|
||||
|
||||
Ook deze bus gaat zeer waarschijnlijk Porsche remmerij & IRS krijgen.
De 64'tiger 13-raams de luxe van Dominique uit Scheveningen.
Last edited by Area51 : 19-12-2006 at 11:25. |
|
||||
|
||||
lekkere sleeper die t2, simpele steelies met moddervette remmen.....bitchin'!!!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Mooi Ding!
|
|
||||
|
||||
Zo, scummie z'n 'oude' wielen zijn in ieder geval goed terecht gekomen
|
||||
|
||||
Quote:
Heb hem vandaag gezien op KWF, er gaaf bussie
|
||||
|
||||
Dit is ook echt mijn smaak, dikke Porsche wielen eronder
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zijn fijne wielen!!! Zijn die er ook in 16" trouwens? |
|
|||
|
|||
passen die boxster klauwen nou met 15 inch ?
|
|
||||
|
||||
Ja, er rijdt een T2b dubbel cabine met 944 naven en 282mm schijven met 986 Boxster achterremklauwen.
|
||||
|
||||
Quote:
Goed, ik heb nu wat remklauwadapterbeugels in de maak die het gebruik van een andere remklauw (maar wel gebruikmakend van de 944 naven en 280mm schijven) mogelijk maken. Het grootste nadeel van de zweefzadel 944 klauwen zijn de dure remblokken, revesie en montageset. Voorts hebben de remklauwen slechts een 48mm remzuiger. De remklauwen die ik nu ga gebruiken hebben een 54mm remzuiger, remblokken kosten 1/3 van de prijs van de 944 blokken en die remblokken hebben ook nog eens een groter contactvlak met de schijf dan de 944 blokken. Als klap op de vuurpijl kosten ze gebruikt ook nog eens een schijntje, is het een zeer recente remklauw en zijn ze vrij makkelijk verkrijgbaar. Ook een revisiesetje voor die klauwen kost bijna niks en is het ook nog eens een orginele VW remklauw. Het eerste setje gaat zeer binnenkort gemonteerd worden onder een spijlbus.
|
||||
|
||||
Om wat voor remklauw gaat het dan, als ik vragen mag.
Ik ben ook bezig met een projekt. En misschien zijn dit voor mij ook wel interessante remklauwen. |
|
||||
|
||||
Sowww, morgen gaan de eerste 3 setjes montageplaten naar de snijder/lasser/tapper
Remklauw is Girling 54mm (orgineel geleverd onder de Golf3 VR6 met 280mm schijven). Ik ben nog even aan het uitzoeken (mbv een vriendelijke autosloperij hier uit de buurt) onder welke VAG auto's ze nog meer hebben gezeten. Nogmaals de voordelen, remzuiger is 54mm (itt Porsche 944, die is maar 48mm) rembloksetje is ongeveer 40,- (Porsche gaat richting de 120,-) Revisiesetje (vaak niet eens nodig, de oudste VR6 remklauwen zijn uit 1992, itt de 944 klauw die ongeveer 10jaar ouder is) is 20,- (revisiesetje Porsche 944 is ruim 55,-) en de remblokken hebben een groter frictie/wrijvingsoppervlak vergelijken met de vrij kleine Porsche 944 rem- blokken, kortom alleen maar voordelen !! Het enige nadeel wat ik hoorde 'uit de markt' is dat je spreektechnisch (?) niet meer over Porscheremmen onder je T1/T2 kunt spreken, maar daar zal de gebruiker/bestuurder maling aan hebben, toch ?? Afijn, zo grijpt de klauw (hier de proefopstelling met de vieze VR6 klauw en oude gebruikte remblokken) de 944 (280x20mm) remschijf vast.
Last edited by Area51 : 26-05-2010 at 07:50. |
|
||||
|
||||
toch vind ik het mooier als er dan "porsche" op de remklauwen staat..
ondanks dat er 6 mm in zit en de blokken en zo wat duurder zijn.. just my 2 cents.. |
|
||||
|
||||
op een 944 NA klauw staat ook geen porsche, hajee
maar inderdaad, ik zou ook voor een setje Boxster achterklauwen gaan, ook voor het oog |
|
||||
|
||||
Uit de eerste post ... zo ziet de standaard 944 remklauw eruit.
Quote:
De eerste spijlbus met deze remmen gaat er over een weekje of 2 mee rijden/remmen. Met Boxsterremklauwen kom je gelijk in een hele andere prijsklasse Marc, niet iedereen kan en wil dat ervoor betalen.
|
||||
|
||||
dat snap ik ook wel, geef alleen mijn eigen voorkeur maar aan
|
|
||||
|
||||
Weet ik, maar met Boxster 4-zuiger remklauwen ben je al gauw een kleine 750,- meer kwijt.
|
||||
|
||||
nadeel is denk ik dat ze wat dikker zijn dan een wilwood set?
Heb zelf ook 2 x vr6 gehad maar met wielen was het altijd een probleem dat ze te "dik" waren Kan hier ook een steek 5x205 van worden gemaakt eigenlijk? |
|
||||
|
||||
Quote:
Wilwood ben ik geen fan van en je gaat met deze naven natuurlijk 5x130 wielen steken en die zijn bijna altijd 15". Voor de bewustte bus waar ze onder gaan (spijl63) komen er ook adapters 5x130 -> 5x205 op, want hij wil z'n Empy's blijven gebruiken. De 944 naven werken -tov een 5x205 trommel- iets versmallend, met de adapter hef je dat weer op, dus ja .. het is mogelijk. Het voordeel van de VR6 klauw is dat hij slanker is (aan de buitenkant) waardoor de adapter (met tapeinden) de ruimte krijgt die hij nodig heeft.