|
||||
|
||||
het busje van humby lijkt me super gelukt en dit topic geeft me op een heelwat ideetjes gebracht omtrend het rollen
weet alleen niet welk kleur voor de golf II
|
||||
|
||||
Gerold:
|
|||
|
|||
Quote:
Gerold??? Poepstrak man... Welke verf? Daarna nog fijn geschuurd en gepolijst??? |
|
||||
|
||||
Gerold met Jachtlak van Drenth. Voor mij niet duur omdat ik het bij de groothandel vandaan heb. Fijnschuren en polijsten moet dit voorjaar nog
|
|||
|
|||
ik ben momenteel bezig met een wagen (opel corsa b), heb deze gekocht via mijn broer van een wat 'jhonny' boy die eigenhandig wa vlammen op de auto heeft gespoten. van voorkant van motorkap, langs zijflank, tot aan de deuren.trekt op gene zak, ook wa roest op bepaalde plaatsen enzo. heb hem voor een belachelijk lage prijs gekocht, nadeel, lak in slechte staat door zelf hier op te spuiten.
ene deur is klink van weggewerkt, dit mag nie voor keuring dus komt een andere deur in, die moet gelakt worden dus. ben momenteel heb beginnen te schuren volledig, eerst in hoofdzaak de vlammen omdat ik niet zeker ben van het soort lak dat is, daarom schuur ik dit er volledig eraf. ik ben een hobbyist spuiter, heb al bumpers en dergelijk gespoten, ook fietskaders, helmen, benzinetanken van motoren, , mijn grootste hobby is ook airbrush, da kan ik mooi combineren. de wagen wa ik onderhanden neem momenteel, heeft gewoon witte glanslak. dus dat wil zeggen dat ik gewoon bepaalde plaatsen kan bijspuiten, en nadien alles polijsten, dan zie je haast nie dat hem bij gespoten is. ik zit toch te twijfelen hoe aan te pakken -de wagen gewoon op de plaatsen waar geschuurd, bijspuiten en nadien de overgang nevel weg polijsten (dus zowiezo hele zijflanken, motorkap en de deuren vanvoor) - heel de wagen herspuiten dus alles schuren, helemaal grondlakken, dus mogelijkheid andere kleur te kiezen. nog een bijkomende vraag, ik heb alleen kennis van spuitlakken van bv sikkens. alleen dit is peperduur allemaal voor de auto in een stom kleurke te steken. glanslak valt nog mee, heeft geen vernis nodig maar toch door jullie gerol met metaallakken, ben ik beginnen denken om bv ook gewoon metaallak te kopen, deze zodanig te verdunnen dat ik het gewoon kan spuiten, komt een pak goedkoper uit en ziet er zelfs gerold gewoon mooi uit. dus als ik de dele gewoon bij spuit met originele lak, komt ik nog duurder uit dan als ik bv de auto helemaal met de mettaallak herdoe. de auto is geen project (tuning) auto, maar als het resultaat mooi uitkomt, gaat mijn vriendin met deze wagen rijden, en doe ik de andere auto (pug) weg voor een vw kever of mini) dan heb ik ook mijn zin wa raden jullie me aan? hoop op spoedig antwoord! |
|
||||
|
||||
Hier een voorbeeld van mijn velgen, gespoten in dezelfde jachtlak waar de bus is mee gerold. Je ziet alleen bij deze foto de glans niet, maar die is even goed als de bus zelf. Verdunnen met wasbenzine, en het werkt perfect met de spuit!
|
|||
|
|||
Quote:
Ehh?? bedoel je niet thinner???? Last edited by dutchblade : 14-11-2007 at 22:17. |
|
||||
|
||||
Nope, wasbenzine Thinner en terpentine moet ook kunnen hoor, thinner droogt wat sneller. Maar voor ontvetten van het te spuiten/rollen voorwerp moet je toch wasbenzine halen, dus kan je dat ook mooi gebruiken voor verdunnen.
|
|||
|
|||
ik dacht persoonlijk dat wasbenzine redelijk vettiger was dan thinner. bij de prof spuiters gebruiken ze ook meestal thinner, of producten op basis van thinner.
om te ontvetten gebruiken ze ook vaak amoniak verdunt in water. maar goed, ik weet wa ik moet weten, ga da dan proberen met een proef plaat, mettaallak kopen en dan verdunnen en kijken welke verhouding het makkelijkste spuit. ik denk dat ik grondlak voor garagepoorten ga gebruiken om de auto te gronden, nie al te duur, maar heel duurzaam. je hoort er nog van, tips zijn altijd handig! |
|
|||
|
|||
Ik gebruik zelf epoxy primer als grondlak.
Ga dalijk zelf in een afgesloten partytent proberen mijn wagen stofvrij te spuiten met pu lak (op maat gemengd ori vw kleur) van sikkens (zal ik hier thinner bij gebruiken?). Kijken wat dit voor resultaat geeft en of ik een beetje druipers vrij kan spuiten. Als afzuiging koop ik gewoon een ventilator met een soort vuilniszak er aan. Mijn golf 1 is nu gerold en krijg daar al niet normaal hoe veel complimenten over.. Nu eens kijken of dit met spuiten ook zo is. |
|
|||
|
|||
ik verkies zowiezo spuiten, mja da zal wellicht zijn omdat het mijn hobby is.
je krijgt geen druipers als je met lagen spuit, en 20 centimeter van de carroserie afblijft. |
|
||||
|
||||
Wasbenzine is naar horen en zeggen en ervaring de beste (goedkoopste) ontvetter. Ook perfect voor verdunnen. Spuiter gebruiken inderdaad veel thinner, maar wel onder ideale omstandigheden. Dus in stofvrije en verwarmde spuitcabines, dus dan is de lak snel droog. Wasbenzine heeft langer de tijd nodig te drogen/vervluchtigen, dus onder koudere omstandigheden lang genoeg de tijd mooi te vloeien
|
|||
|
|||
hmmz, daar zit iets in ik woon sinds juni met mijn vriedin in mijn eigen huis, geen garage jammer genoeg. bij mijn ouders kon ik in garage spuiten (bumpers endergelijke) kleine zaken spoot ik in tuinhuis, wa ik momentel bij mijn thuis ook aan het maken ben, dan word het een atelier.
maar probleem, ouders hebben garage omgebouwd tot keuken, dus moet ik opzoek gaan om minstens ergens binnen te kunnen spuiten, anders word het een partytent. heb ook een petroleum kachel, dus lekker warm stoken erbinnen, en beginnen ermee! |
|
|||
|
|||
zou dit dan ook bestand zijn tegen de warmte bv aan de motorkap?
|
|
|||
|
|||
Gerolde verf? Ja natuurlijk, is toch ook gewoon verf, wordt ook hard etc... Net als normale lak... Het is ook al gedaan door verschillende mensen (waaronder ik) dus dan kan je er vanuit gaan dat het niet gaat koken op je motorkap of daar afbladdert..
|
|
|||
|
|||
Ik ga zelf spuiten met 2 componenten poly urethaan lak zoek alleen nog de ralcode van mijn vw kleur weet iemand waar ik deze kan vinden?
|
|
||||
|
||||
Dat is in ieder geval geen RAL Zoek je een originele kleur?
|
||||
|
||||
de prijzen van 2K verf die ik hier zie staan, zijn echt wel hoog.
Heb een maitlje gezonden naar een bedrijf in de buurt, RAL kleur 1L 2K verf voor 22€-30€. Ga volgend jaar daar 3L halen in een mooi kleurtje ps: ral kleuren= http://www.deautolaksite.nl/ral-kleuren/ral-kleuren.php |
|
|||
|
|||
ik moet enkel die kleur ral codes hebben kan 5 l 2k pu lak kopen voor 85
|
|
||||
|
||||
Quote:
is spot goedkoop! welk bedrijf is dat? |