|
||||
|
||||
hahahaha wat een ding is wel inderdaad mooi als je daar mee aan komt rijden met de frido achterop ahaha... gr ronnie
|
|||
|
|||
Nu back on topic! De FRIDO!
|
|
||||
|
||||
We zijn maar weer eens aan de fridolin begonnen.
Momenteel ben ik in de neus bezig om nieuwe binnen schermen te maken. Zodat de auto meer stevigheid krijgt. Maar nu bleek ook dat het rechter scherm niet helemaal op model was, dus gelijk maar de oude lassen open geslepen, en hier en daar een stukje bij gelassen. Toen ook maar aan het plaatwerk begonnen van het linker scherm, zodat dat deel ook veel sterker word. De onder draagarmen zijn ook gemaakt en de bevestegings platen zullen er morgen ook wel in gelast worden. de boven draagarmen had ik al eens gemaakt ,maar passen niet lekker. Dus dat word werk voor morgen. |
|
||||
|
||||
Weer goed aan de gang!!
|
||||
|
||||
Hallelujah!!!! er is weer beweging in de zaak, morgen met de Frido naar retromania
|
||||
|
||||
Jihaa, dit zien we graag
|
||||
|
||||
Vandaag bleek dat ik een nieuw brandschot moet maken, omdat ik mijn draagarmen niet kwijt kan bij de bult voor de pendalen.
Het tussen schot heb ik voorlopig maar verwijderd. De boven draagarmen zijn versmalt en afgelast, en de kogels zijn er ingeperst. Voor het stuurhuis zijn bevestegings steunen gemaakt, en de spoorstangen zijn ingekort. De onder draagarmen zitten nu goed en er is ook rekening gehouden met het rolcenter. Ook het shassis is verder gebouwd zodat de boven draagarmen binnen kort gemonteerd kunnen worden. Last edited by ruud's fridolin : 12-05-2008 at 19:59. |
|
||||
|
||||
blijft geweldig om zulk vakmanschap en passie te zien
Chapeau |
|
|||
|
|||
heeft die startmotor nou nog niet rondgedraaid
geintje man lekker relaxt dit project stukje bij beetje opbouwen, zodat wij de komende tijd nog lekker mee kunnen kwijlen
|
||||
|
||||
Echt geniaal, maaruh geen stuurbekrachtiging? En dat met die brede banden?
|
|
||||
|
||||
Momenteel komt er nog geen stuur bekrachtiging op,
omdat de motor achter in licht is het waarschijnlijk niet nodig. En omdat ik geen ander stuurhuis weet met bekrachteging. De boven draagarmen zitten nu ook op hun plek, en worden later afgelast. Dit is de rij hoogte wat mogelijk lijkt momenteel. En zelfs sturen moet zo kunnen. En nog een plaatje voor de fun. |
|
||||
|
||||
Goed bezig Ruud, ben blij dat er weer beweging is in dit monster project!
|
||||
|
||||
Ziet er allemaal goed uit, hoe heb je trouwens de lokatie van je stuurhuis bepaalt? Vanwege de verhoogde kans op bumpsteer bij verkeerd plaatsen van het stuurhuis ben ik hier wel benieuwd naar.
|
|
||||
|
||||
Dit is echt uber vet!!!
Prachtige constructie.
|
||||
|
||||
Het scherm is weer afgelast, en de binnen wand is aangepast, voor meer wielspeling.
Voor de radiateur hebben we het volgende in petto. We gaan 2 audi A4 radiaters langs elkaar hangen, en wel horizontaal. De koel lucht gaan we aanzuigen door de zij roosters, en zal door 2 of 4 elektrice vinnen op de radiaters naar de grond geblazen worden. We hopen dat dit gaat werken , want anders moet er nog een radiateur in de neus gebouwd worden. De tafel is 10 cm lager gemaakt, en staat nu gedeeltelijk op wieltjes. Zo heb ik hem, me de krik naar de brug kunnen rijden. En zo ziet het er uit als hij bijna op de grond staat. Morgen gaat hij voor het eerst naar buiten, en dan maak ik wel betere foto's Last edited by ruud's fridolin : 31-05-2008 at 18:20. |
|
|||
|
|||
Kan al bijna de spuitcabine in
|
|
||||
|
||||
hij wordt echt mooi , zeker als ie zo laag op de grond staat...
|
|
||||
|
||||
Echt ik ben helemaal verliefd.....
|
|
|||
|
|||
ziet er erg goed uit ruud