|
||||
|
||||
@ boy.schouten
bedankt voor de tip, ik denk dat ik dat ook maar doe. Het moet lekker blinken @ Stijn Bedankt! Ik zal mijn best doen
|
||||
|
||||
Hallo Allemaal,
Is weer ff geleden dat ik wat gepost en geaan heb over en aan mijn project, ivm de feestdagen een opdracht van school enz. enz. maar vandaag was ik lekker vrij dus, goed bezig geweest. Druk bezig geweest aan het rechter achter scherm. In het verleden heeft een vorige eigenaar hier al eens aan het lassen geweest, dit was niet volledig doorgelast met alle problemen als roest en rot als gevolg, Hier heb ik allemaal nieuwe stukken in gezet, achteraf had ik beter het scherm er uit kunnen hallen maar ja was er al zo aan bezig geweest dus deze maar gerepareerd. Alle plekken waar aan gelast is weer opnieuw strak gezet en daarna in de spuit plamuur gezet, toen alles weer geschuurd en alles na gelopen alles mooi afgeplakt Alles vervolgens in de primer gespoten, mooi grijs Ik sta nu rond om eigenlijk zo goed als strak, hier en daar nog ff nalopen en dan alles in 1 keer in de primer groetjes Hans
|
||||
|
||||
je bent al aardig ver gekomen, ga zo door.
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
|
||||
|
||||
Heel goed bezig!
|
||||
|
||||
Idd, erg goed bezig, ga zo door!
|
|
||||
|
||||
heel mooi project, hans, heel precies werk, tof om te volgen!
grtzzz Herman |
|
|||
|
|||
Wow,
Echt zeer veel respect voor zulke vakkundigheid! Mooi om te zien hoe je het autootje weer nieuw leven inblaast Ik blijf het zeker volgen! Volg je zelf een technische opleiding of hoe ben je ooit begonnen aan het sleutelen van auto's? Ik heb zelf net sinds een paar weken mijn eerste autootje (golf 1 cabby) en vroeg me af hoe je eigenlijk het beste kan beginnen met de "basisbeginselen" () voor het onderhoud aan auto's. Zijn daar handleidingen etc voor of moet dergelijk handigheid gewoon in je genen zitten? Veel succes nog met je project! Grtzz Maarten |
|
||||
|
||||
@ Golf Mk1: Als je engels kunt dan is een Haynes Manual wel aan te raden. Daar staat heel veel in.
|
|
||||
|
||||
ferm project!!!
alleen spijtig dat het interieur niet echt vakkundig bekleed is |
|
|||
|
|||
Quote:
Hey thx Engels is zeker geen prbleem ff googelen Last edited by Golf_MK1 : 24-01-2009 at 00:07. |
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal, leuk om allemaal positieve reacties te krijgen!
@ Golf Mk1: Ik ben zelf geen automonteur of zo, ben eigenlijk van huis uit elektromonteur. Maar mijn vader heeft altijd schadeauto's gedaan en zodoende ben ik er ook in gerold. Maar gewoon goed rondkijken hoe andere het doen, kan je veel van op steken @Golf16V Bedankt, jammer dat je mijn interieur niet geweldig vind. Ik vind het wel oke. Het kan natuurlijk altijd beter, maar het moet nog wel leuk en betaalbaar blijven er zitten wat plooitjes in maar deze zouden er uit gaan zei de stofeerder. Groetjes Hans
|
|||
|
|||
hey collega
Ziet er echt goed uit joh. Gaat echt een plaatje worden!!!! Word eens tijd dat ik hem in het echt kom bewonderen. En komend seizoen is tie toch wel klaar he??? Kom van de week maar ff langs als je weer met de nacht staat. Kunnen we 't ff over die compressor hebben. Greetz bas |
|
||||
|
||||
Hallo Allemaal,
Het is weer ff geleden dat ik wat aan de golf heb kunnen doen, druk met school examens werk enz enz. Daarnaast nog druk geweest met mijn nieuwe daily een golf 5 GTI Daarnaast wou ik toch ook al wat anders met mijn tuin doen, heb wat fotokes gepost, denk dat jullie het wel leuk vinden Eerst een mooi circeltje leggen, wat zou het worden Een lijntje voor het midden Letterjes erin en nu alleen nog inkleuren, En hier is hij klaar de foto is een beetje scheef genomen maar hij ligt recht hoor! Daarnaast ben ik geen stratenmaker hoor, maar voor de eerste keer viel het nog niet tegen vond ik zo! Groetjes Hans
|
|||
|
|||
Leuk zeg!
|
||||
|
||||
vetjes wat een oprit
En knap hoe je heel dat bakje opknapt. Deze kan reker weer 10 jaar verder als hij af is laat ons hopen. |
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Ik was vergeten dat ik hier nog een topic had helaas heeft de golf de afgelopen 4 jaar compleet stil gelegen, studie, trouwen, ander huisje je kent het wel. Om eerlijk te zijn ook niet veel meer op het forum gezeten, maar op zich ben ik nog steeds wel actief in het wereldje een aantal van jullie kennen mijn daily misschien wel. Ik weet dat tegenwoordig veel op facebook wordt gedaan maar vind het ook wel leuk ergens iets breder verslag te hebben. Ik heb hem echter nu weer uitgegraven en ben er weer aan begonnen. In de afgelopen jaren heb ik ook weer wat bijgeleerd en zijn mijn interesse ook aangepast deze wil ik ook meenemen in mijn project en zo proberen het niveau wat hoger te trekken. In de afgelopen jaren heeft de golf gewoon binnen gestaan en is goed bewaard gebleven, toch zijn er een paar dingen waar ik nu bij denk die kunnen beter en deze zal ik dan ook opnieuw aanpakken. Ik wou beginnen aan het dak maar er was iets aan de A stijl wat ik niet vertrouwde, een beetje peuteren met een schroendraaier en ik vond dit: alles gestraald: Stukje plaat op maat geklopt en afgelast: Hierna in de filler gespoten: Het dak voor de rest was netjes alleen wat lichte glooiing rond het schuidak, maar deze kon er gelukkig gewoon uitgeschuurd worden. Het dak zat ook nog goed in de lak daarom heb ik hier enkel primer overheen gespoten en de epoxy achterwegen gelaten. De instappen, heb ik ook gelijk meegepakt, de amerikaanse gordelgaatjes dichtgelast en alle puntlassen weggewerkt. Grtz Hans
|
|||
|
|||
Mooi project hoor
Leuk te zien dat je het weer oppakt Blijf je bij het idee een 16v erin te doen? Of overgestapt op iets anders? |
|
||||
|
||||
Mooie daily ook !
Hou ons op de hoogte van de vorderingen.
|
||||
|
||||
Blijf dit zeker volgen.
Vindt het ook leuk dat je de draad weer op pakt. Zie ook dat ik wat van je kan leren, als het gaat om mengen voor je auto te spuiten. ben namelijk ook net begonnen met een Golf 1 GTI om te bouwen naar een 2.0 16v Keep Up The Good Work
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties!
@DeGolf1 om eerlijk te zijn weet ik het nog niet, heb meerdere motoren liggen. Ik ben aan het kijken voor een aantal opties. Wil ook niet te veel op de zaken vooruit lopen. eerst de carrosserie in orde maken dan kmt de moter ruimte. Zowiezo gaan er wel een aantal dinegn veranderen. Zo gaat de kleur, het interieur en de wielen compleet anders worden als hierboven beschreven ;-)