|
|||
|
|||
Netjes
Handig dat het voorfront er zo af kan.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is wel echt een zegen inderdaad, werkt echt ideaal zo |
|
||||
|
||||
Wat een bak vet en wax in dat motorruim zeg Ondertussen zo goed als alles eruit gepoetst. Morgen de enkele vliegroestplekjes opschuren en de boel weer netjes in kleur spuiten, droogt wel mooi snel met dit weer gelukkig!
|
|
||||
|
||||
Is even een werkje, maar wel met resultaat straks. Die wax vond ik altijd t mooiste van die golfjes. Goed geconserveerd En bij een goed warme dag in Italië bijvoorbeeld, liep de wax uit de afwaterings gaatjes in de achterklep en zo over het achterpaneel.
|
|
||||
|
||||
Na enige tweestrijd toch besloten alles maar direct goed aan te pakken, motorruim krijgt toch een nieuw laagje verf. Nu ik toch zo ver ben, waarom ook niet voor de volle 100% gaan!
Verwacht geen showbay, hoofdzakelijk het aanpakken van de oppervlakkige roest en gewoon een net laagje LA3E Kirschrot erover |
|
||||
|
||||
Netjes, wordt wel strak zo!
|
||||
|
||||
Het wil aardig
|
|
||||
|
||||
Meer hitteschild is meer beter
|
|
|||
|
|||
Mooi rood is niet lelijk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
+1
|
||||
|
||||
Eigenlijk is het hier veels te warm voor, maar we gaan gewoon door |
|
|||
|
|||
Als alles erin zit zal het nog warmer worden in dat motorruim
|
||||
|
||||
Wat een dramatisch weer is het toch zo, sleutelplezier was er ook wel gauw vanaf afgelopen week.. Desalniettemin sprong de motor na deze even zonder bobine en injectoren rond te laten gaan (oliedruk opbouwen) gelijk aan, dus daar ben ik wel heel erg blij mee!
Nu nog een kwestie van de basisafstelling doen. Timing kan ik zelf, alleen CO moet ik nog even uitzoeken hoe, er zit namelijk geen aftappunt voor de CO meer op de motor gezien er een ander uitlaatspruitstuk aan hangt. Aan het einde van de uitlaat meten is ook niet echt een optie gezien het CO gehalte na de katalysator niet meer gelijk is aan dat uit de motor. Is het misschien een optie om de motor gewoon aan de hand van de Wideband lambda af te stellen, door te spelen met de benzinedruk en de CO-poti? |
|
|||
|
|||
Idd een extra lambda moer erin en afstellen met een wideband
Bij mij g40 werkt dat heel goed door alleen de bezine druk aan te passen.
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, netjes!!
|
||||
|
||||
Ziet er inderdaad top uit Robert! Bij dit weer valt het niet mee om te beunen of je moet al airco hebben in de garage haha.
|
||||
|
||||
Quote:
Heb naast de originele Lambda in het TeZeT spruitstuk gelukkig ook nog een lambdagat een paar centimeter verder voor de katalysator zitten. Daar gaat vanavond de wideband in. Hoe stel jij deze af? Gewoon een kwestie van vollast door de toeren heen en kijken of de AFR netjes rond de 12 blijft? En dan eventueel de druk opvoeren of verminderen tot een constante AFR? Welke AFR waarde zou ik op moeten schieten? Ik gok dat 12,0 +- 0,2 wel een toepasselijke waarde is (zonder zwart uit de uitlaat te roken )? |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb het onder de kapschuur gedaan bij ons, maar stond dus precies in de zon helaas Zelfs met een parasol tegen de zon en twee waaiers om een beetje luchtstroom te creëren raakte ik al aan de kook. Plezierig is zeker anders, maar ik ben wel blij dat ik nu doorgezet heb en alles er in ieder geval in hangt! |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit en in een rap tempo omgebouwd.
|
||||
|
||||
Mooi werk!
|