Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 09-01-2010, 01:38
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Ik zie het toch echt niet zo.. nu die ouwe van alberto ook weer... zo duur heb ik ze nog niet te koop gehad hoor en die andere rode uit het noorden met een dikke 3 ton op de teller is ook niet bepaald goed geprijsd dan wel? Die coupe is geen auto van 250 euro.. je blijft wel volhouden dat je voor 1000/1500 euro zo'n auto bouwt maar dat gaat je echt niet lukken, ik heb er reeds genoeg gekocht, verbouwd en verkocht om te weten wat het allemaal kost. Ik denk dat mensen die gelijke projectjes hebben dat ook wel kunnen beamen. Als student had ik ook niet bepaald een dikke beurs en ik was ook best wel een koopjesjager. Maar als je echt een nette wil betaal je geen 250 euro, maar het viervoudige, tuurlijk kan je her en der een mazzeltje hebben.. maar dat komt echt niet veel voor, mensen weten wel dat ze zo'n wagen vort voor een leuke cent kunnen verkopen.

Over die van Tieske, goed voorbeeld dat je dus niet goed kijkt naar wat je krijgt voor je geld... die van hem staat voor 1600 inmiddels, daar zit dus echt niks verders bij. Als je er 4 meijers bij legt dan heb je een veel aparter model, een die een heel stuk netter is, een set dikke wielen, etc. Dan vind ik het toch echt vreemd dat je die van Ties wel goed geprijsd vind.. overigens niks ten nadele van Ties hoor, 't is een mooie auto.. maar ik vind de vergelijking tussen die 2 auto's niet echt goed gekozen.

Gijs, ik wil nergens heen.. maar ik vind het gewoon vreemd dat mensen niet snappen dat nette jetta's/golfjes tegenwoordig ook zo hun prijs hebben. Iedereen zet ze te koop voor dat geld en iedereen koopt ze voor dat geld.. niet alleen mijn auto's. Je kan 't wel negeren maar daar worden ze echt niet goedkoper van..
Old 09-01-2010, 02:03
DHeitkonig DHeitkonig is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to DHeitkonig

Dit is toch ook een nette Jetta?!?
Kwam er voor 950 niet vanaf...

Paar nette plaatjes laten schieten door me buurjongen 1950 derop.
Was met een week verkocht en opgehaald...

Dat is wat we bedoelen...
Als het " niets" kost...vertrouwen ze t niet meer ofzow....

Old 09-01-2010, 04:05
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
Originally Posted by DHeitkonig

Dat is wat we bedoelen...
Als het " niets" kost...vertrouwen ze t niet meer ofzow....

die geef ik je...

toen ik mijn allereerste golfje kocht heb ik ook alle 1800's van 800 GULDEN links laten liggen en uiteindelijk een 1300 van 3000 gekocht..
Ook puur van "die ander zijn TE goedkoop"

Neemt niet weg dat die 3000 gulden auto me in een paar jaar tijd meer heeft gekost dan al mn andere auto's sindsdien bij elkaar. Maar als beginner ga je toch eerder voor zekerheid en die denk je te vinden in een hoge vraagprijs waarbij je ervanuit gaat dat die gerechtvaardigd is.

m.a.w. Newbee's kopen te dure auto's..
Old 09-01-2010, 08:37
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik zie het toch echt niet zo.. nu die ouwe van alberto ook weer... zo duur heb ik ze nog niet te koop gehad hoor en die andere rode uit het noorden met een dikke 3 ton op de teller is ook niet bepaald goed geprijsd dan wel? Die coupe is geen auto van 250 euro.. je blijft wel volhouden dat je voor 1000/1500 euro zo'n auto bouwt maar dat gaat je echt niet lukken, ik heb er reeds genoeg gekocht, verbouwd en verkocht om te weten wat het allemaal kost. Ik denk dat mensen die gelijke projectjes hebben dat ook wel kunnen beamen. Als student had ik ook niet bepaald een dikke beurs en ik was ook best wel een koopjesjager. Maar als je echt een nette wil betaal je geen 250 euro, maar het viervoudige, tuurlijk kan je her en der een mazzeltje hebben.. maar dat komt echt niet veel voor, mensen weten wel dat ze zo'n wagen vort voor een leuke cent kunnen verkopen...

Die van ouwe van Alberto is wel 1 met Rallye front , Recaro's , en BBS RS001
en zeer goed onderhouden (lees nieuw staat )
Die andere rode uit het noorden , compleet Recaro (ook de deurkaartjes kloppen ) zwarte koplampen , dikke wielen ,enz ...

En die coupé kost niet veel meer dan jij schrijft , denk dat je beter moet zoeken kerel .
Net wat Gijs zegt , ze gaan nog steeds met bosjes naar warm africa , maar niet de 1,3 en de coupé's zelfs 1 met een ingeknipt opendak willen ze niet hebben (die van Auke )
voor onder de 800,- koop je een hele leuke Jetta

verder , met dit topic , ik lees weer mee

Last edited by Alberto : 09-01-2010 at 10:56.
Old 09-01-2010, 13:11
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Dus als je er recaro's (had mijn grijze ook) of een rallye frontje in zet is hij ineens een goede 1000 euro meer waard?? Ik dacht altijd dat je niet elke cent die je erin stopt terug kon krijgen, maar schijnbaar kan je op een een setje stoelen of een ander frontje dikke winst draaien.. had ik moeten weten Zwarte koplampen (had mijn grijze ook) kosten 5 tientjes, en dikke wielen vind ik nogal meevallen.. maar goed, dat is persoonlijk. Jou oude nieuwstaat vind ik ook een beetje teveel van het goede.. kan me nog herinneren dat hij zowel voor als achter de bumpers in mekaar had zitten toen je 'm kocht, ook toen ik 'm op outlaws zag vond ik het geen overdreven nette auto, maar wellicht zijn mijn eisen dan inmiddels ook wel te hoog en betaal ik daarom 'te veel'. M'n laatste witte, op de witte porsches.. dát was een nette auto. Spijtig dat die de meetings niet heeft gehaald.. ik weet niet of het de nieuwe eigenaar gaat lukken namelijk.

'En die coupé kost niet veel meer dan jij schrijft' ... dat zeg ik dus; hartstikke nette prijs voor zo'n auto.
Old 09-01-2010, 15:34

koop jij voor 1000 euro recaro's + een rallye front ?

.
Quote:
Originally Posted by Alberto
en zeer goed onderhouden (lees nieuw staat )

Kwa onderhoud in nieuw staat , motor lag er bij als nieuw en ding reed als nieuw
auto had wel wat plekjes , maar dat mag na 20 jaar +
bumpers in elkaar viel reuze mee kreeg er trouwens nieuwe bij in de kleur

*edit* waar haal jij weg dat er dikke winst op gedraaid is ?
jij houd er een Golf 4 van over , ik niet
die had ik voor de tijd al

Last edited by Alberto : 09-01-2010 at 15:42.
Old 09-01-2010, 15:43
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Dat was in de tijd wel gelukt ja.. kon toen een rallyefrontje kopen compleet voor 450 euro. Maar dat doet er niet toe, je kan je spul toch niet voor dezelfde prijs verkopen als dat je het koopt.. tenminste, dat krijg ik altijd te horen.. voor jullie geldt dat niet dan?

'auto had wel wat plekjes , maar dat mag na 20 jaar +'

Dit vind ik altijd van die slappe verkopersklets... je wil een nette of niet
Old 09-01-2010, 15:49

Quote:

Dit vind ik altijd van die slappe verkopersklets... je wil een nette of niet

daarom zijn die van jou zo duur , jij wil een nette

450 euro voor een rallye front , tja goeie ouwe tijd
kocht er 1 voor 200,- gulden ooit ....

maar ga weer ff lezen , hoor mijn naam wel weer vallen hier en daar
Old 09-01-2010, 15:57
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Alberto
daarom zijn die van jou zo duur , jij wil een nette

450 euro voor een rallye front , tja goeie ouwe tijd
kocht er 1 voor 200,- gulden ooit ....

maar ga weer ff lezen , hoor mijn naam wel weer vallen hier en daar

Daarom zijn de mijne inderdaad zo duur denk ik, maar dat gaf ik eerder al aan.
Die 450 euro voor een front is een goed jaartje geleden, dus dat valt nog wel mee.
500 euro voor een nette golf/jetta... tja goeie ouwe tijd Rallyefrontjes worden duurder,
zo ook de mk1s, mk2s en over een paar jaar dan betaal je je ook scheel voor een nette mk3..
Old 09-01-2010, 16:25

Quote:
Daarom zijn de mijne inderdaad zo duur denk ik, maar dat gaf ik eerder al aan.
Die 450 euro voor een front is een goed jaartje geleden, dus dat valt nog wel mee.
500 euro voor een nette golf/jetta... tja goeie ouwe tijd Rallyefrontjes worden duurder,
zo ook de mk1s, mk2s en over een paar jaar dan betaal je je ook scheel voor een nette mk3..

Ja die witte was een hok daarom heb ik hem ook weg gedaan
maar niet verder vertellen hoor
Old 09-01-2010, 17:00
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote:
Maar dat doet er niet toe, je kan je spul toch niet voor dezelfde prijs verkopen als dat je het koopt.. tenminste, dat krijg ik altijd te horen..

dan hoor je verkeerd, je kan een auto niet voor hetzelfde verkopen als dat hij je heeft gekost... waarom denk je dat zoveel mensen redelijk nette auto's toch in onderdelen weg doen? Niet omdat ze zoveel zin hebben dagen lang boutjes los te draaien.
Old 09-01-2010, 17:18
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Mensen die dat doen hebben vaak grotere projecten met meer dingen die van veel waarde zijn. Dan is het inderdaad voordelig om 't los te verkopen ja.. alberto had waarschijnlijk ook wel meer gevangen als hij 't front en de stoelen los had verkocht.. die jetta incl verlaging en RSen had ook wel een 2500 euro opgebracht.. doe daar de losse verkoop bij van een rallyefront en een uniek recaro interieur (of het netjes was gebeurt weet ik niet) bij en je verkoopt 'm waarschijnlijk voor nog meer.
Old 09-01-2010, 17:27

jij weet het prachtig te vertellen
Old 09-01-2010, 17:37
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Inderdaad.. heerlijk om zo te kunnen leven zeg.. Nog leuker om te lezen hoe hij zich blijft verdedigen en reageren terwijl het niet eens over 'm gaat.

Bij mij gaat het puur om de hobby. Ik schaf ook geen dingen aan met het oog om het 2wkn te gebruiken en weer te verkopen. Als ik m'n geld weer terug wil krijgen van m'n kever zal er toch wel iemand zo'n 10k neer moeten leggen...

Ik ga weer ff wat nuttigs doen, lees morgen wel weer het e.e.a.

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Old 09-01-2010, 18:22
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC

Send a message via MSN to sanderz

kan dat gezeik niet een keer afgelopen zijn hierzo, ik dacht dat na het vorige topic over "dure" 2e hands vw's de strijd wel een beetje gestreden was maar blijkbaar niet
Old 09-01-2010, 18:48
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Tja, iemand blijft het nodig vinden om z'n 'ex'xen' te verdedigen
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Old 09-01-2010, 19:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Ook mijn reactie hier nog maar even dan !

Ik heb me in t verleden al vaker geérgerd aan de topics over de prijzen ,de prijzen zelf en alle gezeik eromheen !
Maar om over de auto in t topic terug te komen ,het is wel een nette jetta ,heeft de goede looks en al met al is de prijs wel iets aan de hoge(re) kant.
Maar ik zie dan ook alléén maar een jetta met een set leuke velgen ,en een el chaepo schroefset !!!!!!!!!

Nu hoorde ik ook wat comments op mijn rode (uit t noorden) en daar zit géén 50 euro setje "beun matzwartgeblakerde kitlampen " in!!
dat is een set originele donkere in-pro koplampen van 170 euro per set !

En dan bekeken wat er allemaal nog meer op/en in de auto zit :

Quote:
60/40 mm verlagingsset dmv dempers en veren van FK
Donkere in-pro koplampen , met E keur
Originele Hella zwart rode achterlichten
Electrisch Gti recaro interieur , zwart/rood/grijs , met deurpanelen !!!!!in zeer nette staat !
Er zit zelfs nog een reserve stoel bij in dezelfde bekleding!!!!
Toerenteller (GTD)
zwarte knipperlichten rondom
Originele GT achterspoiler
voorraam , jaar geleden vervangen
G60 wielranden vóór
Achterembleem en logo gaten dichtgelast en gspoten
Zacht GTI dashboard
OMP sportstuur
Geventileerde gti 16v schijven vóór
open luchtfilter
grillespoiler en spiegels in kleur
Nieuwe draagarmrubbers

De auto word geleverd op een nette set Borbet 'E' 's met goede (6mm) nankang banden
In de maten 9x16 et 30 ,met 215/40x16

De wielranden zijn omgerold /aangepast op deze bandenmaat en loopt niet aan !!!!

De auto verkeerd in een erg goede staat van onderhoud ,en is niet op bezuinigd !

vind ik mijn VRAAG prijs wel aan de redelijke kant .

En als ik de auto ga verkopen zonder dit alles eraf kom ik ook op een jetta van 1500 euries ............

t is gewoon een kwestie van vraag/aanbod , en het complete plaatje moet een beetje kloppen , dus vraag je een dikke(re) prijs zorg dan wel dat je ook iets te bieden hebt !

Quote:
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Old 09-01-2010, 19:25
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Area51
Tja, iemand blijft het nodig vinden om z'n 'ex'xen' te verdedigen

't gaat niet over mijn ex-en.. 't gaat over prijzen voor mk2's in het algemeen.

Wytse of Wytze.. ik weet 't niet precies, mijn lampen waren ook van die originele .. op cleaned staat op het moment een set te koop voor 50 euro, dat bedoel ik te zeggen.. als je alles nieuw koopt ben je vanzelf een bult geld kwijt aan je Jetta. Het zal best een mooie auto zijn, maar dingen als een nieuwe voorruit, 16v schijven, dichtgelaste logo's, een stuurtje, nieuwe rubbers in je draagarmen, openlucht filter.. dat is allemaal heel leuk dat het erop zit.. maar zulke dingen maken je auto echt geen euro meer waard. Een rallyefront of recaro's of gt achterlichten of net wat.. dat zijn dingen die meerwaarde leveren omdat het unieke onderdelen zijn/worden.. als je jou lijstje inkort tot de dingen die er echt toe doen blijft er niet zo gek veel over, en dan vind ik 't toch een beste prijs voor een jetta met dik 3 ton op de teller.. want dat komt er ook nog eens bij. Trouwens de doelgroep die zo'n auto koopt, wil gewoon doorgaans niet veel meer dan een mooie auto om naar te kijken om wat meetings mee af te gaan, en dan hecht je meer waarde aan een vmaxx schroefset dan een 40/40 vaste verlaging van een wat beter merk.. althans zo ervaar ik dat.

Anyways, nogmaals ik zeg gewoon wat ik ervan vind en ik doe dit echt niet om mijn 'ex-en te verdedigen'...
het interesseert me vrij weinig wat er met m'n oude auto's gebeurt, je kan toch niet alles bij gaan houden.
Old 09-01-2010, 19:32
jettaracing's Avatar

Quote:
als je jou lijstje inkort tot de dingen die er echt toe doen blijft er niet zo gek veel over, en dan vind ik 't toch een beste prijs voor een jetta met dik 3 ton op de teller.. .

Dat zei ik toch al , dan blijft er iid niet veel over ,dan word het een auto van 1500 , maar wel één die ook bij -12 nog steeds in 1 tik aanslaat.

Als ik er dan alle (toch wel redelijk zeldzame ) delen erbij optel dan kom ik op een eigen investering van al met al wel 4500 euro zolangzamerhand .
En dat vraag ik er lang niet voor toch?

En ik heb toch een vervelende doelgroep , want ik heb geen 1300 ,die als warme broodjes worden verkocht (snap ook bij god niet wat je met een 1300 moet ) ,maar een Turbodiesel ,die je toch meer moet gebruiken voor dagelijks verkeer .
Ach ,er komt vanzelf wel eens een koper anders rij ik er zelf mooi mee door

Quote:

Last edited by jettaracing : 09-01-2010 at 19:39.
Old 09-01-2010, 19:37
jettaracing's Avatar

Maar zo zijn er nog meer (duurdere) op MP

Veel te breed staal!

wazige foto's in een loods

en dan ook nog dikke prijzen !

Quote: