Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-01-2015, 14:57
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC

Prijs van de azijn moet omhoog dus.
Old 03-01-2015, 14:58
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru

Ik ga hier nog 1 keer op reageren, ik hou het kort want niemand leest graag lange, saaie berichten.

De auto heeft tot nu toe € 21.138,28 gekost om te maken, natuurlijk reken ik hier niet mijn uren bij, ik doe een schatting dat ik er 1000 werkuren in heb zitten.

Emotionele waarde heeft deze auto voor mij ook een beetje natuurlijk, na 1000 werkuren en alles wat ik ermee meegemaakt heb zou ik liegen moest ik dit ontkennen, maar ik baseer mijn vraagprijs daar niet op want dan zou ik die hoger zetten dan de kostprijs van de wagen, dus 25k ofzo.

Dus wie deze auto koopt, krijgt een auto die meer dan zijn geld waard is. Intussen worden er nog steeds upgrades en updates aan de wagen uitgevoerd, omdat ik zolang ik er mee rij wel een perfecte wagen wil. Er zijn plannen voor 2015, de wagen staat te koop aan een prijs die ik het waard vind.

Want je werkt niet zomaar aan een wagen gedurende anderhalf jaar, steekt er duizenden euros in om dan €5000 terug te krijgen...

even terzijde:

Persoonlijk denk ik( en daar wil niemand mee aanvallen) dat de oude rotten in golf 2 gebeuren de prijzen niet graag omhoog zien gaan, maar dit is nu éénmaal zo, de autos worden ouder, is altijd meer werk aan, de onderdelen worden ook zeker niet goedkoper(zeker de zeldzame). Er zijn er ook altijd maar minder van en minder goeie exemplaren. Ik heb er geen problemen mee dat prijzen hoger komen, integendeel zelfs.

Last edited by Ice_ken : 03-01-2015 at 15:09.
Reply With Quote
Old 03-01-2015, 15:25
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Ik begrijp heel goed wat je wil Ken, maar je moet er dus écht niet vanuit gaan dat het zo werkt. Ik vraag me überhaupt af hoe je bij zo'n gigantisch bedrag komt voor een Golf 2 diesel, maar dat je dergelijke bedragen in zo'n auto stopt, wil niet zeggen dat dat zich vertaald in de waarde, want dat suggereer je hier wel:
Quote:
Originally Posted by Ice_ken
Dus wie deze auto koopt, krijgt een auto die meer dan zijn geld waard is.

Quote:
Want je werkt niet zomaar aan een wagen gedurende anderhalf jaar, steekt er duizenden euros in om dan €5000 terug te krijgen...
Precies, daarom moet je niet zo'n godsvermogen in een ouwe Golf diesel pompen, want ik geloof niet dat er veel meer muziek in zal zitten dan een duizend of 5/6. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat er een koper komt voor je bolide die het juiste geld op tafel legt.

Overigens zet je nu de discussie alsnog zelf wel naar je eigen auto, het was eerder een algemene discussie over de markt van de ouwe Golfjes, maar door met cijfers te smijten richt je alle pijlen natuurlijk op je eigen Golf. Maakt mij niet uit hoor maar ik las dat andere forumlieden moeite hadden met een discussie over iemand anders z'n auto.
Old 03-01-2015, 16:59
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Persoonlijk denk ik (en daar wil niemand mee aanvallen) dat de oude rotten in golf 2 gebeuren de prijzen niet graag omhoog zien gaan,

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik begrijp heel goed wat je wil Ken, maar je moet er dus écht niet vanuit gaan dat het zo werkt.

En Ken slaat hier de spijker op z'n kop !

Ik had het er vanmorgen nog met een goede vriend over... hij heeft 5 jaar geleden een BMW M3 E30 sport evo gekocht, tegen een prijs die toen ook al aardig aan de... ehhh, prijs was. Ondertussen zijn we nu 5 jaar en zo'n 35.000km (met die bewuste M3, want hij rijdt er wel gewoon mee) verder en is de prijs nu bijna 5x over de kop gegaan, maar geen haar op zn hoofd (hij heeft er trouwens niet zo veel meer ) die er nu aan zou denken om tegen hedendaagse prijzen een vergelijkbare auto terug te (gaan) kopen.
(even voor de goede orde, zijn sport evo is/staat niet te koop en gaat in het voorjaar gewoon weer gebruikt worden)

Zo gaat het op het moment zo'n beetje met de meeste 'leuke' auto's... ik 'doe' zelf veel VW bussen en heb zo'n 17 jaar geleden ook bussen gekocht die nu makkelijk het vijf- zes- of zelfs zevenvoudige zouden opbrengen, maar ik moet er niet aan denken om tegen de huidige prijzen 'in te moeten stappen', dat is gewoon niet meer te doen en dat geldt ook voor bv een Golf2 rijder die al járen met de hobby bezig is... die ziet het met lede ogen aan en denkt met weemoed terug aan de tijd dat Gti 16V'tjes op nagenoeg iedere hoek van de straat te koop stonden voor een pakje Wicky en 2 gevulde koeken, maar helaas...
that's not patina, that's fucking rust man!!!!

Last edited by Area51 : 03-01-2015 at 17:02.
Reply With Quote
Old 03-01-2015, 17:20
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru

Geloof dat er wel meer muziek in zit dan 6K. Of die opgeknapt is ga je dat echt niet redden.
En of het te veel is of niet. Dat jij het een oude golf diesel vind. Zullen er ook best liefhebbers voor zijn. Alleen veel minder dan voor die oude golf gti's , g60 en rallye etc.
Gewoon simpel puur vraag en aanbod verhaal. Als de dukes of hazzard nou met een GTD deden scheuren had ik waarschijnlijk best een Charger kunnen kopen. En nooit van mijn leven een gtd.

Wat ken er voor vraag zou ik er ook niet voor overhebben maar dat heb ik voor een gti ook niet. Vragen kan altijd natuurlijk. En wie weet komt er iemand langs die het zo op tafel legt duurt misschien wel 1 jaar of 2 of 1 maand. Dat heb je met auto's je moet maar net iemand hebben die dat exact zoekt.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94

Last edited by jasonnl : 03-01-2015 at 17:23.
Reply With Quote
Old 03-01-2015, 20:04
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

De prijzen stijgen zeker, waarheid als een koe. Daar weet ik zelf alles van.. mijn Golf heb ik vorig jaar ook helemaal aangepakt met veel nieuwe, originele delen. Maar hetgeen wat waardevol wordt (of al is) zijn wel de begeerlijke modellen, waar veel vraag naar is (en daarbij weinig aanbod). Dus inderdaad, schaarse bussen, e30 m3's, g60's, 190E Evo's, dat soort gek spul. Maar dat de markt voor mk2's schaarser wordt, wil niet zeggen dat je voor elke simpele Golf die vers in de lak staat in een keer 10 rooien kunt gaan vragen.

Hoe het niet werkt (en ik doelde daarmee niet op stijgende prijzen maar op het volgende) is dat je maar klakkeloos bakken met geld in zo'n golfje kunt kieperen, de bonnetjes bewaren en dan te zeggen kijk, dit zit er allemaal in, DUS dat is hij waard. Voordat je 20k in welke Golf 2 dan ook gaat steken, kun je zelf ook wel bedenken dat je dat never nooit terug gaat zien. Zéker niet als het geen schaars/uniek/begeerlijk model betreft.
Old 03-01-2015, 20:44
obimaster obimaster is offline
VW Addict

idd
een auto bouw je omdat je het graag doet,voor je zelf maar zeker niet met winst doeleind anders kom je bedrogen uit
mvg
Old 03-01-2015, 21:55
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life

Quote:
Originally Posted by Area51
En Ken slaat hier de spijker op z'n kop !

Ik had het er vanmorgen nog met een goede vriend over... hij heeft 5 jaar geleden een BMW M3 E30 sport evo gekocht, tegen een prijs die toen ook al aardig aan de... ehhh, prijs was. Ondertussen zijn we nu 5 jaar en zo'n 35.000km (met die bewuste M3, want hij rijdt er wel gewoon mee) verder en is de prijs nu bijna 5x over de kop gegaan, maar geen haar op zn hoofd (hij heeft er trouwens niet zo veel meer ) die er nu aan zou denken om tegen hedendaagse prijzen een vergelijkbare auto terug te (gaan) kopen.
(even voor de goede orde, zijn sport evo is/staat niet te koop en gaat in het voorjaar gewoon weer gebruikt worden)

Zo gaat het op het moment zo'n beetje met de meeste 'leuke' auto's... ik 'doe' zelf veel VW bussen en heb zo'n 17 jaar geleden ook bussen gekocht die nu makkelijk het vijf- zes- of zelfs zevenvoudige zouden opbrengen, maar ik moet er niet aan denken om tegen de huidige prijzen 'in te moeten stappen', dat is gewoon niet meer te doen en dat geldt ook voor bv een Golf2 rijder die al járen met de hobby bezig is... die ziet het met lede ogen aan en denkt met weemoed terug aan de tijd dat Gti 16V'tjes op nagenoeg iedere hoek van de straat te koop stonden voor een pakje Wicky en 2 gevulde koeken, maar helaas...

En dat is dus precies wat Misha zegt:

De M3 evo is een erg gewild model binnen de E30 serie en is dus geld waard en is het waard om in te investeren voor de toekomst.

Een normale E30 wordt net als de normale golf wel meer waard maar door een normale E30 met heel veel nieuwe originele delen en een spuitbeurt op te knappen/restaureren zal deze geen M3 geld opbrengen.

Last edited by Dokter D : 04-01-2015 at 21:28.
Reply With Quote
Old 04-01-2015, 21:13
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

Reply With Quote
Old 06-01-2015, 12:40
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie

Quote:

De auto heeft tot nu toe € 21.138,28 gekost om te maken, natuurlijk reken ik hier niet mijn uren bij, ik doe een schatting dat ik er 1000 werkuren in heb zitten.

Ken, niet om het een of ander, maar..

21.138,28 euro uitgegeven in 16 maanden? toe maar... ben ik toch wel benieuwd naar je excell overzichtje. Ik houd alles bij mbt het opknappen en ombouwen van mijn Edition 16v naar Edition 16vg60. Ben al een heel eind, nog een kwestie van opbouwn en spuiten maar die 21k is nog niet misschien in zicht.

1000 uur? even rekenen, 14,5 uur per week voor 69 weken lang. Waar haal je de tijd vandaan zeg. In de tussentijd nog getrouwd ook zeker? En na een studie motortechniek te hebben afgerond in 2012 kan het niet zijn dat je zo onhandig bent er zoveel tijd voor nodig te hebben.

Maar ok, stel het is allemaal echt zo, al hoop ik van harte dat jeje misschien hebt vergist in deze cijfers.. Dan moet je toch wel de conclusie trekken dat je in krap 1,5 jaar een redelijk kapitaal vernietigd, al verkoop je de auto voor een droombedrag van 8a9k...

Voor de helft van het geld, of zelfs minder, kun je een net zo nette mooie golf maken, en dan met zgan bumpers, iets van een usa recaro interieurtje, brembo stoppers, respray, Porsche hoepels, een fel jong 150pk 16v blok ofzo..? Dat is geen mening, dat is een feit
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL

Last edited by martinus83 : 06-01-2015 at 13:09.
Reply With Quote
Old 06-01-2015, 13:48
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Bij projecten van onze zuiderburen zie ik altijd emmers vol met nieuwe onderdeeltjes bij de VW dealer weg komen, dat tikt behoorlijk aan! Al die schroefjes en steuntjes kun je ook opnieuw laten galvaniseren voor een stuk minder geld. Dergelijke projecten waar alles wordt vervangen door nieuwe onderdelen van de dealer is enorme kapitaalvernietiging. Beetje slim aanpakken heb je hetzelfde resultaat, voor de helft van het geld
Reply With Quote
Old 06-01-2015, 14:04
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru

Als we gaan kijken naar de projecten van de zuiderburen schrik ik elke keer weer. Wat voor auto's zij aanpakken en met welke onderdelen.

Misschien gebeurt het in Nederland ook op die schaal maar forummen(?) de Nederlanders met dergelijke projecten niet.
Old 08-01-2015, 23:14
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life

Quote:
Originally Posted by martinus83
Ken, niet om het een of ander, maar..

21.138,28 euro uitgegeven in 16 maanden? toe maar... ben ik toch wel benieuwd naar je excell overzichtje. Ik houd alles bij mbt het opknappen en ombouwen van mijn Edition 16v naar Edition 16vg60. Ben al een heel eind, nog een kwestie van opbouwn en spuiten maar die 21k is nog niet misschien in zicht.

1000 uur? even rekenen, 14,5 uur per week voor 69 weken lang. Waar haal je de tijd vandaan zeg. In de tussentijd nog getrouwd ook zeker? En na een studie motortechniek te hebben afgerond in 2012 kan het niet zijn dat je zo onhandig bent er zoveel tijd voor nodig te hebben.

Maar ok, stel het is allemaal echt zo, al hoop ik van harte dat jeje misschien hebt vergist in deze cijfers.. Dan moet je toch wel de conclusie trekken dat je in krap 1,5 jaar een redelijk kapitaal vernietigd, al verkoop je de auto voor een droombedrag van 8a9k...

Voor de helft van het geld, of zelfs minder, kun je een net zo nette mooie golf maken, en dan met zgan bumpers, iets van een usa recaro interieurtje, brembo stoppers, respray, Porsche hoepels, een fel jong 150pk 16v blok ofzo..? Dat is geen mening, dat is een feit

Reply With Quote
Old 10-01-2015, 07:49
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Wil niet opscheppen maar 21k is lachend verdwenen in m'n VR6, ik ben er dus zo eentje met alle boutjes en moertjes nieuw vd dealer. Maar in 1.5 jaar niet, ben alweer dik 6 jaar in de weer.

En nee ik ga hem niet verkopen
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Old 22-02-2015, 21:36
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

http://www.vwforum.nl/volkswagen-vo...bf-t186909.html

En waarom is deze de vraagprijs waard?
Reply With Quote
Old 22-02-2015, 21:45
Black Devil's Avatar

Staat niet op dit forum te koop, alleen op VW Forum?
Golf Rallye
Dailys:
Reply With Quote
Old 22-02-2015, 22:06
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Jawel hoor, maar de admins moeten 'm nog even goedkeuren.

Of hij 't waard is of niet is aan een ieder zelf te beslissen. Er zitten in ieder geval heel wat meer uniek/duur spul op als op een bepaalde omgekatte diesel (bv een setje wielen van 3k). Mijns inziens is de prijs voor mijn auto zo gek nog niet, maar ook voor de mijne geldt dat je net die ene koper moet treffen. Als 't goed is is die er ook al, alleen moet die nog even terugkomen van z'n werk in het buitenland, maar laat er net nu een auto te koop staan die ik eventueel als opvolger wil. Alles komt altijd nét wat te vroeg, of nét wat te laat.

Maar goed, ik ben van het type alles mag niks moet, dus voor een appel en een ei gaat hij zeker niet weg. Ga ze maar zoeken, origineel Nederlandse GTI's en bouw ze dan maar op zoals de mijne, dan kom je er wel achter.
Old 23-02-2015, 07:57
jellehier jellehier is offline
Postwhore

Ik ben blijkbaar niet de enige die het een beetje hypocriet vind als je aan de ene kant iemand z'n vraagprijs voor een super nette golf met niet originele motor te hoog vind

En aan de andere kant de jouwe dus gewoon net zo goed veel te duur aanbied.
Reply With Quote
Old 23-02-2015, 08:46
Black Devil's Avatar

Misha, wat ik niet vind kloppen is het feit dat het een originele NLer is, maar wel 'verprutst' wordt met G60 lijsten. De auto is meer waard als de buitenzijde 100% origineel zou blijven.

En 3K voor die wielen..............
Golf Rallye
Dailys:
Reply With Quote
Old 23-02-2015, 08:51
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Mag je vinden, ik vind daarentegen dat er 2 totáál verschillende auto's staan. Langs de ene kant een Golf D met een TDI erin, een gti interieurtje en een hele hoop nieuwe boutjes en langs de andere kant een originele (Nederlandse) GTI met een hoop schaarse dure delen. US Recaro, Wielen van 3k, etc., dat zit er allemaal bij voor hetzelfde geld als die omgebouwde diesel. Daarbij is het een auto die veel begeerlijker en dus waardevoller is omwille de uitvoering en verdere aanpassingen. Maar we zullen zien

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Misha, wat ik niet vind kloppen is het feit dat het een originele NLer is, maar wel 'verprutst' wordt met G60 lijsten. De auto is meer waard als de buitenzijde 100% origineel zou blijven.

En 3K voor die wielen..............
Ja dat is jou mening, dat mag. Ik zie er zeker de meerwaarde van in. Het is een auto die naar smaak is gebouwd maar wel met OEM delen (OEM+). Als je een échte purist bent dan hou je daar waarschijnlijk niet van maar dan hou je ook niet van een schroefsetje en glimmende wielen. Voor die wielen liggen ze in de rij, en ook voor die bedragen inderdaad.

Last edited by Misha : 23-02-2015 at 08:53.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules