|
||||
|
||||
Over die keienvanger, dat is echt waar. Als je mistlampen in je 'dikke' bumper hebt, en een keienvanger, moet er een deel uit de keienvanger gezaagd worden. Lekker weglaten dat ding dus
|
|
||||
|
||||
...en verder...: de grote sportstuur-wisseltruuk!
UPDATE 27-1-2009:
Ik was ook al wat aan het rondkijken voor een stuurtje voor in de Fire and Ice, maar echt een leuke zag ik niet. Vond ik uiteindelijk een exemplaar hier in de buurt (Haarlem), die maar een 'geeltje' moest kosten. (het mooie was bovendien, dat de eigenaar van het stuurtje en de eigenaresse van het Jetta-front nog geen km van elkaar vandaan woonden; dÃ*t kon dus zelfs in één ritje! ) Welliswaar is het sportstuurtje zonder stuuradapter, maar die heb ik nog wel liggen Dit model is echter wat groter, dan de bedoeling was, nl. zo'n Ø35cm. Bovendien is-ie wat chiquer: leer met donkergrijs alcantara en hij is aan de onderkant afgeplat. Weet je wat?! Ik stop gewoon de ('nieuwe') Simoni X2 Racing in de Vento GT en de Momo in de Fire and Ice! Uiteraard is de Momo-claxon wel gebleven, want... Nu dus in de Vento GT: zwart leer, anthraciet alcantara en aluminium, en dat voor maar € 25,-! ...voor het lederen Momo Ø32cm-stuurtje heb ik een unieke Fire and Ice-claxon Zó ziet dat er in zijn geheel dan uit: zie hier de toekomstige verbinding tussen mij en de Golf GTI... type: Momo course 'fire and ice' Oh ja, ik heb ook vandaag een paar 'tuning raamslingers' binnen gekregen een beetje 'tjoening' mag, tòch? Voor de rest, wat 'tuning' betreft, wil ik alleen nog van die alu deurpinnen; de originele lijken wel paddestoelen! later meer...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 28-01-2009 at 07:35. |
|
||||
|
||||
Ik heb ook ooit zulke raamslingers gehad...
moest je aandraaien met een schroefje,maar die dingen gingen steeds loszitten dat was erg vervelend. Ik hoop dat het bij jou goed blijft zitten! Ik had de kleinste(zie verpakking) Ik heb ze nog ergens liggen...
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 28-01-2009 at 20:53. |
|
||||
|
||||
...en verder: de achterbank...
UPDATE 2-2-2009
Zoals verteld in de eerste post, zat er in de achterbank een sigarettegat in zowel de zitting als in de leuning een dubbel gat in de achterbank... Omdat het tòch te koud is voor buiten-klusjes, heb ik dit dus maar aangepakt van het weekend: Eerst de hele bekleding eraf; dan het schuim aan de achterzijde weg gesneden; dan het 'rotte', gesmolten randje eruit geknipt; vervolgens een stukje stof erachter en als laatste dáár weer een stukje Fire and Ice-stof op geplakt. Natuurlijk kun je het nog steeds wel zien, maar het patroon loopt gewoon door en alles is beter dan een gat! (...of twee...) Zie hier het resultaat: gaatjes gerepareerd; zie je bijna niks meer van! Natuurlijk heb ik de bekleding maar meteen even goed schoon gemaakt, waar dat nodig was! Verder heb ik vandaag op de sloop nog wat klein spul gehaald; dopjes; stadslampjes; afdekkapjes, die ik nog nèt miste. Ik zag daar ook een Golf met de mistlampen er nog op Alleen was het glas van de bestuurderszijde kapot VRAAGJE: Is zo'n glaasje los te koop of heeft één van jullie dit nog liggen? Laat het zo snel mogelijk horen! (dan haal ik ze alsnog...) Oh ja: 'last but not least': Ik heb een aanbetaling gedaan op (...tòch nog...) een setje Estoril-velgen! Stonden op MP en komen van een Passat 35i. Eind van de maand ga ik ze pas halen, maar dat is vroeg zat. Ik HEB ze in ieder geval origineel VW Estoril velgen 6J X 15" met nette banden later weer meer!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
hoe kom jij aan fire and ice stof?
ik zit beetje rond te kijke naar bedrijf die mijn stoelen willen repareren van brandgaatjes etc. maar alls ik de kleur van die stof maar weet of waar ik het halen kan?. |
|
||||
|
||||
Dat wil ik ook wel weten, heb een Fire & Ice interieur voor mijn Jetta gescoord, zitten alleen ook wel aardig wat gaten in
|
||||
|
||||
dit is DE truuk!
Jaaaaaa, dat zouden jullie wel willen weten, hè?!
Die vraag had ik natuurlijk wel van jullie verwacht... Voor de kleine gaatjes is dìt de truuk: Verwijder de panelen en je zult zien, dat de F&I-stof om de panelen zit gevouwen en gelijmd... Op de plaatsen, waar dit ruim is gebeurt, kun je aan de achterkant natuurlijk 'gewoon' een stukje stof wegsnijden (niet te ver, natuurlijk!) Bij montage van de panelen, zie je daar natuurlijk tòch niks van Wie niet sterk is, moet slim zijn; noemen ze dat We kunnen natuurlijk ook met z'n allen een Fire and Ice-interieurtje op MP scoren en het stof verdelen...?! (oftewel: ook IK zal niet weten wáár je de stof kunt krijgen... Wat ik wèl weer weet, is dat de violet-met-blauwe stof officieel "aerostreifen" heet en het zwart van de zitwangen "aero-uni".
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
...en verder: extra werk...en minder werk!
UPDATE 7 2 2009:
deukje... Gister zag ik iets, wat ik niet had willen zien... Tijdens z'n verblijf op 'onze' parkeerplaats, heeft de Fire and Ice namelijk een extra deukje opgelopen Er is iets (fiets?) tegenaan gevallen denk ik, want de plek is té hoog voor een andere autodeur... de plek is ca. 20 cm achter de linker deur, precies op de 'vouw' onder het zijraam, SHIT! Ik heb een mededeling bij onze brievenbussen gehangen, maar verwacht geen reactie... Extra werk erbij, dus! demonteren Gisteren ben ik nog wel eventjes bezig geweest; veel onderdelen die weer mooi zijdemat-zwart moeten, heb ik er vanaf gehaald: ruitewisser-armen, stootstrips aan de zijkant, spoilertje van de achterklep. De wielkastverbreders en dorpelbeschermers doe ik wel met afplakken òp de auto; dat vind ik makkelijker En de bumpers liggen er toch al van af, maar moeten ook nog paars gespoten worden. stickers Er zat ook nog een Zwitserland-vignet en een 'code-sticker' van een alarm op de ramen; deze heb ik verwijderd en er zitten nu oud type 'volksforum-stickers' op de zijramen ook andere deuren Nu zit er aan de deuren wat schade, die wel te repareren valt (vooral rechts), maarrrr.... Ik heb op MP (wáár anders?) twee nette Fire and Ice deuren (dus in kleur!) geregeld, zonder deuken en zonder roest, werd mij beloofd. Dat scheelt juist weer werk! De huidige eigenaar is nl. met een project bezig, waar hij deuren met Audi-klinken voor heeft; komt dÃ*t ff mooi uit?! Spiegels en stootstrips zitten er nog wel op, maar geen panelen, ramen en raam-mechanismes. Ik hoop wel de raamrubbers... Als er trouwens nog iemand een goede achterklep zoekt in de kleur LC4V ?? Die heeft-ie nl. ook nog liggen! In dat geval: Call me! Blablabla Ik verbaas me toch wel, dat IK alles nog vrij simpel heb gevonden, maar ben me er ook van bewust, dat het steeds schaarser gaat worden. Daarom zal ik deze auto, als-ie klaar is, waarschijnlijk nòg meer koesteren dan de Vento GT... (en daar ben ik al erg zuinig op...) Feitelijk heb ik nog niet veel meer gedaan, dan geld uitgeven om alles compleet te maken, (wat nu dus wèl gelukt is!) maar zelfs dáár heb ik al zoveel lol aan; het geeft gewoon een erg voldaan gevoel, om de dingen uiteindelijk tòch te vinden! Misschien komt het door het slechte/ koude weer?; eigenlijk wil ik er aan 'klussen', maar dat gaat niet... Dus tik ik uit verveling maar weer eens 'fire' en 'ice' in, als zoekopdracht op de PC... ...en ja; dÃ*n kom je nog wel eens wat tegen...
|
||||
|
||||
word ie helemaal origineel dan? of maak je um gewoon naar je eigen smaak??
gr. |
|
||||
|
||||
subtiel 'getuned'...
@ De Pul:
Hij wordt weer zo goed als origineel, maar een verlaging zal er uiteindelijk wel in zitten... Ik vind zelf de Fire and Ice al mooi van zichzelf en bovendien worden de originele exemplaren steeds zeldzamer; ze zijn inmiddels rond de 18 jaar oud... Wat verder bij mij niet origineel wordt/blijft, zijn: - een MOMO sportstuur mèt Fire and Ice-logo op de claxon, - de raamslingers; worden van aluminium, - de deurpinnetjes; worden van aluminium, - een Jetta-front met een grillespoiler i.p.v. de dubbele-koplampen-grille, die ik natuurlijk wel bewaar! -als ik een Fire and Ice mattensetje vind, komt dat er ook in. That's it! Qua looks dus eigenlijk alleen maar het Jetta-front! (De (origineel F&I) Estoril-velgen ga ik in eerste instantie netjes zilvergrijs spuiten, maar mss ooit, véél later, laten afdraaien of polijsten...)
|
||||
|
||||
Hey mooie vorderigen en leuk om te blijven lezen dit topic.
Wat die estoril velgen.....NIET spuiten is echt zonde ! Deze velgen zijn makkelijk t schuren en te polijsten. IK heb zelf ook ooit een setje gehad. Gr Marco |
|
||||
|
||||
as je de originele spullen er nog bij hebt is dit niet extreem... de meeste F&I's zijn al compleet vern**kt dus as je dan un mooie hebt....zuinig op zijn!
en die velgen zou ik ook niet spuiten, denk dat na al die moeite un behandeling door de velgendokter o.i.d. er ook nog wel af kan toch?? succes! |
|
||||
|
||||
Quote:
Glas zelf is niet los te koop, dan zul je een hele behuizing moeten kopen. Op Ebay kom je ze nog wel eens voor mooie prijzen tegen. Mooi en uitgebreid verhaal trouwens. De auto komt me bekend voor, ben 'm ook tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar een laat-model GTI (ik heb 2 weken geleden eentje uit '91 gekocht). Maar gezien de hoeveelheid werk die er nog aan zat heb ik 'm gelaten voor wat het is, maar ben blij dat jij er nu zo mee aan bezig bent! En dan valt het me ook nog mee hoe 'gemakkelijk' je aan het plaatwerk in de juiste kleur bent gekomen.
|
||||
|
||||
@ classic-edition en De Pul:
Het liefst wil ik de Estorils ook gepolijst en niet gespoten, maar het lijkt op de foto alsof de huidige eigenaar ze al heeft (bij-)gespoten: Ik zie het aan het eind van de maand wel, wat het beste is... Maar inderdaad, dit type velgen is niet zo moeilijk qua vorm, om te schuren/ polijsten.
|
||||
|
||||
zo van die deuk is mooi kut,
ga je die er zelf uithalen? moet er dus ook nog aan gespoten worden =\ ik ga mijn estorils ook opnieuw polijsten, hopen dat beetje gaat lukken. je bent goed op weg! jammer van die tegenslag. |
|
||||
|
||||
eindelijk mooi weer! verder...
UPDATE 8-2-2009:
Hèhè, eindelijk een beetje schappelijk weertje! black is black De lijsten en de achterklepspoiler weer van stal gehaald, schoon gemaakt, ontvet, kunststof primer erop en weer zijdematzwart gespoten. Natuurlijk ook meteen de rode GTI-stootlijst-emblemen een beetje opgepoetst; ik dacht dat ze bekrast waren, maar daar zaten gelukkig alleen maar wat zwarte vegen op De spoiler zit er inmiddels al weer op... In één ruk door ook meteen de 3 ruitenwisserarmen geschuurd en weer netjes zwart gespoten. (geen foto van) Daarentegen wil ik mss tzt nog wel een enkele wisser, maar dan wel een echte, DIKKE Bonrath! (ik ben op eentje aan het bieden...) Zó ziet dat eruit: mooie motorkap, hè?! Hierna kon ik het tòch niet laten, om het deukje proberen te verwijderen. Eerst ff poetsen: aha, de lak is nog goed! Daarna van binnenuit voorzichtig terug tikken met iets stomps... helaas is de lak toch gaan scheuren Maar de deuk is nu wel wat minder zichtbaar. Gelijk maar even met het lakstiftje bijtippen; en daarna ook meteen wat andere (roest)plekjes op de carroserie bijgewerkt en bijgetipt. Toen begon het tòch weer te druppelen en ben ik maar weer gestopt... toekomstmuziek: Als laatste: dit is wel niet de mijne, maar zo moet het uiteindelijk wèl ongeveer worden... ik hoop toch wel, dit jaar nog zó rond te rijden!
|
||||
|
||||
De Jettafront staat zo helemaal niet gek!
|
||||
|
||||
Als je nog een Bonrath wisser wil, RJTuning heeft er nog 1 liggen.
|
|
||||
|
||||
Elke keer weer stukje verder.En uiteindelijk zal jou auto er wel zo uit komen te zien als bovenstaande.Wederom succes met de vorderingen.
|
|
||||
|
||||
vriend van mij heeft ook nog 1 armige geloof ik
|