|
||||
|
||||
jaja, dat is een van de meest stijve delen van de polo --> dubbel schutbord is een koker constructie.
De langsdragers scheuren vaak. Dat verhaal van de tunnel had ik echt nooit verwacht.. Doet toch wel wat een 115pk blok in een polo carrosserie..
|
||||
|
||||
Je pakt het goed aan, je houdt er straks echt een goede auto aan over!
Netjes hoor, dit topic hou ik in de gaten. Welke kleur wordt hij straks? |
|
|||
|
|||
Accubak scheurt niet, die roesten door.
Is wel goed beschermd allemaal, maar als je hard door de bocht gaat, dan wil de accu weleens wat zuur verliezen, en die vreet de bescherming op en gaat ie alsnog roesten...
|
|||
|
|||
Quote:
Het orginele tornado rood, maar dan met 2 blanke lak lagen afgewerkt. Dus verkleurd niet meer...
|
|||
|
|||
Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl Daar word de polo ontdaan van alle lak lagen en kit. Dan blijft er een blanke koets over. Dan krijgt hij een antiroest behandeling, alle roest gaat er daardoor af, maar het goede metaal word NIET aangetast. Daarna word hij geneutraliseerd, dus alle chemicalien worden 100% zeker overal uit verwijderd, anders zou de lak later opgevreten kunnen worden door restjes chemicalien die in de kokers zouden zitten of tussen gepuntlast blik. Daarna word hij gedroogd en krijgt hij een ktl dompel bad. Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl : Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden. In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading. Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken. Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken. Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen : bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen. Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen. Specificaties - laagdikte : 25 Ă* 40 µm - Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten. - Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten. - Probleemloos 1000 Ă* 1200 uren zoutneveltest. - Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie, radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz… In totaal heeft de polo dadelijk in 17 verschillende baden gelegen!! Op de kar. En vanuit de auto, op de oprit..
|
||||
|
||||
ben erg benieuwd naar foto's na deze behandeling en misschien wel tijdens het proces. dat ze na elk bad even een foto maken. leuk voor in het archief. blijf dit topic zeker volgen!
goed bezig arno grtz.
|
||||
|
||||
Zodekeizers, postcode loterij gewonnen ofzo...
|
|||
|
|||
Met dank aan alle mensen die zijn ladertje hebben laten reviseren bij polo 3 :P
Mijn euro's gun ik je van harte!!!! Ik hoop en weet bijna zeker dat dit een plaatje van een wagen gaat worden!!! Kan niet wachten op de eerste foto's van het kuuroord!! |
|
||||
|
||||
Ruig project!
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is van de baddertrip va de polo.
|
||||
|
||||
[QUOTE=polo 3]Accubak scheurt niet, die roesten door.
weet je dat heeel zeker!! als je je polo te laag maakt klapt je spoorstang(stuurstang) tegen je accubak aan, links en rechts met als gevolg dat er een flinke scheur in ontstaat!!60 40 is al voldoende om het begin te maken en in een flinke kuil te rijden.. kijk ma eens goed na die polootjes die je uit mekaar haalt, ik weet zeker dat er een paar tussen zitten zoals ik aangeef!! heb er nu al 3gehad met dit probleem. vandaar kw set daar zit de aansluiting van je stuurstang hoger op gelast zodat die niet meer je carosserieen dus accubak) raakt... ben ook wel benieuwd na het eind resultaat!! mvg richard |
|
|||
|
|||
Deze had ik trouwens ook pas binnen gekregen.
Was een actie van mijnalbum.nl Kon je gratis een 1 shirt laten bedrukken met een foto die je wilde. En dat is dus deze geworden, leuk voor op meetings....
|
||||
|
||||
ik heb m,n 16vg60 motor af laten drukken. hehehe meteen gebruik gemaakt van de gratis shirt van mijnalbum...
|
|
||||
|
||||
Heb je er wel rekening mee gehouden dat door de zwakke plekken te verstevigen andere delen zwaarder belast worden.
|
||||
|
||||
zoals?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je houdt wel van reclame maken |
|
|||
|
|||
Als iemand zijn werk goed doet, dan mag dat ook
|
|||
|
|||
Quote:
Wat nu verstevigd is, daar mag de polo normaal al niet op bewegen. En dit krijgt meer te lijden als er wat meer vermogen in komt. Dadelijk het subframe eronder, en dan worden alle krachten opgevangen. En de trillingen en bewegingen zit m gewoon in de rubbers.
|
|||
|
|||
Zo de eerste foto's van autobeitserij.nl
Hier is de polo helemaal naakt. Staat m wel leuk dat grijs! Volgende week heb ik foto's als hij helemaal KTL gelakt is...
|
||||
|
||||
Wat gaaf zeg.
Maar zijn zo ook meteen alle kleine roest plekjes behandeld?
|
|||
|
|||
Quote:
Ja hij heeft ook een antie roest behandeling gehad. Dus alle roest en eventuele vliegroest is weg. En de ktl lak zit er staks mooi overheen, en daar zit ook een zinkoplossing in. Dus alles is goed behandeld.