Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-10-2005, 18:29
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

bedankt sjon!

daar kan ik wat mee, dus het laatste setje heeft of een verkeerde foto, of het is gewoon niet voor mijn auto!

is dat loschroeven van die kap een beetje te doen trouwens??? en hoe zit het mee rebound?

||Corrado G60||
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 21:36
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

rebound: zuigerstang van de demper is korter dan de originele 'af fabriek' demper.

Door de bank genomen: Bij alles lager dan 40mm heb je rebound dempers nodig: Als de auto volledig uitveert, mag de veer niet los komen te liggen (kan dan van z'n schotel afschieten. Door kortere schokdempers, blijft de veer ten aller tijden 'gespannen'. Monteer je toch gewoon standaard lengte dempers, ben je niet alleen levensgevaarlijk bezig, maar kom je ook van z'n lang zal ze leven niet door de APK..

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 21:54
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life

Loshalen van de die moer/kap staat hier beschreven

Quote:
Originally Posted by Lexo
bedankt sjon!

daar kan ik wat mee, dus het laatste setje heeft of een verkeerde foto, of het is gewoon niet voor mijn auto!

is dat loschroeven van die kap een beetje te doen trouwens??? en hoe zit het mee rebound?
1988 Polo G40
Reply With Quote
Old 15-10-2005, 22:17
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

ok bedankt voor de info!!!

||Corrado G60||
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 16:37
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee

wow wat ingewikkeld allemaal.. maar even nog iets? ik heb eens gehoord.. (weet alleen niet meer of dat nou met de velgen of met de veren te maken had)

maar ik had eens gehoord van dat er 'iets' niet paste en dan moest je een stukkie ergens uitzagen of uitkloppen. vaag maar misschien weet iemand wel wat ik bedoel? zou trouwens wel met de velgen te maken hebben. geloof ik. dat is dus offtopic.

maar als je dus schroefveren zou halen dan moet er bijna geen probleem zijn?

want mijn vriend had ook eens schroefveren besteld en die pasten niet terwijl ze wel voor polo waren. heel vaag.
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 16:45
patje007's Avatar
patje007 patje007 is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to patje007

Reply With Quote
Old 01-11-2005, 18:37
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Jola
wow wat ingewikkeld allemaal.. maar even nog iets? ik heb eens gehoord.. (weet alleen niet meer of dat nou met de velgen of met de veren te maken had)

maar ik had eens gehoord van dat er 'iets' niet paste en dan moest je een stukkie ergens uitzagen of uitkloppen. vaag maar misschien weet iemand wel wat ik bedoel? zou trouwens wel met de velgen te maken hebben. geloof ik. dat is dus offtopic.

maar als je dus schroefveren zou halen dan moet er bijna geen probleem zijn?

want mijn vriend had ook eens schroefveren besteld en die pasten niet terwijl ze wel voor polo waren. heel vaag.

jij bedoelt dat de aandrijfassen 't plaatwerk van je motorruimte kan raken doordat je extreem verlaagd. oplossing gewoon dat plaatwerk btje bijwerken met slijptol/hamer of weet ik veel wat.
dit heb je alleen met extreme verlagingen. mijne ligt 8cm op z'n gat en geen last. dus moet je nog lager gaan als 8cm...
Reply With Quote
Old 07-11-2005, 17:44
Jola's Avatar
Jola Jola is offline
Forum Newbee

ja dat bedoelde ik ja. wil zelf me polo ook gaan verlagen als me bankrekening het daarmee eens is. maar ik weet dus ook niet niet met wat of hoe en hoeveel. want je hebt zo'n hoop verschillende setjes. en ik snap het verschil tussen de schroefset niet met die andere set die je meestal in 3 standen kan zetten. vandaar..
Reply With Quote
Old 07-11-2005, 20:50
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

een schroefste kun je zowel voor als achter traploos in hoogte instellen, dus als jij voor 37 mm lager wil en achter 52 dan kan dat.

een setje dat in je in standen kan zetten kan dat vaak alleen maar achter en in stappen van 5/6 mm..

||Corrado G60||
Reply With Quote
Reply

Posting Rules