|
||||
|
||||
Niet meer mensen die deze sport be-oevenen?
Hier nog een paar oude foto's die ik tegen kwam (toen nog op een suzuki rm 80cc frame met honda mt5 5bak blok getuned) leman start Ik links in het hoekje Met 't rooie pak ben ik nogmaals Ding was extreem versleten en we waren er meer mee aan het sleutelen dan aan het rijden. Maar toch lagen wij daar op plek 4 in de superklasse met een luchtgekoeld blokje Ook een neef van me, nr 120 (bijna altijd podium superklasse:S) suzuki rm 125cc frame van 2003..
|
||||
|
||||
blijven posten jongens, vindt dit wel een leuk topic
|
||||
|
||||
Quote:
Ok; ben nu 22 & heb zo'n 40 oldtimer bromfietsen gehad; hierbij mijn huidige tweewielerverzameling; 1949 - Garelli Mosquito 38a fiets met hulpmotor; rolaandrijving 1955 - Sparta FP 50 T.V. lijkt qua model al beetje op een bromfiets Te koop 1958 - Isaf Sport Te koop 1958 - Motom 48SS 4-takt & in de sixties vakkundig verbouwd tot racer 1960 - Sparta GC 50 Sport volledig origineel en in eerste lak 1960 - Batavus G 50 Combisport 1961 - Berini F71 SuperSport3 1962 - Italjet Supersport met origineel snel blok 1966 - Cimatti Velocim P1 Te koop 1967 - Moto Guzzi Dingo GT wordt omgebouwd tot Classic Racer 1968 - Vespa Ciao één van de eerste heeft mijn moeder vroeger ook gehad 1969 - Puch VS50D bijnaam: 'Kikkerbek' heeft mijn vader vroeger ook gehad 1969 - Malanca Testarossa 4M compleet gerestaureerd 1972 - Gitane Testi Champion Super wordt omgebouwd naar Corsa; replica fabrieksracer 1973 - Cimatti Sagittario P4 1974 - Fantic Chopper Héél apart; geïnspireerd op de film Easy Rider 1991 - Honda MB-5 1991 - Kawasaki AR50 Te koop Voor meer info en bromfietsen die ik gehad heb; klik Last edited by Skeez : 21-05-2008 at 16:25. |
|
||||
|
||||
Gave brommers heb je gehad,
brommers met karakter
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje; maar bovenstaande bromfietsen heb ik nog allemaal edit: al wil/moet ik wel een beetje op gaan ruimen... |
|
||||
|
||||
(L) Kawasaki AR50
Ik heb er ook 1, of had ik die al laten zien? |
|
|||
|
|||
al een aardig oud topic maar hier mijn 2 wielerverleden :
Zundapp Gts 50 super sport: trappers eraf, onderbouw erop, 50cc 4poorter met nicasil en een 15mm carb. Zundapp Ks 50: helemaal opgeknapt, 70cc 6 poorter, homoet 6p uitlaat en een 20mm mikuni Eerst Nu: Honda Mt 70cc polini, malossie 4 kleps menbraam, 20mm mikuni externe sproeier en 80cc proma van mb onderlangs. toen ooit eens een nieuw verfje gegeven en dat is toen zo geworden: daarna dagelijks ''afgerost'' op het boerenpad Kart/Skelter project van school: 70cc blok van de dapp erop gemaakt Groeten Willem
|
||||
|
||||
wat een collectie Skeez, vooral die Italiaanse smalle racers vind ik altijd helemaal te gek!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Prachtig ding! Kreidler, i love it! Heb zelf ook een gehad, foto staat een paar bladzijdes terug in deze thread. Heb wel nog dit boek: Als je het zelf nog niet hebt, kan ik wel aanbevelen, is wel leuk.
|
|||
|
|||
ben zelf officieel bromfiets monteur maar tegenwoordig doe ik alleen nog fietsen
heb verschillende bromfietsen gehad maar de kreidler rmc was wel de topper omgebouwd naar 5 bak en bij me toenmalige baas masselink steenderen door de jongens daar onderhanden laten nemen was kadotje 70cc er onder met 22mm homoet uitlaat ding liep met 2 man 115 km p/u mooiste was toen we terug kwamen van de wegraces in hengelo gld we gewoon tussen de motoren terug reden en er een agent verkeer stond te regel en mij er tussen uit wou halen maar toch zo iets had van ach rij ook maar door en onder toejuiching van het publiek gewoon verder reed was duimen om hoog en met pasagier een wheelie maken onderweg ook diverse duimen gehad van motorrijden geweldig was dat toen heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik hem verkocht heb is nu in bezit van een verzamelaar in ter apel kanaal en wil hem niet meer verkopen |
|
||||
|
||||
Dit is een leuk topic
Ik ben zelf begonnen met een Puch maxi .. wou ik helemaal gaan ombouwen en opvoeren enz. maar nooit afgemaakt .. toen heb ik een scooter gekocht een piaggio typhoon en na een paar uitlaten,carburateurs en snellere cilinders verder toch besloten om hem om te bouwen naar een sprinter en wedstrijden te gaan rijden bij SBO.. hele zooi omgebouwd naar watercooling en heel veel geld uitgegeven aan snelle onderdelen dit heb ik 2 jaar gedaan en toen wou ik toch aan de VW dus heb ik de hele zooi verkocht.. hier nog een fototje van men sprinter (zonder kappen )
|
||||
|
||||
@frankvr6: Kreidler rocks! (en Zündapp ook)
Het is dat ik inmiddels de licentie heb om zwaardere "brommers" (dat was mijn laatste tot nu toe, de 1100cc ZRX in de stijl van de Eddie Lawson superbike van begin jaren 80) te rijden, anders zou ik wel weer 'ns 'n Kreidler (of evt. Zündapp) willen hebben.
|
|||
|
|||
Heb ook aardig wat brommertjes versleten in de jaren, o.a:
Zúndapp KS en CS, Yamaha FS1, RD, RD-MX en Sheriff, Vespa Ciao, Si, Bravo, Suzuki ZR 50 SL, SLP en GT , Puch Maxi, Maxi 2-speed, Monza, Sparta Lucky met Sachs en ook met JLO, Honda MB en MBX, Peugeot 103, enz.. Ik heb nog steeds een Vespa Ciao 'on the side' . Ik vind het nog veel te mooi. Huidige Vespa Ciao-tjes: |
|
|||
|
|||
Schoolbrommer en sprinter.. jammer dat ik ze weg gedaan heb.
|
|
||||
|
||||
Zundapp 1971 3 versnelling handgeschakeld
|
||||
|
||||
ik heb altijd een beetje dezelfde stijl als ik dingen uh... verbouw
|
||||
|
||||
Kep nu geen brommert meer maar de sleutel illness van mij is begonnen toen ik 16 was. Ik kocht van mn spaarcenten een ....jawel....Aprillia Amigo van Hakam Kara uit Amsterdam
Zo even uit mn blote hoofd; Polinni aluminium 80cc, dikkere carb, 19mm sproeier (kan dat?), sterkere drijfstang, gerommeld met koppeling (gewichtjes meende ik), carbon Ninja uitlaat (erg fraaie sound). Kreng liep 95km/h hehehehe .....tot een fraaie vastloper net toen ie goed op toeren liep..... Laten spuiten in Wimbledon Green, grote rooie veer achter met een tractor band, lampjes mooi zwart en een 2e remlicht Uiteraard Oxbow stickers erop, dat was stoer goeje ouwe tijd was dat. Denk er aan om een scooter er bij te halen om in de zomer naar t werk te tuffen. Laatst aan scooter van collega gerommeld, JEUK Last edited by Edward : 02-12-2009 at 12:24. |
|
||||
|
||||
Ik ga binnenkort weer eens ff een Honda Novio ophalen
En ik heb hier in de schuur nog een Vespa Si met een vario staan die het niet meer doet en van m'n snor Tomos ala kroegbrommer zit de uitlaat los Maar ik zit nog wel dagelijks op het Puchforum en ga elk jaar naar de brommersprints in Jubbega om bier te drinken |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij had je die blauwe Puch wel eens mee naar NPC aan de frankrijklaan, Stadskanaal?
|
||||
|
||||
Die gele Puch is gaaf!
Heb even op MP gekeken, is dat een Maxi? Heb totaal geen verstand van brommers en scooters en dat soort spul.