|
|||
|
|||
geniaal, hele mooie combo die wielen met dat groen
|
|
||||
|
||||
+1 mooi ding zo
|
|||
|
|||
ik ben er ook wel blij mee hoe dat het uiteindelijk geworden is, helemaal nu hij nog net iets lager staat aan de achterkant.
@joost bedankt voor de mooie pics! |
|
||||
|
||||
Vandaag nog ff gespiekt.
Die laatste aanpassingen aan de stance achter doen m goed
|
|||
|
|||
Zo, net even gelijk gebruik gemaakt van de eerste 30minuten zonder regen deze week en ff lekker een cruiske gaan maken met de golf. Alles ging prima behalve dat als ik het rempedaal los laat de remmen piepen, zaterdag even kopervet achter de blokjes stoppen en kijken of het dan weg is.
verders heb ik eindelijk de logo's op de achterkant zwart gespoten. |
|
||||
|
||||
Wat een dik ding geworden! Wielen staan em super dik
|
||||
|
||||
heey, deze golf op MIVW gezien.
Was met die jongen (stefan) mee in die Blauwe TDI. mijne was nog niet echt mivw waardig haha komt nu al wel wat dichter in de buurt. |
|
|||
|
|||
ja komt idd dicht in de buurt, maar er zitten hier in de buurt meer van die gekken als ons dan je zou denken, ze laten alleen niet zoveel van zich horen. :-)
|
|
||||
|
||||
haha, oke. heb er weer 1tje uit de buurt gespot op dit forum.
Toen ik nog op het Markland zat en wel eens naar Etten ging zag ik altijd een babyblauw gerold Rat golfje staan. zijn topic ook al gezien |
|
|||
|
|||
Quote:
ja das joost, hij komt hier ook bijna wekelijks over de vloer (of ik bij hem) |
|
|||
|
|||
er is eindelijk weer een update onderweg, ik heb van de week een begin gemaakt aan het wisselen van de standaard nokkenas voor een AF-as uit een polo 3f maar bij het monteren bleek dat de nokkenas lager zadels (ik weet niet of ze echt zo heten maar lijkt me wel duidelijk) eerst op 6Nm gezet moeten worden en dan vervolgen nog een kwartslag aangedraaid moeten worden. Ik zit nu te wachten op een momentsleutel die zo'n lage waarde kan hanteren. Ook kan ik mischien van mn broer een setje dubbele solexen met sorg motorsport spruitstukje overnemen.
|
|
|||
|
|||
Mooie kar , en zo'n 3f as is echt geinig voor weinig. Doet zo'n blokje echt goed , en al zeker met dubbele solexen. Een andere uitlaat (55 mm) doet ook veel..... Nog wel even een 16v lipje monteren
|
|||
|
|||
Thnx!
ja hij rijd nu echt stukken soepeler met die 3f as, er zit al een rvs 50mm powersprint uitlaat onder. 16v lip vind ik zelf geen porem... |
|
||||
|
||||
Staat 'm dik hoor! Wat voor breedte en ET zijn je velgen (toppertjes overigens), en gebruik je er nog spacers achter?
Er staat op dit moment nog een reservelg voor die set op mplaats |
|
|||
|
|||
de velgen zijn voor 7,5j en achter 8,5j. ET waardes weet ik niet exact maar origineel zijn ze 8j ET 0 dus dat is al vrij pittig. ik heb geen spacer zitten achter, ik heb er achter wel 1,5graad camber op zitten anders ging het echt helemaal al niet passen.
die reserve velg staat volgens mij ook hier op het forum te koop, ik heb van hem de naafkappen overgenomen dus als het goed is zijn ze volgende zomer weer compleet. |
|
||||
|
||||
Volgens mijn boerenlogica voeg je met een bredere velgrand 0,5j / 12,7 mm verschil aan de buitenkant toe, waardoor de middenlijn van de velg verplaatst met 6,35mm. Je ET wordt zo -6(,4)
idd erg pittig |
|
||||
|
||||
Staat er netjes bij zo .
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dik ding man!
Momentsleutel kun je bij mij in kruisland wel komen lenen Volgens mij gaat de mijne vanaf 8nm (maar dit weet ik niet zeker) Weet je zeker dat ze maar op 6nm moeten en een halve slag verder? Bij mij moeten ze meestal op 15 / 20 of 25nm staan.
|
|||
|
|||
Quote:
late reactie van mij maar het is allemaal gelukt met de nokkenas. sinds vorige week weer nieuwe apk op de golf en de naafkappen van de velgen zijn gespoten maar, ondanks de vele staaltjes die spuiter gemaakt had toch te veel kleur verschil naar mijn zin dus ik twijfel nog of ik er gewoon op moet gaan rijden en niet zeiken of weer een jaar zonder en volgend jaar heel het hart van de velgen met de kappen laten spuiten. |