|
||||
|
||||
Quote:
pff.. zie je mij al polijsten? en bijhouden.. dacht het nie en de motorruimte is al zwart eej, wel glans maar dat hou ik zo denk ik. mss alles zwart glans spuiten dan..
|
||||
|
||||
Quote:
ik neem mijn woorden terug.. ik heb van de week een hitteschildje gemaakt om het roestige spruitstuk weg te werken en mijn broertje wou dat ding persé polijsten en wie ben ik om hem tegen te houden? foto's: hitteschildje: voor: na: moet nog verder afgepolijst worden, maar de polijstpasta was op.. het kleppendeksel dat ik in eerste instantie wit had gelakt heb ik maar weer schoon gemaakt (was geen gezicht) en wordt dus weer gewoon zilver. inlaatspruitstuk weer gemonteerd, zit nu nog te wachten op het revisiesetje voor mijn carbs.. dan spuit ik die ook gelijk weer netjes zilver. nog wat sfeerfoto's: de cabrio maar eens in t zonnetje gerold waar ie thuis hoort.. en "onze" polijstpimp met zijn mat (zegt ie zelf)
|
||||
|
||||
Heb mijn broertje nog nooit over polijsten gehoord. Zal het er dit weekend eens over hebben
Maar goed bezig, wat gaat tie nog meer polijsten? |
|
||||
|
||||
alvast pallets aan het sparen voor oud en nieuw?
|
||||
|
||||
Welke kleur krijgt de auto? Of laat je hem zo in de primer?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Pallest gaan er daar het hele jaar in de fik, maar dan wel in de kachel, helaas(?) Zal mijn zus ook eens aan het polijsten zetten, Zijn mijn wielesn misschien nog klaar voor E38..
|
||||
|
||||
@Ruben:
om de een of andere reden doet ie dat graag ik zit er niet mee hij is ook nog bezig met een setje audi velgen, zijn jammer genoeg niet van mij.. @Tjaap: met oud en nieuw vinden we meestal wel wat originelere dingen om in de fik te zetten @Samurai: Dit is helaas geen primer.. vorige eigenaar heeft hem gerolt in praxis gebroken wit ("voor binnen en buiten"). Ik ben nog niet zeker van de kleur, ik denk iets van blauw maar weet nog niet welke tint. autolak zal het iig niet worden, gezien ik dan al die praxis lak er weer af moet gaan schuren.
|
||||
|
||||
grote vooruitgang! hij loopt!!
wou vandaag eigelijk niks doen aan de cabrio, maar opa en oma kwamen op bezoek, dus tussen de koffiekoeken door de carbs maar zitten reviseren aan de keukentafel. Dan gaat het toch weer kriebelen, dus alles gelijk weer gemonteerd, samen met de nieuwe benzinepomp, drukregelaar en drukmetertje (met dank aan gertjan hier van t forum). Daarna was het tikken en lopen. Beetje afstellen, nou loopt ie perfect. Na mijn vreugdedansje even een fototje gemaakt van hoe het er nu uitziet: Nu kan ik een beetje gaan opruimen; her en der nog een slangenklemmetje vervangen/bijsteken, kleppendeksel spuiten, electronica netjes aansluiten etc. Dan is het motorisch gedeelte wat mij betreft voorlopig af. Vervolgens de aandrijfassen steken en de versnellingsbak op de pook aansluiten, kunnen we een rondje testrijden.
|
||||
|
||||
Wat voor een brandstofpomp heb je gebruikt?
Ziet er gaaf uit, lekker hobby'en zo! |
|
||||
|
||||
Ja dat zou mooi zijn, het begint beter weer te worden ook dus...
|
|||
|
|||
kijkaan gelukkig loopt ie weer.
|
||||
|
||||
Quote:
Facet pomp, deze pomp constant ipv de oude die stopte als een bepaalde druk bereikt was (geen idee welke druk). Ik heb carbs met een retour, dus hij mag blijven pompen. Ook kan ik nu dus de benzinedruk regelen, staat nu op 0,2 bar, maar mag nog best iets omlaag denk ik. Op de foto zie je links de pomp (goud), drukregelaar en de drukmeter. Zeker leuk hobbyen zo! Vooral als het lukt, ik ben geen automonteur, dus lekker veel uitzoeken en ik leer veel bij zo.
|
||||
|
||||
(off topic) hoe laat mag je de pisrat gaan halen? of nog niks gehoord?
(On topic) ben benieuwd naar het geluid nu van die cabby
|
||||
|
||||
Quote:
passat staat al onder de carport maar dat wist je al. cabrio klinkt wel lekker! je zult hem nog wel horen binnekort.
|
||||
|
||||
Ok.. ik zit weer eens met een probleem. Waarschijnlijk gewoon een domme fout van mezelf, maar ik kom er zelf niet uit. Ik ben bezig om de aandrijfassen terug te monteren om eindelijk eens een rondje te kunnen rijden. Begonnen bij de linker as, gelijk nieuwe hoezen erop natuurlijk. Nu is het probleem dat ik na het monteren van de as de binneste hoes niet vast kan zetten, deze loopt te dicht langs de versnellingsbak zelf waardoor de bijgeleverde klem los springt bij elke omwenteling. Wat doe ik hier fout? Ik heb al geprobeerd die klem plat te slaan, maar zelfs dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Wie weet wat dit kan zijn?? Zal zo even wat foto's maken om het geheel wat duidelijker te maken.
|
||||
|
||||
De aandrijfas:
Deze loopt zelf niet aan, er is gewoon geen ruimte meer voor die klem. Zo'n soort klem dus:
|
||||
|
||||
Grote stevige tiewrap eromheen!
Werkt perfect .. |
|
||||
|
||||
Ligt de uitgaan de bakflens niet tever in de bak? Aan een homokineet kun je in principe niks inkorten. Dus dan zou ik het ook daar niet in zoeken. Maar juist aan de bakzijde.
Heb je ETKA? Kun je eens kijken naar de exploded-view, of je niks vergeten bent. |
|
||||
|
||||
Ben bang dat een tiewrap ook te ver uit steekt. Zal het toch eens proberen, al is het niet mijn favo oplossing.
@Ruben: aan de bakkant heb ik niks gedaan, en verder staat alles in elkaar zoals het hoort. Lengte van de as is ook goed enzo. Ligt denk ik eerder aan de aftermarket hoes, origineel klemmen ze (of zijn geperst) voor die bouten die in de bak gaan, deze valt hier overheen. Voor de duidelijkheid, klem loopt aan links boven op de eerste foto.
|
||||
|
||||
Irritant ding ja en als je een originele ashoes haalt bij de VW voor die kant? Of hebben ze die gewoon niet meer!?