|
||||
|
||||
Quote:
Kan helaas niet meten direct aan de uitlaatkanalen wegens ander spruitstuk. Misschien dat ik maar een adapter moet draaien welke ik in het wideband gat kan draaien om zo de CO voor de kat te meten. Ik zet na de RDW keuring de CO gemeten achter in de einddemper weer iets omhoog naar 0,5%, liever iets rijker dan te arm |
|
||||
|
||||
Gelukt! De G60 staat op kenteken!
|
|
||||
|
||||
Super, gefeliciteerd!
|
|||
|
|||
Dikke proficiat
Kan je lekker van je g60 gaan genieten.
|
||||
|
||||
Lekker zeg, al het werk niet voor niks geweest. Gefeliciteerd!
Hoe is het gegaan verder?
|
||||
|
||||
Super!
|
|
||||
|
||||
Dank allen! Het omkeuren is dus echt gewoon een kwestie van de juiste voorbereiding, maar ook een sprankeltje geluk hebben.
Ik kwam vanmiddag op het Keuringstation in Arnhem een medewerker van het RDW tegen waar ik (in mijn werk) een goede band en veel contact mee heb (individuele goedkeuringen van landbouw- en transportmachines). Toen ik buiten stond te wachten tot ik door een keurmeester opgehaald werd, kwam hij dus naar buiten; ‘Rij ‘m maar naar de weegbrug, ik ga je keuren’. Nou toen kon mijn dag dus al niet meer stuk Auto gewogen: 996 kg, 6 kilo meer dan op het huidige kenteken stond (bijna lege tank) dus die hebben ze gewoon op 990 laten staan. Map met alle documenten, rekeningen en foto’s erbij gepakt en daar waren ze zo blij mee dat ik zelfs als ‘ideale klant’ omschreven werd, dikke prima dus Rondje om de auto, motorcode gechecked en motornummer opgeschreven (deze staat nu vast aan mijn chassisnummer). Daarna nog even onder de auto gekeken, complimenten gehad over hoe netjes alles eruit zag, dus daar waren we snel klaar. Vervolgens nog een remvertragingstest, ook zonder problemen doorheen en tenslotte de afstelling van de koplampen gecontroleerd en CO gemeten. Allemaal hartstikke prima, dus met een klein half uurtje stond ik weer buiten! Auto is vanochtend eerst nog uitgelijnd, maar dat was ook wel nodig.. trok werkelijk over elke wegmarkering alle kanten uit. Rijdt nu weer heerlijk strak, de stabilisatorstang voor maakt overigens zo’n enorm verschil, ik krijg de auto amper aan het rollen Binnenkort nog wat kleine dingetjes aanpakken, de motor hangt namelijk erg kort met de distributiekant bij het chassis, dus even zien of daar nog wat in te schuiven in. Verder gewoon lekker genieten van die G60 power en dat epische geluid |
|
|||
|
|||
Uiteraard verwachten we nu wel een filmpje van dat epische geluid
|
||||
|
||||
Goed bezig man
En wat MK_1er zegt |
|
||||
|
||||
Quote:
Goeie dosis geluk weer ook ja. Hoewel ze zich natuurlijk wel aan de regels moeten houden, is een bevriend iemand altijd wat flexibeler. Maar, lekker zeg. Nu genieten maar.
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd! Blij dat nog eens iemand zijn hele ervaring uittypt, kan andere alleen maar helpen!
|
|
||||
|
||||
Filmpje van het geluid gaan we aan werken Even een GoPro zien te regelen!
|
|
||||
|
||||
Kom maar gewoon langs, op een gopro komt het ook maar half over
Super dat alles is gelukt en complimenten voor het niveau en de snelheid waarmee je dit hebt neergezet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gefeliciteerd met de omkeuring! Mijn ervaring met een vreemde keurmeester wijkt weinig af van jouw ervaring. Mensen zijn vaak te bang terwijl ze over het algemeen best schappelijk zijn bij de rdw zolang het aan de regels voldoet. Hebben ze hem überhaupt op de brug gehad? Gebeurde bij mij ook lang niet altijd. Soms keken ze even naar de motorcode en daar was het mee gedaan. Wat betreft de distributiekant; Daar kun je weinig aan doen. De grote multiriem poelie komt redelijk dicht bij de balk. Bij een G60 koets loopt de balk net iets anders, daar zit een lichte uitsparing aan die kant.
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is er even onderdoor gelopen in de smeerput inderdaad, maar daar bleef het ook bij. Geen enorme inspectie etc. Het is bij mij niet zozeer die poelie die mij zorgen baart, de spanner van de multiriem zit zo vreselijk dicht bij de chassisbalk! |
|
||||
|
||||
Volgens mij is het bij de G60 inderdaad de spanner. De poelie bij een VR6 dan...
Te land geleden allemaal blijkbaar
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje to close for comfort maar heb nog niks horen bonken tot op heden |
|
||||
|
||||
Tevens een foto van de pasplaat voor de kabelschakeling, het kan inderdaad ook met enkel de 4 bouten, maar daar werd ik niet zo vrolijk van Nu een mooie RVS316 4 [mm] plaat voor gesneden! |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is normaal
|
||||
|
||||
Belangrijkste is bij de keuring inderdaad dat ze zien dat je het kwalitatief goed hebt ingebouwd en dat je papieren op orde hebt. Als je je auto binnen rijdt en je linkerkoplamp staat zo scheef afgesteld dat hij de keurmeester al verblind dan gaan ze ook met meer interesse naar andere zaken kijken.
Maar Robert; Gefeliciteerd! Veel rijplezier! Blijft een supertoffe motor om mee te toeren.