ander stukje vervangen. Weer de klem vast gezet. Dit keer geen rook en alles werkt nog zoals het hoort. Straks richting het werk eens kijken of de rammel nu echt weg is. Hier nog 2 foto's van het kapotte kanaal en de docktape reperatie |
|
||||
|
||||
Goed bezig geweest buurman!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
Ik heb alweer het volgende probleem ontdekt.... Mijn originele alarm laat zich alleen nog maar via de achterklep uitzetten. Net maar even snel de stuurdoos uitgebouwd. Donderdag even kijken naar de deurschakelaars links en rechts voor. Het kabelboompje dat half was weg gefikt was van de deurschakelaars. Kabelboompje heb ik vervangen maar voor de rest niet meer gekeken vanmiddag. Ik kan het alarm via de deuren wel uitzetten maar zodra ik de sleutel weer terug laat komen in de midden positie gaat het alarm alweer aan. Dus of de microschwitssches in de sloten of de deurschakelaars. Word vervolgd
|
|
|||
|
|||
Wat is dat heerlijk rijden zonder hinderlijk gerammel achter het dash Nu alleen nog mijn linker aandrijfas wissellen en dan is de auto technisch weer 100%. Alarm word nog vervolgd. Ik ben me nog even aan het inlezen....
|
|
|||
|
|||
even wat frustratie weg tikken..... vandaag de auto voor een beurt gebracht en meteen links de fusee(wiellager) en aandrijfas mee laten wissellen voor het gerammel bij een bocht naar rechts. Krijg ik telefoon dat het gerammel nog steeds is. Ze waren met zijn 2en gaan rijden en ze waren er toch vast van overtuigd dat het van de rechterkant kwam... Morgen de rechter aandrijfas er ook nog maar onderuit smijten.
|
|
||||
|
||||
Ik hoop dat ze gelijk hebben!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mocht je morgen avond hulp nodig hebben laat je het maar weten he Dave! Vanavond kan ik helaas niet.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik hoop het ook. Het kan niet veel anders meer zijn. Ik zou hem ook 2cm omhoog kunnen schroeven dan was het ook al veel minder maar dat zie ik niet echt zitten. @ Daimy druk naar de film zeker.... Vanavond ga ik even de as doen(als er tijd is). Zaterdag de schroefset wissellen en de auto goed poetsen en polijsten. Komende de week uitlijnen en eindelijk de winterbanden eronder uit. Anders red ik het niet voor de 15e |
|
||||
|
||||
Wat heb je nu eigenlijk voor een wielen eronder liggen?
Schiet eens wat foto's van de huidige toestand ben wel nieuwsgierig eigenlijk. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Inderdaad naar de film dalijk haha.
We kunnen ook morgenavond de schroefset, dorpellijsten enz doen. Hebben we zaterdag wat meer tijd om de auto te polijsten! Als je zaterdagmorgen kan kun je meteen komen. Kunnen Mike en jij de auto al wassen enz. zal ik ze beide polijsten Sms het me maar door!
|
|||
|
|||
Quote:
Dat wil je niet zien de huidige toestand 3 verschillende stalen wielen als winterwielen en een mat grijze auto i.p.v. een witte. Arme beestje staat al een maandje in de garage. Is er alleen even uit geweest voor een beurt. Druk onderweg met de familycar |