|
||||
|
||||
Bedankt,
Toen ik deze foto zag twijfelde ik ook: http://i147.photobucket.com/albums/.../ozturbos14.jpg Maar nadat ik zelf een velg zwart had gespoten en 1 velg marsrood heb ik besloten om ze rood te maken. Trouwens @ Jeroen (Golfmeister): Ik weet nog niet hoe het zit, maar zal het wel te weten komen. Dan ik kom je tegen die tijd wel eens helpen. |
|
||||
|
||||
Na precies 371 dagen opzoek te zijn naar grijze bumpers met chrome sierlijsten in nieuwe of perfecte staat verkeerde bumpers (origineel vw) heb ik er nu dan toch eindelijk 1tje gevonden.
Het gaat om een nieuwe originele grijze voorbumper met de chrome sierlijstjes. Arosaboy had deze bij aankoop (of inruil, weet het niet meer) gekregen bij zijn Golf 1 cabrio. Maar aangezien daar de dikke bumpers op zaten (origineel) was hij toch niks van plan met deze bumper. Nu zag hij mijn gezocht topic en stuurde hij een berichtje, waarna ik maar snel heb gereageerd en z.s.m. de bumper ben gaan ophalen. Nu dus nog alleen een achterbumper zien te vinden. Foto: |
|
||||
|
||||
Quote:
ohw jonge, wat wordt die auto mooi originele bumper!, daar doen mensen een moord voor, ik ook trouwens |
|
||||
|
||||
Bedankt,
Ik was ook heel blij toen hij hem aanbood. Was al zo lang aan het zoeken naar een nieuwe of goede gebruikte maar er is gewoon weinig te vinden van die grijze bumpers. Nu maar hopen dat ik binnen een half jaar nog een mooie achterbumper vind. |
|
||||
|
||||
Ik had bij de wagen standaard de grijze bumpers met de 2 chromen biesjes.
Heb de bumpers destijds bij het restafval gegooid, waren fors beschadigd en de achterconstructie was gaar. Vond toen chromen bumpers leuk staan, dus daar voor gegaan. Nu begin ik steeds meer te twijfelen of ik het toen wel een goed besluit heb genomen; het is nu bijzonderder een golfje te spotten met plastic bumpers dan met stalen bumpers. Kan ze wel weer gaan monteren, maar dan moet ik de gaten weer in de spatschermen maken , die toen bij de nieuwe schermen zijn weggewerkt. Ik vind het prachtig te zien dat je de auto geheel origineel wil presenteren, met uitzondering van de velgen en schroefset. Weer een leuke vordering!
|
||||
|
||||
Bedankt, vind zelf de stalen bumper en de zwarte bumpers met chrome biezen ook mooier. Maar vind het grijze ook weer wat hebben omdat ze er origineel op horen. Dus vandaar ik ook perse deze erop wil hebben.
Heb ook weer wat nieuw spul binnen, waaronder een nieuwe originele tank. Nieuw tegen oud: Ben nu alleen nog aan het denken om de tank nog te laten coaten, want nu is er op een paar plaatsen wat lak van de tank af en hij is heel mat dus het lijkt me mooier en beter om het te laten coaten. Niet dat hij achter een paar jaar zo uitziet als de oude. |
|
||||
|
||||
Mijn vader moest nog wat gespoten hebben dus kwam de spuiter langs met wat zwarte lak. Hij had nog lak over dus is meteen maar mijn tank gespoten, een stuurstang en een afdekplaatje voor de brandstofpomp. Ziet die er nog beter als dan als nieuw.
En de auto stond buiten omdat er in de garage dus gespoten moest worden dus meteen maar paar plaatjes gemaakt, |
|
|||
|
|||
Erg mooi man !
Heb je heel toevallig het VW nummer van die plaat die tussen je achterlichten zit? |
|
||||
|
||||
Komt het autotje weer eens buiten! Die rubber is wel heel erg lang, die kunnen we op mijn auto nog eens gebruiken bijna
|
||||
|
||||
Wordt al heel erg mooi erik, zeker als ie zo buiten staat
Maar ik heb een vraagje, is het bewust dat je de rubber van de achterklep aan de bovenzijde aan elkaar hebt gemaakt of is dat alleen om de lengte ervan te bepalen ? Normaal zit de hechting van de uiteinden aan de slotkant
|
||||
|
||||
Heren bedankt!
@ Sjeesbeest: Heb ik voor jouw: 171 853 441 @ Thijs: Rubber is inderdaad lang genoeg, maarja beter dan te weinig he. @ Yellowbug: Meende eerst dat hij boven zat, maar mijn vader kwam er ook al mee dat hij onder hoorde te zitten. Eigenlijk ook logisch, anders kan het water er makkelijker door. Dus die moet ik nog een keertje omdraaien en dan op maat knippen. |
|
|||
|
|||
Dank is groot Erik
|
|
||||
|
||||
Geen probleem, mocht hij nog ergens leverbaar zijn dan hoor ik het graag.
Mijn is namelijk 1 bevestiging afgebroken, deze heb ik er wel weer aangelijmt. Maar ben bang dat hij daar snel weer zal loslaten. |
|
|||
|
|||
Ben al een tijd opzoek naar zo'n plaat, misschien dat ik nu met dat nummer wat verder kom. Het kunstof lijmen ben ik ook vaak sceptisch in, maar het blijkt dat het lijm van steeds betere kwaliteit wordt en langer blijft zitten (mits goed voorbehandeld)
|
|
||||
|
||||
@ Sjeesbeest: Achja we zien wel hoelang het gaat houden, heb hem iig vast kunnen zetten.
Quote:
Om hier nog maar even op terug te komen, Ik ben hier al naar een aantal zaken geweest maar niet gevonden van wat ik wou. Heb je toevallig een foto van hoe je het bij jouw gedaan hebt. Of heeft iemand anders een oplossing hiervoor? |
|
||||
|
||||
Erik, hoe ga je straks de nieuwe hemel monteren? zelf doen of door een bekleder?
|
||||
|
||||
Ik wil het zelf gaan doen.
Maarja moet eerst die isolatie er tegen aan hebben. |
|
||||
|
||||
Quote:
voor de achter grijze bumpers met chrome sierlijsten nieuwe,probeer het eens bij jeroen rison. volgens mij heeft hij nog een nieuwe liggen. |
|
||||
|
||||
Heb je al een adres waar je een goede hemel kunt kopen of heb je hem al?
Als je hem gaat monteren wil ik met jou goedvinden eens komen kijken hoe dat gaat (en eventueel een handje helpen ). Heb er ook een of twee met een slechte (zeg maar redelijk kapotte) hemel en ben benieuwd of het een beetje goed er in te krijgen is.
|
||||
|
||||
@ Golfcabriolet: Heb wel eens gehoord van hem ja, maar hoe kom ik het beste met hem in contact.
@ Ronald: Ik heb hem bij Newton-commercial.co.uk besteld. Daar zitten ook de A,B en C stijlen bij. Je mag zeker langs komen dan, kun je meteen bekijken hoe de hemel bevalt. |