![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee natuurlijk niet,iets dat versleten is groeit echt niet aan omdat je er een[vloeibaar notabene!]goedje bij in flikkert....tuurlijk zul je er best goed je motor mee kunnen spoelen e.d.,maar daar houdt het ook mee op.
|
|||
|
|||
![]() ho ho we hebben het niet over aangroeien van materiaal he....!!het is hier geen telsell
we hebben het over vastzittende en dichtgeslibte zooi van bv zuigerveren enz door slecht of geen onderhoud....en slechte olie... als je dan de boel goed reinigt en de zooi zou vastgekoekt zijn is er grote kans dat de veren weer wat los komen waardoor de boel weer net wat beter afdicht.. en olieverbruik omlaag gaat. verder blijft het zoals ik al zei een lapmiddel.. Wie garandeert bv dat de km stand klopt?? op zijn auto. |
|
|||
|
|||
![]() Over 3 maanden moet de auto weer een grote beurt hebben. Ik ben van plan om dan dat TSL middel te gaan gebruiken. Ik zal dan ook zeker mijn bevindingen hier delen.
|
|
|||
|
|||
![]() Kan er toch niet helemaal mee instemmen betreft het olielampje.
Natuurlijk eerst de stelling: waarom zou je een lampje laten branden als het toch al te laat is? Het olielampje gaat branden bij niveau en/of druk (<1 bar), in jouw geval dus niveau. Uiteraard zit er op beide een veiligheidsmarge. (zie de stelling). Als je echt schade heb dan merk je dat snel genoeg, dat maakt meestal veel herrie of de motor doet echt niets meer. Ik zou me er dus niet te druk over maken en eerst bijvullen en het probleem zoeken. Als dat opgelost is en alles loopt nog mooi dan is er niets aan de hand. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Het lampje dat was gaan branden was het rode olie druk lampje. Niveaulampje is geel en zit volgens mij niet eens op een sdi van 1999, niveausensor zit alleen op de longlifemodellen (vanaf 2000) Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd. gewoon olie en filter eens vervangen door een goed merk, en goede voorgeschreven olie erin. Regelmatig eens peilen. Wij rijden een 1.9tdi PD met meer dan 3ton en neemt nagenoeg niets. Alleen tegen de beurt aan moet er soms beetje bij maar hoeft niet. |