|
||||
|
||||
Oke top!
Ga ik dat zometeen doen. En heb jij uit voorzorg de klinknagels vervangen of wist je dat dat minimaal nodig was. Ik ga ze in ieder geval ook vervangen aangezien het dat toch meer aankan. En deze worden vervangen door bouten van de sterkte 12.9 neem ik aan? |
|
||||
|
||||
Ja er zijn speciale boutensetjes voor. VW levert ze zelf ook gewoon
Ken zelf iemand met een originele vr6 die de klinknagels eruit reed dus voor de zekerheid toch maar vervangen aangezien ik niet zo'n rustige rijder ben
|
||||
|
||||
Ik heb ze wel eens kapot gezien op een mk4 1.6 74kW dus vervangen is het devies.
|
|
||||
|
||||
Oke top.
Dan gaan we dat in ieder geval gewoon meepakken. |
|
||||
|
||||
Inmiddels contact gehad met Mark van JD.
Volgens de website van JD draait zijn Ibiza op 430 pk en 465 Nm. Hij heeft er nog de originele bak erachter hangen. Hij heeft zelfs de klinknagels er nog in. Dit is de bak van een Ibiza 6k2 met motorcode AYP. Hij geeft aan dat dit een 02A bak zal zijn. Echter vind ik in de lijst van bakken die ik heb geen 02A bak waarbij staat dat hij in de Ibiza geleverd is. Weet iemand van hier de specifieke bakcode van dat model Ibiza? |
|
||||
|
||||
Dit zou dan ook een 02J kunnen zijn. De casing hiervan is hetzelfde als die van een 02A.
Ik durf te verschillen niet 100% zeker te zeggen, maar het schijnt dus gewoon exact dezelfde bak te zijn (even sterk etc) alleen iets nieuwer, ook een iets andere schakeltoren. Misschien kan iemand hier dat bevestigen?
|
||||
|
||||
1 van die jongens die bij vvt werkt rijdt ook met een ibiza 6k2. Ook 300+ pk een volgensmij iets van 500nm. Is wel een tdi maar die bak houdt t ook maar lang vol.
|
|
||||
|
||||
Schakelmechanisme moet toch aangepast gaan worden.
Dus dat is het probleem niet. Dan zullen het toch degelijke bakken zijn van de Ibiza. Mocht iemand de precieze bakcode weten die aan het de motorcode AYP hangt hoor ik het graag. |
|
||||
|
||||
AYP= een Passat versnellingsbak.
Als men zo veel in een auto investeert dan kan een boutsetje er ook wel van af. Last edited by Mtdi : 25-05-2014 at 00:50. |
|
||||
|
||||
Het is niet de bakcode AYP maar het is de motorcode van de Ibiza.
Bakcode wist hij volgens mij niet als ik zijn mails zo las. En vind het lastig om erachter te komen welke bak de beste keuze is om te pakken. Dus moet het met de hulp van anderen doen. |
|
||||
|
||||
Interessant, Bak code's en motor code's het zelfde.
Volgen mij is het een EDT of en EWP. |
|
||||
|
||||
Thanks.
Dan ga ik op zoek naar z'n bak. |
|
||||
|
||||
Waarom uitgerekend zo'n bak?
|
|
||||
|
||||
aangezien dat iemand met redelijk wat vermogen de bak heel houd.
Nu is het natuurlijk maar de vraag hoe hij ermee omgaat maar zou anders niet weten welke het beste zou zijn. Edit: Nu zie ik echter deze foto van een EWP bak (zo word hij teminste aangeboden) en weet ik bijna zeker dat deze te breed is, dit lijkt namelijk kwa model precies op de 5-bak die ik momenteel in mijn andere Golf heb:
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 25-05-2014 at 19:38. |
|
||||
|
||||
Dat is een 02K.
|
|
||||
|
||||
Ahzo,
Hij stond ook al niet tussen de lijst die ik had. Welke bak zou jouw voorkeur hebben? |
|
||||
|
||||
1 van beide bakken van de Ibiza om dat die met 15 of 16 inc velgen rijden met laag profiel banden van Golf4 met grotere velgen, tenminste de zwaarder gemotoriseerde auto's, die hebben een grotere rolomtrek om dat die hogere banden hebben.
Maar hoe zit het nu met je boutpatroon,je kunt een gewone 020 bak gebruiken om te passen. |
|
||||
|
||||
Boutpatroon is anders van zoiets alle versnellingsbakken.
En de blok van de Transporter ligt er te verschillend in tov hoe ik het blok erin wil/kan leggen. Hierdoor zal ik het boutpatroon aan de bak aan moeten passen. Dit is ook geen probleem aangezien ik het frees en laswerk zelf kan doen. Ik heb wel nog een 4-bak van de Golf 1 liggen dus hiermee zou ik wel kunnen passen hoe het ongeveer uitkomt. Quote:
Aangezien ik een 5-cilinder in lijn heb ben ik dus gebonden een een smalle bak. Nu heb ik zoiets eens gemeten en zou ik graag een bak hebben die niet (veel) breder is als 34 cm. Bij voorkeur zelfs 30 cm, maar ik weet niet als dat er uberhaupt is. Het fijnste zou ook zijn als de startmotor op de bak gemonteerd word. Bij dit blok/bak zat hij op het blok gemonteerd, aan de achterzijde. Nu lijkt het me zelfs verstandiger om een compacte bak te pakken en deze te verstevigen ivm het vermogen/koppel van het Audi blok. Zelf ga ik ook met 15 of 16 inch rijden en is dat nog niet zo stom om daar overna te denken. Dan zit ik ook beter met de overbrengingsverhoudigen. |
|
|||
|
|||
Al over een T3 bus bak nagedacht? Zijn voldoende pasplaten voor te krijgen!
|
|
||||
|
||||
Quote:
De motor komt dwars ipv in de lengte en al zou je het willen dan zit je volgensmij ook nog met de draairichting van de bak. |