|
||||
|
||||
dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.
Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op. |
|
||||
|
||||
Quote:
Okay, dus maar even in de 2-wieler scene rondstruinen
|
||||
|
||||
Quote:
sorry heb me verkeerd uitgedrukt, een automobiel motorsport winkel. Is wel degelijk bedoeld om in een auto te gebruiken edit: link gevonden http://www.raceplastics.com/battery_boxes.htm Last edited by desnelders : 09-02-2009 at 15:38. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vond de bak al wat groot voor een motorfiets-accu Thanx voor de link.
|
||||
|
||||
voila de voorste eibach stabi stang zit eronder, met dank aan bolku voor de beugels
|
|
||||
|
||||
Dat ziet er erg kinky uit hoor.
Ga zo door. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zeer leuk allemaal.
Maar wat gebruik je voor motor- en baksteunen? Ik heb er een beetje gekieteld TDI'tje in liggen, maar die motorsteunen (vooral de achterste, is te zien bij jou op de foto) zijn lekker slap, dus het blok stuitert heen en weer door de motorruimte. Succes verder!
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
dat ziet er zeer goed uit
|
|
||||
|
||||
@allart-ghetta: je bedoelt die rubber die tussen de achterste steun zit?
|
|
||||
|
||||
zoals al vaker gezegt ziet er erg netjes uit
ik heb sinds kort een corrado g60 gekocht omdat ik al een tijd met het idee liep om een turbo erop te monteren, dus nu heb ik eigenlijk de vraag waar jij je turbo etc besteld heb? ik ga dit zeker in de gaten houden ga zo door |
|
||||
|
||||
even vanonder het stof halen
de persoon die de motor etc aansluit voor mij heeft zen enkel en vinger gebroken dus die is redelijk lang out. Maar ik ben er zoveel mogelijk zelf aan het verdoen om hem zo snel mogelijk af te maken. dingen zoals schakel toren op zen plek zetten, bateerij bak in de koffer vastgezet en aangesloten, hoofdstroomonderbreker in dashboard gemonteerd, gevlochten remleidingen steken. Nu beginnen we met de laatste darmen op de motor en de elektriciteit. Dus hij legt mij uit wat waar moet, zo leer ik ook nog lekker veel bij |
|
|||
|
|||
Zeer mooi en leuk project, goed om te zien dat mensen niet helemaal over de top gaan maar gewoon lekker sleutelen, maar toch echt wel iets speciaals neer zetten, top!
Maar mag ik vragen waar jij die rubbers voor je stabi enzovoorts weg hebt gehaald? |
|
||||
|
||||
das idd een beetje de bedoeling van dit project
die purpere powerflex rubbers van de ophanging heb ik gekocht op ebay.de , en die rode rubbers op men stabi stangen waren mee geleverd met die eibach stabi stangen. Want die stangen zijn dikker dan de originele. gisteren olie en waterdarmen etc aangesloten, spanklemmen zijn fun... En nieuwe kabels gemaakt naar de alternator want van die van de golf 1 bleek van de dikke rooie het koper door de isolatie te zijn gesmolten over zo goed als de hele lengte geluk dat er nog zo'n zwarte plastiek rond zit. En van de kabels die bij de G60 blok waren, was het blauwe dunne op twee plaatsen aan elkaar gezet geweest dus maar in een keer beide nieuw gemaakt. |
|
||||
|
||||
Erg leuk project om te volgen, ga zo door
|
|||
|
|||
goed bezig
|
||||
|
||||
gisteren zijn we in de elektriciteit gevlogen kabel komende van de batterij in de koffer vooraan aangesloten en de G60 kabelboom erin gelegd. En er zit terug leven in de golf hij draait nog niet maar dingen zoals de ventilator, starter, lichten, pinkers etc doen het terug
de lichten werken meteen, de pinkers gingen maar 1 keer, na ene half uurtje nog eens testen opeens wel maar de vier pinkers tegelijk bleven dan weer continu branden, half uurtje daarna werkte die ook. alsof er beetje bij beetje terug leven in stroomde Er is nog een beetje werk aan de kabelboom op de motor en dan nog de benzine leidingen en pomp etc afwerken en de waterdarmen en nog een lijstje klein prullen. |
|
||||
|
||||
gisteren avond was ik niet van plan om te gaan sleutelen maar de gevlochten stalen remleidingen waren aangekomen dus toch maar effe gaan plaatsen ze steken eronder, enkel die boven de achteras nog niet, daar was ik nog aan begonnen op het eind maar had de fut niet meer voor zo'n kl*te werkje maandag pics van de vorderingen
|
|
||||
|
||||
ik had een probleempje met de benzine, namelijk de super dunne benzine leidingen van het 1100 blok. en de bijhorende dunne aansluitingen aan de vlotter boven aan de tank. ik heb hier op het forum een mk1 gti benzine tank gevonden en gisteren avond nog gaan halen.
vandaag gaan sleutelen: - de achteras terug gedemonteerd, de reeds vervangen tank terug vervangen door ditmaal de gti tank. - met de as eraf ineens de vier gevlochten remleidingen achteraan gestoken - remsssyteem gevuld en ontlucht - de nieuwe benzine pomp gemonteerd achteraan naast de tank en aangesloten - 8mm naftleidingen getrokken tot vooraan - de uitlaat terug op zen plek gehangen en voorlaatste stuk gemaakt voor hij omhoog gaat naar de turbo dus alles van remmery, benzine en stroom ligt erin, nu dat allemaal nog aansluiten op het blok. ik vind het bijna jammer dat ik naar de worthersee vertrek woensdag morgen |
|
|||
|
|||
heey erg gaaf project! ik had onder mijn oude auto ook eibach stabi's zitten ( bmw e30 ) reed echt heel erg goed, kost wat maar zijn ze zekers waard!
succes! |
|
|||
|
|||
gaaf projekt hoor!
ben zelf nu bezig met g60 turbo ombouw in mijn golf II wat voor spruitstuk gebruik je?. en gebruik je ook een externe brandstofpomp?.. ik hou het in de gaten zitten altijd tips in.. hoe heb je het trouwens gedaan met je koppeling?.. nog steeds mechanisch of nu ook hydraulisch?.. groeten |