![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() ben je al begonnen met het leeg halen van de golf ?
gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nope,heb je wat nodig dan?? alles is te koop ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jammer.. we zoeken weer verder
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja,die gozer had er ook geen verstand van,het kwam van z'n audi a3 af maar volgens hem pasten ze op alle vw's en audi's,had ie via google ontdekt haha....
|
|||
|
|||
![]() Je bent van plan de rolkooi uit chroom molybdeen staal te maken... Ik ben verder niet echt thuis in het wereldje van rolkooien ed. maar op school krijg ik wel een hoop materiaalkunde en sterkteleer (HBO Werktuigbouwkunde, voormalig HTS). Daar leren we dat wanneer je de dwarsdoorsnede groter maakt, je een veel betere weerstand tegen buigen krijgt..
Als je dus je rolkooi van Al. buizen zou maken ipv. CrMo buizen, kun je behoorlijk wat gewicht besparen. Een simpel voorbeeldje wat ik effe heb gezocht op google, had geen tijd om zelf te rekenen ![]() Een Al. buis van 60x60x1.5 heeft hetzelfde weerstand moment tegen buiging als een CrMo buis van 40x40x1.5, maar is slechts de helft zo zwaar!!! Ik weet niet of er Al. rolkooien bestaan, en misschien is dit wel 200% af te raden... Maar als ik jou was zou ik me er even in verdiepen, misschien kan je zo de kant en klare maten over nemen van een reeds bestaande Al. kooi.. Good Luck! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat het chroom voor de "looks" is?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 26-10-2009 at 16:02. |
|
|||
|
|||
![]() wordt wel dik(snel). En de ring, niet zonder mij :p
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oops ![]() Quote:
|
||||
|
||||
![]() Quote:
alu rolkooien bestaan wel,maar om met alu dezelfde stijfheid te bereiken zul je op hetzelfde gewicht komen ben ik bang voor... lijkt me niet zo fijn om over de kop te gaan en je alu rolkooi zit als spaghetti om je nek ![]() @jan,laat het je zeker even weten als ik heen ga,maar dat kan nog wel een paar weken duren.... ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In theorie is het dus makkelijk haalbaar als je een iets grotere diameter van je buizen neemt. Heb net even gezocht over kooien in de handel, maar kan niet echt iets vinden dat ook FIA keur heeft...
|
||||
|
||||
![]() ach,wat zou het ook.heb in principe al een afspraak dus vind het wel best
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Toevallig heb ik zaterdag die slalom gereden ![]() ![]() ![]() Op fietsbandjes ![]() Meneer de Pul, wil jij dat subframe nog steeds hebben trouwens? |
|
||||
|
||||
![]() dacht dat daar alleen een circuit lag om RDW tests op uit te voeren?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
graag gertjan,was met stabi toch? kan die mooi hieronder ![]()
|
||||
|
||||
![]() nope.. tot 2004( denk voor jou tijd) werden op het circuit altijd leuke vw meetings georganiseerd
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me inderdaad een mooie locatie voor een meeting
![]() Maar dat was inderdaad iets voor mijn tijd ![]() Enne meneer de Pul, ik moet binnenkort maar weer eens even wat met Martijn regelen denk. Komt wel goed ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
helemaal top,alvast bedankt ![]() zeg dan maar tegen martijn dat het kompressor-blok nog gewoon loopt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Aluminium is dan natuurlijk erg rekkelijk he, wat voor Aluminium heb jij het dan over? Want van Chroommolybdeen is de Reh 700N/mm2 en de toelaatbare buigspanning is 490N/mm2 en met Aluminium wat in de handel te verkrijgen is krijg je niet dezelfde sterkte door een de buitendiameter te vergroten, en een wanddikte van 1,5mm te behouden. Buiten dat is het ook nog eens geen gezicht om een kooi van 60mm buis te maken.