|
||||
|
||||
'k was vanochtend wel even stil...
Een fiets lag helemaal verkreukt achter de auto, je ziet nog net het voorwiel, rechts op de foto. Last edited by Rick_Leusden. : 08-02-2011 at 17:21. |
|
||||
|
||||
damn dat is een klapper geweest, las dat het slachtoffer ter plaatse is gereanimeerd..
die golf reed zo te zien geen 60
|
||||
|
||||
Quote:
Lees het nu inderdaad ook! Wel raar dat ze een traumaheli oproepen, ziekenhuis is op +-3 minuten rijden |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo jammer altijd...dat mensen die geen ruk met `t ongeval te maken hebben altijd precies weten hoe hard een auto heeft gereden....
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, misschien kan hij zich even bij de politie melden, ze zoeken nog getuigen.
|
||||
|
||||
Quote:
Is normaal, vooral als er jeugd of een verlaagde Golf bij betrokken is. Ik sta laatst uit te helpen bij een aanrijding, en iedere agent die naderhand ter plekke was veronderstelde gelijk dat ik er wat mee te maken had. Toen ik "nee" zei kreeg ik te horen "oh, u bent niet de bestuurder van die rode Golf?" Die 41-jarige man zal 'n kilo'tje of 80 wegen, en als je dat gewicht met 30 kmh op je voorruit krijgt is die ook al goed stuk.
|
|||
|
|||
Zonde van de wagen 9vd10 keer is het een fietser die nog even door rood wil, zie het heel vaak maar NET goed gaan... Als er geen getuigen zijn dan word het een gevalletje bestuurder doet zijn verhaal en politie luistert met in het achterhoofd, blablabla golfrijder die pakken we wel even.
|
|
||||
|
||||
Lees nu dat de fietser is overleden, en dat de bestuurder word vastgehouden op het bureau!
Helaas staan de stoplichten tot 7 uur op oranje te knipperen, misschien reed de fietser zonder licht, maarja, is suggereren! Maffe is wel dat ik hem volgens mij gisteren rond een uur of kwart over vier op vrijwel hetzelfde stuk heb zien rijden met een aantal kornuiten erin. Ook nog met US-Standlichten, maar dat is bijzaak natuurlijk!
|
||||
|
||||
sorry hoor maar als je ziet hoe ver die voorbij het kruispunt staat.. en hoe hard die heeft gereden weet ik ook niet precies maar daar kunnen de discussies eindeloos over zijn.
hoorde van een collega dat er al remsporen stonden voordat de fietser werd geraakt, als zo'n 15 meter dus oordeel ook zelf maar als die nog zo ver door staat geschoten http://www.omroepamersfoort.nl/site/ aangereden fietser overleden staat het stukje hier staat een foto vanaf de andere kant en dan zie je hoe ver die voorbij het kruispunt staat. please don't shoot the messenger
Terug van weggeweest ‘96 Polo Harlekin ‘00 Lupo Cambridge Still in to silly stuff Last edited by Kenneth_polo : 08-02-2011 at 15:41. |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je enig idee wat de stopafstand is na het intrappen van de rem bij 'n snelheid van 60kmh? Dacht ik al. Volgens mij heeft een auto met 'n snelheid van ongeveer 100kmh een remweg van zo'n 30-35 meter wat me bijstaat. Maar d'r zijn wel meer zaken die de snelheid van de auto bepalen buiten de remsporen op de weg. Wegdek (materiaal en structuur, temperatuur, vervuiling), banden (zomerband, winterband, veel of weinig profiel), gewicht, remmen, etc. Maar goed, de ongevallen experts van de politie kunnen met pensioen, want we hebben onze eigen expert hier zitten die aan hand van wat halfslachtige donkere foto's en wat hij via via van zijn collega gehoord heeft kan achterhalen hoe hard de auto gereden heeft. Niet te snel oordelen.
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je al een leuke 911 geloof ik
|
||||
|
||||
Dusss, zijn er nog mensen die wat gespot hebben, op kapotte Golfjes na!
|
||||
|
||||
Net nog 'n lage grijze Golf 5 GTI gespot op de weg van Sittard naar Tuddern. Die sloeg af naar de nieuwe woonwijk daar, zat een jonge kerel achter 't stuur.
|
||||
|
||||
Reactie tijd onder ideale omstandigheden:
20 km/uur 6 meter 30 km/uur 9 meter 40 km/uur 12 meter 50 km/uur 15 meter 60 km/uur 18 meter 70 km/uur 21 meter 80 km/uur 24 meter 90 km/uur 27 meter 100 km/uur 30 meter 110 km/uur 33 meter 120 km/uur 36 meter Remweg: Droog/nat wegdek 20 km/uur 2 meter 3 meter 30 km/uur 4,5 meter 6,75 meter 40 km/uur 8 meter 12 meter 50 km/uur 12,5 meter 18,75 meter 60 km/uur 18 meter 27 meter 70 km/uur 24,5 meter 36,75 meter 80 km/uur 32 meter 48 meter 90 km/uur 40,5 meter 60,75 meter 100 km/uur 50 meter 75 meter 110 km/uur 60,5 meter 90,75 meter 120 km/uur 72 meter 108 meter Bron: http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm
Your Signature Last edited by vw dennis : 08-02-2011 at 17:43. |
|
||||
|
||||
Veel roepen hier dat die gast te snel heeft gereden [en dat kan ook best], maar wou ook even toevoegen dat fietsers ook hersenloze wezens zijn. Weinig tot nooit licht aan, geen poot uitsteken, niet uitkijken, voorrang nemen. Ze denken dat de stad/wereld van hen is... en dan raar kijken als ik ze bijna aanrijd als ze zonder licht en zonder richting aan te geven pal voor me langs fietsen.
Ik rem er niet meer voor, ik doe in de auto alles netjes, richting aangeven, om me heen kijken... en als ik dan zo'n kneus die niet het fatsoen heeft om even aan te geven waar hij heen wil op de motorkap krijg is het jammer voor hem. Ik zal wel de schuld krijgen, maar misschien leren ze er iets van. Nu zeg ik niet dat dat hier gebeurd is, ik was er niet bij en zal de laatste zijn die er over oordeeld. Iemand doodrijden is natuurlijk tragisch genoeg, wie zijn schuld het dan ook is.
|
||||
|
||||
Quote:
Zo zit ik inderdaad ook op de fiets. Door rood, links en rechts op de weg, geen hand uit, auto's inhalen etc.
|
||||
|
||||
Quote:
Dan niet gaan lopen klagen als je bij mij op de kap ligt eh
VW-Speed.nl Last edited by Ebut : 08-02-2011 at 18:34. |
|
||||
|
||||
Moet zeggen dat ik elke dag op de fiets zit (17 he, 400+ euro voor een rijbewijs voor 2 jaar? DOEI! )
Maarrrr! Rijd af en toe door rood licht, steek geen hand uit, en zig zag wel eens door auto's heen, alleen op plekken waar het kan! En ga niet staan wachten/handje uitsteken terwijl er niemand aankomt. Om mij heen kijken doe ik zeker, heb er een hekel aan als iemand mij vol snijd omdat die z'n iPod op standje 10 heeft! Licht aan? altijd! (Dynamo zit in de naaf) achterlicht altijd aan als het donker word of dreigt te worden!
|
||||
|
||||
Okee jongens zo kan het allemaal weer.. Ik neem dan mijn oordeel terug, maak ik er wel een mening van hoeven de heren van het onderzoek ook niet met pensioen
En Breadfan, ik ben het zeker met je eens over die collega haha En ook met het feit dat fietsers ook een gevaar op de weg zijn.. Maar goed nog wat moois gespot iemand? Ik vandaag een iveco turbo daily auto-ambulance met 2 aixam brommobielen die er over dwars op stonden in een hoek van 45 graden.. Ik vond het een apart gezicht in Ieder geval
Terug van weggeweest ‘96 Polo Harlekin ‘00 Lupo Cambridge Still in to silly stuff Last edited by Kenneth_polo : 08-02-2011 at 19:14. |
|
||||
|
||||
Vandaag in Damwoude, op de Voorweg, rond een uur of vijf: een zwarte Golf 2 GTi, flink verlaagd, dikke bumpers, volgens mij Speedlines en heldere achterlichten.