|
|||
|
|||
Wie was die man die aan de grote weg stond,
Bij de uitgang ..?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik was altijd van mening dat een zichzelf respecterende fotograaf goede foto's maakt door terplekke de tijd te nemen om zijn camera goed in te stelen zodat een foto daarna niet tot nauwelijks bewerkt hoeft te worden Wat ik hier dikwijls zie zijn mensen die erg handig zijn met een bewerkingsprogramma en met de bewerking en allerlei effecten en filters de foto's uiteindelijk mooi doen lijken. Ik zou die 'fotografen' wel eens met een ouderwetse spiegelreflex met rolletje aan de gang willen zien |
|
|||
|
|||
Het lijkt hier wel een forum van de Viva of de Hitkrant. Wat een gezeik man.
|
||||
|
||||
Ook in de doka kan je bewerken...
|
|||
|
|||
Maar niet met Photoshop
|
|
|||
|
|||
Het gaat er bij mij niet om wie het beste kan fotograferen, of wie het minste bewerkt.
Het is toch ook geen wedstrijd wie hier de dikste foto's kan posten toch? Ik ben echt 100% beginner met fotograferen, maar heb wel een opleiding grafisch vormgeving gedaan, dus ja photoshop/lightroom kan ik inderdaad wel. Mijn foto's zijn dan ook best veel bewerkt, maar moet ik mij hier dan voor schamen? ik vindt het gewoon dikke foto's zo... en daarom post ik ze Ik vindt de foto's van Misha ook altijd erg dik... tuurlijk ze zijn bewerkt, en dat kun je ook wel zien, maar daarom is de foto wel mooi... |
|
|||
|
|||
Is opzich niets mis met bewerken,
Maar het begin van een goede foto ligt bij kennis van je camera en niet bij kennis van een computer programma, dat is een hulp middel |
|
|||
|
|||
Met bewerken is niks mis als de auto iets donker uit valt zou je hem eenvoudig wat kunnen opkleuren.
Maar zelf ben ik puur van de gemaakte fotos zoals ze zijn .. zijn ze mislukt ? PECH! weg ermee volgende keer beter. Ik liep met een jongen die een statief bij zich had ,, en echt super fotos maakt Maar niks te oordelen over de personen die foto's bewerken , Alleen ben er niet geen fan van |
|
||||
|
||||
Quote:
Niks mis mee met Misha's foto's
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zou ik toch maar eens met jullie Horeca exploitant gaan praten! Ook met de gelijke prijzen die gehanteerd word zit er altijd een behoorlijke Marge voor de organisatie, dat geld kun je goed gebruiken om de kwaltiteit Van je evenement te verbeteren, promo, aankleding etc etc. En als je dat allemaal niet nodig vind kun je de entree verlagen. Maar het kado doen aan de horeca exploitant zou ik iig niet doen;-) |
|
||||
|
||||
Hoe kan je nou beoordelen als je niet weet hoe het RAW beeld eruit ziet. Die van Maarten bijvoorbeeld zijn ook grof bewerkt, dat kan je zo zien, alleen op een andere manier/stijl. Laten we eerlijk wezen, die kever geeft bijna licht en als het gras irl zo groen is dan is er een tonneke radioactief spul overeen gevallen. Maar dat is niet erg, ieder heeft zo z'n eigen stijl en dat geeft een leuke variatie aan beelden.
Ik heb het idee dat sommige gewoon lopen te bitchen om te bitchen (klaarblijkelijk hebben sommige geen idee waar ze 't over hebben), als de ene foto je niet bevalt, dan kijk je toch gewoon naar de andere. Overigens valt me op dat alle fotograven zelf geen moeite hebben met de verschillende stijlen kwa fotografie... heel merkwaardig?
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik maak geen foto's omdat ik het lastig vind om de hele dag met een zwaar apparaat te zeulen en daarna rolletjes te laten ontwikkelen
Heb geen modern apparaat en als ik mooie foto's wil kan ik ze maken en staan ze gelijk op papier lol En ik zeg ook niet dat eidereen die bewerkt de foto's slecht maakt, ik zeg alleen dat alles makkelijker is geworden en iedereen allerlei effecten en filters gebruikt, waar ik zelf gewoon niet van hou. Naturel vind ik mooier, maar ja ik hou ook niet van vrouwen met een plamuur kop, en niet iedereen zal mijn auto kunnen waarderen. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zeg niet dat we iets cadeau doen maar we hebben weinig te zeggen over de prijzen, daarbij komt dat onze entree prijs bij de laagste van Nederland behoord! |
|
||||
|
||||
Quote:
Even een vraag tussendoor : Bij welke club/organisatie hoor jij Jelle ? gewoon interesse
|
|||
|
|||
Quote:
je weet maar nooit op een militaire basis he nee tuurlijk ik snap wat je bedoelt, mijne zijn ook grof bewerkt.. maar ja het is ook de eerste keer dat ik dit doe, oefening baart kunst he! Maarja, genoeg gezeurt nu... wat voor camera en lens gebruik jij dan misha? Ik heb een canon 1100d, met standaard lens.. (18/55mm) Ik zat zondag al wat te proberen met grote diafragma etc, maar krijg de achtergrond niet onscherp als ik een auto fotografeer, wat ik bij jou wel zie! |
|
||||
|
||||
No offence Jelle (en deze fotograven, love y'all), maar wat vind je meer naturel:
|
||||
|
||||
Quote:
Eindelijk weer eens foto's met kleur ! heerlijk , mooi zo doorgaan Maarten !
|
|||
|
|||
Beiden niet
De onderste komt wel dicht in de buurt met de werkelijkheid maar is ook niet mijn ding En de bovenste komt qua kleur wel lekker uit, die kever had namelijk gewoon een smerig kleurtje (Beiden zijn mij niet naturel genoeg zeg maar, maar ik hou wel van kleur) |