|
||||
|
||||
Quote:
die zijn ook pas te maken. maar die hebben een zuiger van 54 mm zelfde als origineel geloof ik dus weinig zin |
|
|||
|
|||
Heeft er ook iemand ervaring met Wilwood remklauwen?
http://www.wilwood.com/Products/001-Calipers/index.asp
|
|||
|
|||
Quote:
ja ok, dan houd t op he.. die van de 3 liter waren 60 mm he.. mercedes en ford hebben ook 2 zuiger remklauwen.. zou dat nog wat beter remmen? licht natuurlijk ook aan de diameter maar heeft dat buiten dat ook nog voordelen of maakt dat niets uit? |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????
ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10. wat nu te doen? optie 1. gat opboren en m12 fijn draad tappen met een 10.9 fijn draad m12 bout. optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is?? optie1 lijkt me het makkelijkst. maar wat is het beste volgens jullie? kwa sterkte ook enzo |
|
||||
|
||||
Quote:
Een hardstalen vulring? Bij mijn Brembo set zijn speciaal adapters gemaakt door Romatuning. Dus pasklaar, met de juiste draad voor het fussee stuk.
|
||||
|
||||
oke. dus jij hebt de originele m10 bouten nog gewoon.
in mijn geval kan ik dus beter een bus er inmaken..of iets |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit staat dus ook in die link die ik in een van de vorige postst heb gezet, dat Opel met dikkere bouten werkt, en dat diegene die die klauwen heeft geplaatst ook met busjes heeft gewerkt.
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
|
||||
|
||||
oke...
ja die oren waar die bouten inzitten van het fusee vind ik ook niet zo super groot. dus eigenlijk laat ik die liever zoals ze zijn, en idd misschien een busje maken die precies er tussen past. waar zou ik hard staal kunnen vinden? of zou ik busje zelf hard kunnen maken door het heet te stoken en dan af te koelen met water ofzo of haal ik nu rare dingen in me hoofd... |
|
||||
|
||||
Quote:
Nou raar is het niet. Alleen wil je het goed doen moet je het proces goed kunnen beheren, afgezien van het koostofpercentage in het materiaal (alleen met een minimaal bepaald percentage koolstof kan je harden.) moet je ook weten vanaf welke minimale temperatuur je moet gaan afkoelen (hier zijn wel kleurindicators voor). Kortom, zoek een staalboer in je buurt die een stukje rond hardstaal heeft en ook misschien gelijk op maat kan draaien.
|
||||
|
||||
ik denk toch dat ik mar de gaten opboor, je haalt rondom 1 mm weg en je bent er al.
gelijk fijn draad tappen en en een m12 10.9 zoeken fijn draad. lijkt me toch beter dan pasjes enzo, in mijn geval maakt het niet veel uit de fusee's liggen toch nog los enzo. misschien heeft de caddy man voor busje gekozen omdat zijn fusee's nog op de auto zaten enzo. |
|
||||
|
||||
word toch en busje, vind het oortje bij nader inzien al niet groot en stevig er uit zien als ik dan ook nog is matriaal weg halen enzo.
|
|
||||
|
||||
Weer even wat anders:
Wat betekenen de laatste 2 cijfers die gegeven worden bij een hoofdremcilinder? vb 22,2-17/15 en wat zou dan het verschil moeten uitmaken tussen een 22,2-17/15 en een 22,2-16/18? Wie ooh wie, weet er meer over?
|
||||
|
||||
hallo probeer eens een grotere hoofdremcilinder in combinatie met 280 mm schijven en goede remblokken (heb er zelf onder op een golf 1 incl werkend abs) dan ga je bijna met je kop door de voor ruit tijdens het remmen
echt waar dan hoef je helemaal geen apart dure opties te kopen succes |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Mark heb jij je schutbord ook verstevigd?
Heb je daar ook foto's van? Koppel jij ook via de remolie ?
|
||||
|
||||
schutbord is er tussen uit gezaagd chassis nr staat bij mij op de veerpoot
ik heb er verder geen versteviging extra aangebracht en ik heb de originele g 60 bak met hydrolische koppeling en ook kabelschakeling de hydrolische koppelings cilinder in bouwen is erg lastig en past ook haast niet maar het leek mij de enige oplossing om een g 60 bak aan te sluiten |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb jij dan de originele golf 1 pedalen omgebouwd met een hydraulisch koppelingscilinder, of heb je die van een golf 2 aangepast?
|
||||
|
||||
ik ben van plan scirocco 16v remmen voor op mn golf 1 td te monteren
en achter van golf 2 16v moet ik nu ook een remdrukverdeler achter monteren? en wat voor een hoofdremcilinder kan ik het beste nemen? en de montage van schijven achter mij is verteld dat als ik de gaten uitboor van de originele achteras dat de astappen van de type 2 zo passen, klopt dit? |
|
|||
|
|||
heb er nog niet mee geremd,maar denk wel dat het werkt |