|
||||
|
||||
Quote:
Dan feliciteer ik de koper (een volksforummer?) via deze weg met de "nieuwe" aanwinst, en wens hem veel succes met het restaureren, en vooral ook met het vinden van de juiste onderdelen voor die auto, dat vooral zal lastig zijn.
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 25-08-2007 at 17:15. |
|
||||
|
||||
Ik is dus het slachtoffer....
Ronald, nogmaals hartelijk dank voor deze supergolf! Klasse zoals het geregeld is! Ik heb hem inderdaad gekocht puur omdat het zo'n enorm vroege is.. Een minder bijzondere golf hoef ik niet, puur omdat ik al andere leuke dingen zat heb Hij lijkt enorm slecht maar als je goed kijkt dan valt de basis 100% mee. Nog even wat leuke picas van vanmiddag, kon het niet laten om hem even uit te mesten. Wat een wansmakelijke combinatie van interieurkleur en lak...volgens mij KAN dat neit orgineel zijn! Zal even een geboortecertificaat aanvragen en dan tzt wel weer een topic openen... Ding blijft iig behouden, dat moet gewoon! Tis zover ik kan vinden de oudst bekende productie golf in de registers!!! (oudste ter wereld momenteel?!) Fkes klikken voor grotere foto..
|
||||
|
||||
NICE!! Hoop dat deze in goede staat (ooit) eens te bewonderen is!
Vooral de kleur icm de details van de 1e serie golfjes is echt super. Zit wel genoeg werk aan zie ik...
|
||||
|
||||
@Split 52: thank´s voor die foto´s, vooral hier van:
en nogmaals succes!
|
|||
|
|||
Friesland weer een super oud golfje 1 rijker.
|
|
|||
|
|||
Te gek!!
goed van René om dat chassisnummer te checken!! heel veel succes met het restaureren van deze mk1. gezien het bouwjaar hoop ik dat je hem helemaal origineel laat |
|
||||
|
||||
Quote:
He Dennis, je weet hoe ik ben he, als ik een chassisnummer zie van zo een vroege Golf 1 ga ik altijd ff checke bij "Wissenswertes", zoiets intereseert me 1000 keer meer dan schroefsetje´s en sportvelgen
|
||||
|
||||
Quote:
alsje op het g1-ig register kijkt, is het chassisnr 1 de eerste |
|
||||
|
||||
Quote:
eh, je bedoelt als je dit chassisnummer vergelijkt met het 1e wat in het g1-ig register staat, dan is deze hier idd. een vroeger geproduceerde!
|
|||
|
|||
Quote:
Hé René, ja en zo is dat maar net! uiteindelijk blijft men het originele altijd het meest waarderen (vooral vanwege de herkenbaarheid) en dat blijft ook het meeste waard! Ben ik zelf ook voorstander van. Maar ieder zijn eigen ding. Als je je er maar goed bij voelt |
|
||||
|
||||
Quote:
just what i say, original´s the best!
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm, had hier anders al wat coole originele accesoires gespot!
|
||||
|
||||
Quote:
welja,dat bedoel ik net, had het paar dagen gelden al ge doubletridoublechecked |
|
||||
|
||||
proficiat met de aankoop!
|
|
|||
|
|||
wel vet dat je dat via chassisnummer kunt checken ik heb een golf1 uit januarie 1976 met swallowtails en meerderen zeggen dat kan niet maar nu blijkt dus dat mijn auto uit gebouwd is in 1975
Fahrgestellnummer 1753456847 Typ Golf (17) Modelljahr 1975 (5) laufende Nummer 3456847 Fertigungsdatum Juli 1975 |
|
|||
|
|||
Kan je op dezelfde manier ook uitzoeken welke motor er origineel in je golf1 zou moeten zitten? Ben van Belgie, dus kan niet op nummerplaat zoeken...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat derde cijfer 5 in het Fahrgestellnummer(chassisnummer) zegt alleen al dat het om een auto gaat van de `75er produktiemodeljaargang, uit `76er modeljaar zou beginnen met 176 Quote:
als je weet wanneer in welke maand van welk jaar die geproduceerd is (chassisnummer dus ingeven in die link), en de uitvoering weet, kan ik zeggen welke motor er origineel in zou moeten zitten. In de kofferbak zit op het achterpaneel een sticker (áls die er nog is tenminste) daarop staan alle codes m.b.t. tot de uitvoering, lakcode, motorcode, vesnellingsbakcode, zo kun je ook zien welke blok in jou auto origineel moet zitten. edit: Maar als je echt niet verder komt, kun je een mail in het duits of engels schrijven naar het volgende adres: history@volkswagen.de dat is de afdeling van VW die zich bezighoudt met de historische voertuigen van hun merk, die dienst is gratis!
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 16-08-2008 at 12:47. |
|
|||
|
|||
Thx Type 17 voor de info...
Sticker met motorcode, kleur ed zit er niet meer op, en motor zit er niet meer in... Weet enkel dat het een '78er is, model '79. (achterlichten in jaren 80 waarschijnlijk reeds omgebouwd naar nieuwer model! Of had model 79 dit reeds?) Dit klopt ook als ik het chasisnummer ingeef...Maar wat de rest betreft, vind ik er niks meer over. Volgens vorige eigenaar zou het een 1.5 geweest zijn, maar volgens iemand van VAG, aan enkele dingen in de motorruimte te zien, een ex-GTI. Zou dus graag weten wat het juist geweest is, in welke kleur, uitvoering, interieur.... Krijg dit als ik deze ingeef: Fahrgestellnummer 1793006533 Typ Golf (17) Modelljahr 1979 (9) laufende Nummer 3006533 Fertigungsdatum August 1978 Hopelijk kan iemand mij verder helpen, anders mail ik eens naar history@volkswagen.de Sorry voor de uitwijking van deze topic.... |
|
||||
|
||||
dat is zeker een projectje. erg leuk. zeg altijd maar een boer die bewaart alles. fijn dattie al die tijd in een schuur heeft gestaan.
wel jmmr van de vliegen.
|
||||
|
||||
Als k nog zo'n oudje op de kop kon tikken dan wist ik het wel, al zat er een beetje werk aan!
Dit is echt een uniekje, één van de eersten! Maar gek dat t geen swallowtail betreft, zijn er geen plekken op het achterpaneel te vinden, die erop duiden dat ermee geprutst is ?
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 18-08-2008 at 21:33. |